2016-02-14, 08:26
Medlem
Två inlägg från slutet av januari:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Pescara tar upp jakten på Cagliari och Crotone. Det kommer att bli en strid med kniven mot strupen. Men jag vill lyfta fram Gianluca Lapadula. Han leder skytteligan i Serie B med 14 mål, näst bäst har gjort 10 mål.

Han är 25 år och har gått under radarn... En av jävligt många spelare som tillhörde Parma. Gjorde en ok säsong i slovenska Gorica 2014 med 11 mål. Och sedan en ännu bättre i Teremo i Lega Pro med 21 mål. Hela tiden utlånad från Parma. Men nu tillhör han Pescara och levererar på en hög nivå. Idag gjorde han två mål och en assist, och är nog den absolut viktigaste anledning till att Pescara utmanar.
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Juventus är där och tittar på Lapadula, även på Budimir som ligger strax efter med 10 mål. Crotone hade behövt Budimir i bra form idag. Men frågan är så klart om dom kan leverera i Serie A.
...

Och Lapadula fortsätter att imponera. Gjorde mål på övertid och räddade en poäng till Pescara. Han är nu uppe i 16 mål och leder skytteligan före Budimir som gjort 12 mål. Även Budimir målade, men tyvärr först i eget mål, men sedan även framåt. Så även Crotone fick nöja sig med en poäng trots att de spelade större delen av matchen med en man mer...

Men jag återvänder till Lapadula. För jag tycker att det är kul att en 25-åring som förra året spelade i Lega Pro nu uppmärksammas av Juventus. Född i Turin, och var bollkalle när Zidane och grabbarna grus spelade. Hans stora idol är Del Piero. Och jag har nu hört anledningen till att han sökte sig till Teramo i Lega Pro. Han synska moster i Peru (pappan är italienare, mamman är från Peru) hade sagt att han skulle få framgång om han spelade i vitt och rött. Så han sökte upp Teramo, och gjorde succé. Och året efter fick han äntligen chansen i Serie B hos Pescara. Och där är vi nu... hoppas att sagan fortsätter.

Cagliari vann på bortaplan mot Latina, fjärde raka segern och därmed är toppen; Cagliari 58 poäng, Crotone 55 p och Pescara 48 p. Två lag tar sig direkt till Serie A. I nästa omgång möter Cagliari Pescara...

För att avsluta snacket om målskyttar, så kan vi konstatera att de tre topplagen också är de lag som gjort flest mål i Serie B. Cagliari 50 mål, Crotone 43 och Pescara 41. Men att Cagliaris bästa målskytt endast har gjort 10 mål, vilket i sig visar på en styrka...

Tabellen:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12705384_462537040616652_8748094279627225850_n.png ?oh=52cc32f4142c3943f05c8ebb665ed442&oe=576CF9E5

Hemresa:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-0/p480x480/12742244_462544577282565_2386992346609825862_n.jpg ?oh=05953777ffd9c651333c6c196b781059&oe=575EC31B

1-3, Melchiorris andra mål i matchen:
https://vine.co/v/inIPYbXMmPY
Citera
2016-02-14, 22:46
Medlem
tjenaretjenares avatar
Pazza inter tillbaka skönt att de losade patetiska jävla klubb.
Citera
2016-02-14, 22:52
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Pazza inter tillbaka skönt att de losade patetiska jävla klubb.

Citera
2016-02-14, 23:14
Medlem
tjenaretjenares avatar
Fick precis en intervju med den typiska "svenska" intersupporten så här strax efter matchslutet R= Reporter (jag) S = supportern till inter.

R: Hej det var en spännande match hur känns det såhär strax efteråt?
S: Jo men fucking wallah bre inte så länge sen vi vann trippeln och tjuvarna var i Serie b så fan ska kolla gäris nu innan jag drar till en av mina kusiner imorgon i Tensta vi ska kolla bil.
R: jaha nu är det ju några år sedan ni vann trippeln iofs jag tänkte mer på matchen nu ikväll?
S: Vaffanculo såg du Icardi brodern? Snart kommer chelsea och köper han för 800 miljoner och Medel är redan förlorad till Barca o ersätta busqetischhHHH på deras mittfält jalla.
R: jag tyckte inte spelarna du nämner var särskilt bra jag tänkte mer på erat spel?
S: vad händisxhhh är du tjuv eller vad vi spela bra jalla för fan missade dock sista 85 minuterna för råkade kasta koranen in i tv:n bro.
R: jaha nej (tänker att detta funkar inte) hur kommer det sig att du fastnade för Inter?
S: mannen jalla du vet jag e från Iran o där e alla italienare o interisti så de blev så sen en Ronaldo 9 tröja gjorde mig till den jag är.
R: jaha där ser man något mer du vill tillägga?
S: vill hälsar till alla i orten som e interisti bröderna som känner mig som sätter sig o kollade på CL-finalen på pizzeria il tripplete i Botkyrka.
Citera
2016-02-14, 23:28
Medlem
Pazza Inter amala.
Citera
2016-02-15, 14:18
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
S: vill hälsar till alla i orten som e interisti bröderna som känner mig som sätter sig o kollade på CL-finalen på pizzeria il tripplete i Botkyrka.

Hade du velat vara seriös istället för att tramsa så hade du kunnat fixa en riktig intervju i Botkyrka istället. Nämligen med Momoh Bangura som har spelat med Massimiliano Allegri på mittfältet i Aglianese. Han bor i Vårby Gård som är näst sista T-banestationen innan Botkyrka & har spelat i Arameiska/Syrianska. Hans nummer finns på Hitta. Det vore en intressant intervju istället för ditt dravel.

Fråga hur han var Allegri, om man redan då såg att han var ett tränarämne. Bangura var även i Bologna som ungdomsproffs tillsammans med Björn Runström. De tillhörde A-truppen när Fabio Pecchia var ledare på deras mittfält. En jämförelse med Allegri vore intressant att höra om. Hur verkade Pecchia? Han bör ju nu kanske befinna sig på någon "waiting list", för att använda Borells språk, då jobbet som assisterande till Benitez i Real Madrid ju är ganska stort erfarenhetsmässigt. Kanske kommer Pecchia snart dyka upp som huvudtränare någonstans. Han är högutbildad civilt så han lär vara intresserad av det teoretiska, har redan känt på huvudtränarjobb i Gubbio & Latina samt assisterat till topptränaren Benitez i Napoli & Real Madrid.

Hade också varit intressant att höra om hur lönerna var i Serie C2. Hur högt upp i ligasystemet måste man för att på kort tid skrapa ihop till ett flottare hus i Ekerö? Visst, bilköer är ett jävla skit men det är nog trevligare än i Fittja & Vårby Gård. Sassuolo har inte bara likadana dräkter som det Aglianese Bangura & Allegri lirade för, de låg faktiskt i samma serie. Aglianese i mitten av tabellen medan Sassuolo blev näst sist! Hur stort kapital hade man skrapat ihop om man hängt i cirka 6-7 säsonger på den nivån? Kan även vara intressant att höra vad han tyckte om sammanslagningen av C1 & C2 där vissa lag från Serie D även flyttades upp. Har man någon chans mot lag som kommer direkt från Serie B?
Citera
2016-02-15, 20:17
Medlem
Fullständigt lysande Stivali!

Men jag vill lyfta fram Juventus fullständigt makalösa upphämtning.

Tabelltoppen nu (efter 25 omgångar):

Juventus 57
Napoli 56
Roma 47
Fiorentina 46
Inter 45
Milan 43

Tabellen efter 10 omgångar:

Roma 23
Napoli 21
Fiorentina 21
Inter 21

Sassuolo 18
Lazio 18
Atalanta 17
Milan 16
Torino 15
Sampdoria 14
Chievo Verona 12
Juventus 12
Palermo 11
Genoa 11
Udinese 11
Empoli 10
Frosinone 10
Bologna 6
Hellas Verona 5
Carpi 5

På de senaste 15 omgångarna har Juventus tagit in 21 poäng på Roma, 21 på Inter, 20 på Fiorentina och 10 poäng på Napoli som alltså har varit riktigt bra. Men trots det har det sett ut så här:

https://pbs.twimg.com/media/CbKm2KXUsAAoCJQ.jpg:large

Inget lag har någonsin legat 11 poäng efter och sedan erövrat lo Scudetto. Nu är inte Juventus där, men man ligger ju betydligt bättre till nu än tidigare.

I skymundan har Mihajlovic Milan också gjort en riktigt bra insats, genom att ha varit bättre än Roma, Inter och Fiorentina.

Låt mig också kommentera att det är starka lag som nu ligger på europaplatserna, som dessutom jagas av Lazio.
Citera
2016-02-15, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fullständigt lysande Stivali!

Men jag vill lyfta fram Juventus fullständigt makalösa upphämtning.

Tabelltoppen nu (efter 25 omgångar):

Juventus 57
Napoli 56
Roma 47
Fiorentina 46
Inter 45
Milan 43

Tabellen efter 10 omgångar:

Roma 23
Napoli 21
Fiorentina 21
Inter 21

Sassuolo 18
Lazio 18
Atalanta 17
Milan 16
Torino 15
Sampdoria 14
Chievo Verona 12
Juventus 12
Palermo 11
Genoa 11
Udinese 11
Empoli 10
Frosinone 10
Bologna 6
Hellas Verona 5
Carpi 5

På de senaste 15 omgångarna har Juventus tagit in 21 poäng på Roma, 21 på Inter, 20 på Fiorentina och 10 poäng på Napoli som alltså har varit riktigt bra. Men trots det har det sett ut så här:

https://pbs.twimg.com/media/CbKm2KXUsAAoCJQ.jpg:large

Inget lag har någonsin legat 11 poäng efter och sedan erövrat lo Scudetto. Nu är inte Juventus där, men man ligger ju betydligt bättre till nu än tidigare.

I skymundan har Mihajlovic Milan också gjort en riktigt bra insats, genom att ha varit bättre än Roma, Inter och Fiorentina.

Låt mig också kommentera att det är starka lag som nu ligger på europaplatserna, som dessutom jagas av Lazio.
Starkt av Juventus att komma i fatt så som dom gjort andra lag med loser mentalitet hade gett upp säsongen.
Citera
2016-02-17, 18:51
Medlem
Ser fram emot Roma mot Real Madrid. Hoppas att Spalletti spänner bågen och vågar, om än gärna med en italienskt cynisk balans. Det har i dagens situation mindre betydelse om man misslyckas och förlorar med några mål. Men om man ska gå vidare krävs det ett bra resultat på Olimpico. Ser man till oddsen så är real Madrid såklart stora favoriter.

Och Curva Sud fortsätter, med all jävla rätt, sin strejk medan Totti med all sannolikhet sitter på bänken. Och nu lider Roma av att inte ha vågat geTotti speltid i Serie A. Den erfarenheten och den enorma moralen som han har, vill man kunna använda sig av nu. Roma har inte råd att inte använda sig av sin kurva och sin legendariska kapten.

http://www.asromaultras.org/stemmaannitrenta.jpg
Citera
2016-02-17, 19:57
Medlem
Calogeros avatar
Även jag ställer mig på Curva Suds sida. Och tar självklart även Tottis parti. Spallettis senaste kommentarer gällande kaptenen tycker jag är ganska hemska att läsa. Inte som att Dzeko på något sätt gör det bättre än vad Totti hade gjort. Nåja...mot tre poäng.
Citera
2016-02-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Även jag ställer mig på Curva Suds sida. Och tar självklart även Tottis parti. Spallettis senaste kommentarer gällande kaptenen tycker jag är ganska hemska att läsa. Inte som att Dzeko på något sätt gör det bättre än vad Totti hade gjort. Nåja...mot tre poäng.
Si, både De Rossi och Totti på bänken. Och Dzeko för den delen... El Shaarawy & Perrotti startar!

Uppställning:
https://pbs.twimg.com/media/Cbb_cPAUcAAtKtx.jpg:large

Den tyngd som De Rossi och ännu mycket mer Totti ger, skulle vara värdefull. Men samtidigt gillar jag att Spalletti vågar köra med El Shaarawy och Perotti.
Senast redigerad av Brille68 2016-02-17 kl. 20:12.
Citera
2016-02-17, 22:49
Medlem
Salvatore.s avatar
Hallå allihopa!
Här är lite ifrån min Calcio-tripp jag gjorde under förra omgången!

Resan började med flyg från Landvetter med två goda vänner till La capitale d'Italia, Roma.

Väl i Rom möttes vi av en helvetisk trafik som mycket väl kunde varit tagen direkt från Dante Alighieris Inferno. Ironiskt nog hade vår taxichaufför en Bibel i framrutan. Dagen spenderades med att insupa all den kultur och historia Rom bär på, tyvärr förstördes känslan lite av att mängder av asiater drevs runt likt boskap till alla sevärdheter. Biljetter införskaffades och därefter började vi gå mot den första matchen av tre på den här resan , Lazio - Hellas Verona

Framme vid Stadio Olimpico var det passkontroll och en noga visitering av både funktionärer och tungt beväpnad militär. Inne på stadion möttes vi av tomma stolar. Curva Nord var avstängd för rasistattacken senast mot Napoli och därför en total bojkott från fansen. Totalt var det nog inte mer än 10 000 supportrar där. Tråkigt.

Matchen slutade 5-2 till Lazio. Efter tre raka matcher utan mål lossnade det ordentligt för Lazio och en stor del av hemmalagets vinst var att motorn på mitten, Lucas Biglia, var tillbaka. Även kul att få se guden Luca Toni göra mål. Än kan den gamle!

Efter det blev det tåget upp till Modena(!) för att få se Carpi ta sig an Roma. Regnet öste ner hela kvällen och Modena som stad gav ett riktigt sunkigt intryck. Kanske var det för regnet och priset för tågbiljetten på hela 800 kronor som drog ner intrycket men jag kan säga rätt säkert att jag förmodligen aldrig kommer besöka Modena igen.

Matchen slutade 3-1 till Roma. Matchens lirare var Salah som stod för många fina insatser med bland annat ett mål och en assist till Dzeko. Höjdpunkten på avstickaren till Modena var att få se en desperat pundare i biljettkön försöka byta sig till en matchbiljett för ett busskort.

Därefter blev det tåg ner till Renässansens huvudstad, Firenze. En stad som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Äntligen var det dags att få se Viola för första gången live, och kunde vi valt en bättre match? Jag tror inte det. Motståndaren var Inter och oerhört mycket stod på spel. Tredje/CL-plats vid vinst för något av lagen.

Matchen blåstes igång på ett välfyllt Stadio Artemio Franchi's och Viola tog tag i matchen direkt. Ilicic har första halvlekens farligaste fram till att Inter kontrar och Palacio lägger in en oerhört fin boll till Brozovic som lägger upp den i nätet. Halvtid 0-1. Folket suckar på läktaren och nickar besviket.

Andra halvlek drar igång som första. Massivt övertag för Viola som till slut ger utdelning. Borja Valero nickar(!) bollen på inlägg och det är 1-1. En kort stund senare åker Telles på sitt andra gula kort och Inter får avsluta matchen med 10 man. Tello som gjort en väldigt anonym match byttes ut mot Zarate och vilken injektion! Viola trycker på och till slut, på stopptid, gör Babacar det avgörande 2-1 målet och hela arenan fullkomligt exploderar! Eufori! Domaren blåser av och matchen är slut, sekunder efter drar Fiorentinas inno igång och hela arenan sjunger med i en sagolik allsång. Var står jag? längst ner med det största leendet på läpparna och blickar upp mot Curva Fiesole och långsidan. Ett leende som knappt lagt sig än.

Matchens lirare? Bernardeschi. helt lysande. stod för en närmast felfri insats och jag tror och hoppas verkligen han blommar ut till något riktigt stort. Fiorentina och Florens behöver en liljans fanbärare, en ikon.

Det här var allt jag hade att komma med, tänkte att det skulle vara roligt att dela med mig av min resa till er Calcio-älskare!

Ciao!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in