Matchens lirare? Bernardeschi. helt lysande. stod för en närmast felfri insats och jag tror och hoppas verkligen han blommar ut till något riktigt stort. Fiorentina och Florens behöver en liljans fanbärare, en ikon.
Det här var allt jag hade att komma med, tänkte att det skulle vara roligt att dela med mig av min resa till er Calcio-älskare!
Ciao!
Fantastiskt. Kul att du fick uppleva en sån härlig match. Jag satt framför TV'n och bet på naglarna...
Jag hade även turen att få se en fantastisk match i Florens, då lät det såhär (jag vet inte hur man citerar gamla inlägg):
0-2 och tystnaden har lagt sig över Franchi. Luften gick ur.
Lämnar, i min besvikelse, läktarplats för ett toalettbesök i 42:a minuten. I trappen stöter jag in i en italienare med mord i blicken. "Vaffanculo!" Jag vänder mig snabbt och trippar iväg med svansen mellan benen. Det var trots allt inte jag som tog fram kulsprutan. Det var två gossar i svart-vitt med obefintlig respekt för motståndarnas fans som tyckte det var viktigt att håna Batigol.
Alla här har sett/hört vad som hände sen. Ljudnivån som uppstår i kontringen till 4-2 målet är det vackraste crescendo som skrivits. Beppe Rossi, klimax.
Imorgon är det tillbaka till den ordinära vardagen igen. Men jag är så himla glad över att jag fick uppleva något som var raka motsatsen. Viola gör fyra kassar mot Juve på en kvart,,,Aa säkert!
Fick precis en intervju med den typiska "svenska" intersupporten så här strax efter matchslutet R= Reporter (jag) S = supportern till inter.
R: Hej det var en spännande match hur känns det såhär strax efteråt?
S: Jo men fucking wallah bre inte så länge sen vi vann trippeln och tjuvarna var i Serie b så fan ska kolla gäris nu innan jag drar till en av mina kusiner imorgon i Tensta vi ska kolla bil.
R: jaha nu är det ju några år sedan ni vann trippeln iofs jag tänkte mer på matchen nu ikväll?
S: Vaffanculo såg du Icardi brodern? Snart kommer chelsea och köper han för 800 miljoner och Medel är redan förlorad till Barca o ersätta busqetischhHHH på deras mittfält jalla.
R: jag tyckte inte spelarna du nämner var särskilt bra jag tänkte mer på erat spel?
S: vad händisxhhh är du tjuv eller vad vi spela bra jalla för fan missade dock sista 85 minuterna för råkade kasta koranen in i tv:n bro.
R: jaha nej (tänker att detta funkar inte) hur kommer det sig att du fastnade för Inter?
S: mannen jalla du vet jag e från Iran o där e alla italienare o interisti så de blev så sen en Ronaldo 9 tröja gjorde mig till den jag är.
R: jaha där ser man något mer du vill tillägga?
S: vill hälsar till alla i orten som e interisti bröderna som känner mig som sätter sig o kollade på CL-finalen på pizzeria il tripplete i Botkyrka.
Hört i orten alltså. Ett fett övergrepp på svenska språket, rätt kul. Men vilka är "tjuvarna i Serie B"?
Napoli borta mot Villarreal i kväll, svår match, men jag tror på minst oavgjort. Villarreal fyra i La Liga, hemmastarka, men Napoli vet vad de behöver göra för att skaffa sig ett bra läge i returen.
Galatasaray-Lazio, känns som att det kan bli 0-0 eller 1-1 där. Galatasaray bara femma i turkiska ligan. Lazio är lite för släpphänta i defensiven dock, 34 baklängesmål på 25 ligaomgångar.
Fiorentina har väl den svåraste bortamatchen av de italienska lagen, Tottenham i lysande form. Hoppas på ett Violamål i alla fall, och kamp in på mållinjen i returen.
Det här var den sämsta krönikan jag läst hittills detta år. Pjanic var kreativ i det lilla spelet, något som förbannat många inte har förmåga att se. Det var nästan alltid han som spelade loss bollen för Salah och Perotti att kontra på.
Att han dessutom skulle uppvisa extrema defensiva brister är inte heller korrekt. I det etablerade försvarsspelet hade ingen i Roma några större problem med Reals genombrottsspel. Journalisten verkar här löst tycka att Modric och Kroos var kanon enbart sett utifrån antalet touch på bollen. Det intressanta är hur verkligt få gånger Reals mittfältsduo lyckades spela bort Romas samlade mittfält. För få bollar träddes in till James. Ronaldo blev närmast aldrig satt i en-mot-en-lägen från etablerat spel. Varken Kroos eller Modric hittade Benzemas fötter för vidare länkspel.
Roma är lyckligt lottade av att ha Pjanic. Tyvärr får han obefogat gnäll från dynamik-fetischister som inte är sena med att påpeka hans brist på kraft och fart. Jag upplever dock att hans status i sydländerna är högre än i norr. I sydliga Europa är det inget konstigt med ett bollgeni i en lågt spelande mittfältsroll. Många förstår dock inte förstapassens betydelse för att öppna upp ett anfall. Det är prat om att Pjanic borde flyttas upp som tia, att han är för defensivt svag för en hållande roll, att han ändå inte skapar något lågt ner i banan. Då har man inte förstått essensen av speluppbyggnaden i fotboll, och hur väsentlig just den är för ett lag som inte vill skicka långt.
Fantastiskt. Kul att du fick uppleva en sån härlig match. Jag satt framför TV'n och bet på naglarna...
Jag hade även turen att få se en fantastisk match i Florens, då lät det såhär (jag vet inte hur man citerar gamla inlägg):
0-2 och tystnaden har lagt sig över Franchi. Luften gick ur.
Lämnar, i min besvikelse, läktarplats för ett toalettbesök i 42:a minuten. I trappen stöter jag in i en italienare med mord i blicken. "Vaffanculo!" Jag vänder mig snabbt och trippar iväg med svansen mellan benen. Det var trots allt inte jag som tog fram kulsprutan. Det var två gossar i svart-vitt med obefintlig respekt för motståndarnas fans som tyckte det var viktigt att håna Batigol.
Alla här har sett/hört vad som hände sen. Ljudnivån som uppstår i kontringen till 4-2 målet är det vackraste crescendo som skrivits. Beppe Rossi, klimax.
Imorgon är det tillbaka till den ordinära vardagen igen. Men jag är så himla glad över att jag fick uppleva något som var raka motsatsen. Viola gör fyra kassar mot Juve på en kvart,,,Aa säkert!
Den matchen var något alldeles speciellt. 0-2 underläge mot värsta rivalerna Juve och vänder till 4-2. Rossi matchhjälte. Incredibile.
Många som har kritiserat Sarri för att han alltid kör med det bästa laget, och inte roterar. Men han väljer sina tillfällen och lät ikväll t ex Higuain och Insigne sitta på bänken borta mot Villarreal. Iskallt och klokt. Man kämpar mot Juventus i Serie A om lo Scudetto för helvete.
Medan Fiorentina endast fick oavgjort på hemmaplan...
Jag har tidigare i tråden skrivit att det skulle inte alls var konstigt om inga italienska lag överlevde denna runda. Och det beror inte på de italienska lagens svaghet utan att de alla möter riktigt bra motstånd. Det finns dock möjligheter för vissa lag att klara sig vidare...
Underbart inlägg Salvatore, och hjärtligt välkommen till tråden. Och Erosenin får gärna upprepa sina uplevelser så ofta han vill. För det var verkligen en legendarisk match.
Men idag är en speciell dag. Visst spelar Fiorentina och Napoli i EL, men vafan i det stora hela har det mindre betydelse.
För idag kan vi kombinera Fiorentina och Napoli. Baggio! 1989-09-17:
Maradona mot Baggio. Napoli vann inte bara matchen med 3-2 utan erövrade lo Scudetto. Men idag fyller Roberto Baggio 49 år. En fantastisk spelare oich människa.
Da quando Baggio non gioca più, non è più domenica...
Maradona mot Baggio. Napoli vann inte bara matchen med 3-2 utan erövrade lo Scudetto. Men idag fyller Roberto Baggio 49 år. En fantastisk spelare oich människa.
Hört i orten alltså. Ett fett övergrepp på svenska språket, rätt kul. Men vilka är "tjuvarna i Serie B"?
Napoli borta mot Villarreal i kväll, svår match, men jag tror på minst oavgjort. Villarreal fyra i La Liga, hemmastarka, men Napoli vet vad de behöver göra för att skaffa sig ett bra läge i returen.
Galatasaray-Lazio, känns som att det kan bli 0-0 eller 1-1 där. Galatasaray bara femma i turkiska ligan. Lazio är lite för släpphänta i defensiven dock, 34 baklängesmål på 25 ligaomgångar.
Fiorentina har väl den svåraste bortamatchen av de italienska lagen, Tottenham i lysande form. Hoppas på ett Violamål i alla fall, och kamp in på mållinjen i returen.
Tackar!
1-1 mot Spurs är ett godkänt resultat och det lär nog bli som du säger, en kamp in på mållinjen i returen.
Bernardeschi(Jag vet att jag är tjatig) gör målet, något turligt men grabben spelar sin bästa fotboll hittills i karriären!
Napoli förlorade lite överraskande. Dock inget resultat som inte går att ändra på i returen hemma på Stadio San Paolo.
Underbart inlägg Salvatore, och hjärtligt välkommen till tråden. Och Erosenin får gärna upprepa sina uplevelser så ofta han vill. För det var verkligen en legendarisk match.
Men idag är en speciell dag. Visst spelar Fiorentina och Napoli i EL, men vafan i det stora hela har det mindre betydelse.
För idag kan vi kombinera Fiorentina och Napoli. Baggio! 1989-09-17:
Tackar!
Känns skönt att bli välkomnad av en Calcio-fanatiker som dig Brille!
Då jag själv är lite för ung för att ha upplevt Baggios karriär har jag bara sett den genom video och text. Berätta gärna minnen du har från honom, alltid intressant att läsa historier om gamla storspelare och speciellt en spelare som Baggio!
Minns att du skrev ett inlägg för länge sedan om Baggio när han spelade i Brescia och gick ner som Trequartista och lirade oftast bollen på ett tillslag. Att kunna gå ner och göra det säger väl lite om storheten i Roberto Baggio, då spel med ett tillslag kanske är det svåraste att bemästra inom fotbollen. Krävs en oerhörd spelintelligens och känsla.