2016-02-17, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Som sagt Olunga klar: http://dif.se/ingenjoren-klar-for-fyra-ar-med-dif/

Skön snubbe, han tycker Allsvenskan är en av de bästa ligorna i Europa. Det här kommer bli succé!
Han har följt DIF sen barnsben.
2016-02-17, 17:35
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur ska ni få en likvärdig ersättare senare? Det är inte så att ni kommer att få mer betalt för honom vid ett senare tillfälle. I sommar kommer ni kanske få bud på någon miljon för att efter säsongen se honom lämna gratis. Då blir det ännu svårare att hitta likvärdig ersättare.

Då kan vi ju med andra ord lika gärna behålla honom året ut och, förhoppningsvis, få nytta av honom på planen istället.
2016-02-17, 18:02
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Enligt säkra källor nobbade Bajen Mathias Ranégie och Denni Avdic.

Källa? Varför har man vänt sig till oss först? Att vi ska betala bäst eller vadå?

Jag kan förstå att Nanne & Jingan tackar nej till Ranégie, han är ingen spelare för framtiden. Absolut en bra spelare när han vill, men ur ett framtidsperspektiv är det inget att ha. Avdic hade jag gärna sett i Bajen, klart yngre som kommer leverera i Allsvenskan. Men jag litar på Nanne & Jingan, har de rejectat Avdic så köper jag det fullt ut. De är proffs, jag är en glad amatör.
2016-02-17, 18:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Då kan vi ju med andra ord lika gärna behålla honom året ut och, förhoppningsvis, få nytta av honom på planen istället.

Jag vill bara inte höra någon från ÖSK senare säga att vi borde tagit pengarna från Malmö.
2016-02-17, 18:42
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Jag vill bara inte höra någon från ÖSK senare säga att vi borde tagit pengarna från Malmö.
Med tanke på att det bara är någon miljon det handlar om lär du inte behöva det.
2016-02-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Källa? Varför har man vänt sig till oss först? Att vi ska betala bäst eller vadå?

Jag kan förstå att Nanne & Jingan tackar nej till Ranégie, han är ingen spelare för framtiden. Absolut en bra spelare när han vill, men ur ett framtidsperspektiv är det inget att ha. Avdic hade jag gärna sett i Bajen, klart yngre som kommer leverera i Allsvenskan. Men jag litar på Nanne & Jingan, har de rejectat Avdic så köper jag det fullt ut. De är proffs, jag är en glad amatör.

Det är bara ett skämt eftersom bajen är först med allt
2016-02-17, 19:14
Medlem
Losec.Muppss avatar
http://dif.se/?start

Ranégie är klar för Djurgården
2016-02-17, 19:15
Medlem
snillet_1s avatar
https://pbs.twimg.com/media/Cbb4FSVW8AUc3Ks.jpg

Ranégie till DIF då...
2016-02-17, 19:40
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
http://dif.se/?start

Ranégie är klar för Djurgården

Härligt!
2016-02-17, 19:56
Medlem
nomadics avatar
Citat:

Skulle du få höra det skulle det i sådant fall med största sannolikhet vara från någon som inte är insatt i hur hela ägandefrågan ser ut.

Med det sagt hoppas man ju verkligen att vi slipper sätta oss i liknande situationer igen i och med förbudet av tredjepartsägande samt att vi idag har en mer förtroendeingivande ledning.
2016-02-17, 20:41
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
https://pbs.twimg.com/media/Cbb4FSVW8AUc3Ks.jpg

Ranégie till DIF då...
All makt åt BoA.

Ännu en binär säsong, himmel eller helvete. "En ny jävla säsong", sannare kan det inte bli.
2016-02-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Verkar rimligt.

Ranegie hade säkert varit högintressant för Bajen som ett lån OM det inte redan vore så att både Alex och Hallberg är på lån.

Avdic var säkert en kostnadsfråga, där man kom fram till att risken översteg kostnaden. Bajens anfallsproblem är ju fortfarande en olöst fråga som kvarstår att lösa...

Stämmer bra. Alla värvningar som någonsin gjorts har Bajen varit först att tillfrågas, i likhet med allt annat.
Lite underbetyg till Jingblad då att han landat rätt mycket skitspelare till höga kostnader när andra klubbar fixar bättre spelare till rätt låga kostnader.
Men eftersom han är i Bajen är det ju per definition hans första klubb, så då är det logiskt att han har en del att lära.

Kul med Ranegie! Han kan ju inte ha lagt av sig jättemycket mtp träningssällskap, blir nog ett jobbigt par tillsammans med Sam att möta.
Vore sweet att få till alternativ på kanterna nu, "bara".
Litar inte alls på Moon och Berntsen, och att de ska jobba utan konkurrens.
Flyttar hellre upp Stefan Karlsson på högerkanten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in