2016-02-16, 15:50
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Istället för att dra ner säsongstiden till 2 veckor (wtf, 2 veckor?), så kanske det hade varit bättre att göra så det tar längre tid att levla och optimera en char. Spelar du i 12 timmar nu så har du en level 70 char med fullt set. Hur lång tid tog det innan folk svepte runt som smör i T10? Ett dygn?

Är lite det jag går och tänker på också. Tror det hade gynnat spelare att få kämpa lite för att få sitt set. Precis som du säger så tog det ca ett dygn att mata t10. Såg grupper spela det redan första natten.
Efter några dagar, max en vecka hade de som lirar mycket på min friend list tröttnat och dragit upp char nr2 pga att gearen på char1 redan var perfekt :P
Det enda som väl får anses svårt nu är att få vissa vapen med rätt rolls och som ancient. Allt annat är löjligt lätt.
Citera
2016-02-16, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Trött på att dom som botar inte blir bannade jävla fittor, skiter i om dom är streamers eller inte.. ska vi alla bli det då så är det fritt fram att köra bots dygnet runt? paragon är så paj ändå krävs ju 1500+ för att klara riktigt höga g rifts ändå så är man själv inte ens 1000 en bra bit ifrån bara för man kör legit.

De flesta överskattar hur mycket bottande ger, den enda riktiga fördelen är att de slipper farma grift-keys, även om det tar tid så är det mycket skönare än tidigare säsonger. Toppspelare får ju 1 miljard exp i timmen när de griftar, vanliga spelare får väl knappt 20% av det när de kör 85or.
Citera
2016-02-16, 18:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Istället för att dra ner säsongstiden till 2 veckor (wtf, 2 veckor?), så kanske det hade varit bättre att göra så det tar längre tid att levla och optimera en char. Spelar du i 12 timmar nu så har du en level 70 char med fullt set. Hur lång tid tog det innan folk svepte runt som smör i T10? Ett dygn?

Varför inte "tierat" gear. E.g. saker som droppar i GR80 rollar högre än de som droppar i GR60

Då skulle det bli en "evighetsgrind" på sitt sätt, sen visst det skalar mindre och mindre desto högre GR, så att det inte blir så att man efter 3 månader facerollar GR150+
Citera
2016-02-17, 08:09
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Varför inte "tierat" gear. E.g. saker som droppar i GR80 rollar högre än de som droppar i GR60

Då skulle det bli en "evighetsgrind" på sitt sätt, sen visst det skalar mindre och mindre desto högre GR, så att det inte blir så att man efter 3 månader facerollar GR150+

Njae tycker det känns lite bakvänt. Blir liksom lite moment 22 över det hela. Jag kan inte göra högre rift eftersom jag har för dålig gear men jag kan inte få bättre gear för jag gör för låg rift.

Dessutom skulle det ju göra allt utanför grifts helt värdelöst för annat än material och keys eftersom gearen som droppade skulle vara lika med grift 45, alldeles för lågt med andra ord.
Citera
2016-02-17, 10:45
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur hittar man dom? Allt är ju season.

Du söker på communities i spelet och söker på NS eller non season så kommer du hitta en del, men som du säger. Den stora massan spelar season.
Citera
2016-02-17, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Du söker på communities i spelet och söker på NS eller non season så kommer du hitta en del, men som du säger. Den stora massan spelar season.

Då kommer nästa dumma fråga går det att skapa en s-karaktär och nyttja sin ns gear vid något tillfälle? Det kommer ju ta mig ett helt liv att skrapa ihop nytt gear.
Citera
2016-02-17, 12:08
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Då kommer nästa dumma fråga går det att skapa en s-karaktär och nyttja sin ns gear vid något tillfälle? Det kommer ju ta mig ett helt liv att skrapa ihop nytt gear.

Nej det kan du inte, annat än när S blir NS.

Däremot har season en extremt lätt väg för att få tag på sitt första set. Din första S gubbe som når 70 får två delar av ett set (beroende på klass), två delar när man dödar zultan på t2 och två delar när man klarar någon Grift (tror det är 20).

Så du kan få 6-setarn ganska snabbt om du vill börja om och det finns fortfarande några få som är aktiva i FB-klanen som säkert kan hjälpa dig, jag själv inkluderat.
Citera
2016-02-17, 12:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Nej inte så länge som säsongen pågår, Season börjar med helt tom bank osv.

Efter Säsongens slut däremot så flyttas Season karaktären till Non Season och då kan du byta gear mellan dem.

Sen börjar en ny säsong och då är det än en gång en ny start med tom bank osv
Citera
2016-02-17, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej inte så länge som säsongen pågår, Season börjar med helt tom bank osv.

Efter Säsongens slut däremot så flyttas Season karaktären till Non Season och då kan du byta gear mellan dem.

Sen börjar en ny säsong och då är det än en gång en ny start med tom bank osv

Ah så varje ny säsong så måste man börja om helt från scratch? Då måste man ju bo framför datorn för att få ordning på allt?
Citera
2016-02-17, 21:53
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
kul att du ger ut falsk information.

Varför skulle de vara så otippat?? De blir ingen expansion i år om de du tror!! Annonsering i Augusti? nja kanske, jag tror inte det. Overwatch släpps i juni 2016 - WoW hösten 2016, de känns inte som D3 Expansion skulle annonseras mellan dessa 2 stora titlar, men jag kan fel

Till tråden->

Idag slängde jag in handduken för Seasons5 helt urless kommer ingenstans. level 80 som WD helt omöjligt, jag får heller inget nytt gear, jag tror ödslat 100k på den bitchen kadela, nej hon tycker inte om mig enkelt är det.

Hej svejs D3 spelare ses i Season 6 istället
Senast redigerad av Opilus5500 2016-02-17 kl. 21:56.
Citera
2016-02-17, 22:37
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Idag slängde jag in handduken för Seasons5 helt urless kommer ingenstans. level 80 som WD helt omöjligt, jag får heller inget nytt gear, jag tror ödslat 100k på den bitchen kadela, nej hon tycker inte om mig enkelt är det.

Tycker WDn är sjukt svårspelad i högre GR vid solo-spel.
Man är ju så oerhört squishy :S
75 klarade jag då jag var para 940 typ, inte testat så mycket mer sen dess.
Men efter så testa jag 76, 77, 78, 79 samt 80.
Var som natt och dag mellan 75 och 76 bara.
Citera
2016-02-18, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Tycker WDn är sjukt svårspelad i högre GR vid solo-spel.
Man är ju så oerhört squishy :S
75 klarade jag då jag var para 940 typ, inte testat så mycket mer sen dess.
Men efter så testa jag 76, 77, 78, 79 samt 80.
Var som natt och dag mellan 75 och 76 bara.

Kör du LoN firebats? För den speccen är ju rätt tanky jämfört med andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in