2016-02-16, 17:52
Medlem
Jag tror allting har att göra med hallucinogena substanser.
Framförallt DMT (https://sv.wikipedia.org/wiki/DMT).

Det är något som har brukats i MINST 4000 år.
Många civilisationer har använt sig av detta.

Jag fann denna video som förklarar.
https://www.youtube.com/watch?v=hy-1iY3j0M4

Detta är iallafall det närmaste jag kan komma en förklaring.
Citera
2016-02-16, 18:42
Medlem
Bogomils avatar
[quote=Matteus2312|56370696]Sedan skulle jag säga att det sker mirakel hela tiden.[/quiote]

Enligt vilken definition av "mirakel"?
Citera
2016-02-16, 21:03
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Och du gör det inte?

Vad gör du på Flashback om inte övertyga andra om din syn på Gud, religion och andlighet? Varför är dina åsikter dom rätta?

Jag har aldrig påstått mig ha patent på Gud.
Vad ska jag övertyga? Jag har ju inte ens en ordentlig tro.
Ser Gud som ett fenomen. Ett mycket intressant och omtalat sådant.
Men förbannat trött på att religioner och på att alla som befinner sig i en religion sätter religionens namn på första plats och Gud på andra.
Jag lyssnar enbart på den som pratar om Gud utan att säga...Jag är bla, bla bla och min religion är den som gäller annars helvetet nästa...poff!
Jag är undersökande endast och jag anser att alla religioner håller på med någon form av avgudning.
Blir nog många som kommer att säga....Ja men jag har ju gjort allt du ville Gud. Jag har gått till kyrkan, moskén, rikets sal varje dag och bett fader vår och allt du ville...varför tar du inte emot mig?

Om nu Gud existerar vill säga...

Mirakel inträffar antagligen först när alla slutar tro att de äger Gud och jorden eller vad sjutton man nu tror sig äga.
Man äger ju inte ens sitt eget liv...
Ett mirakel att man finns till kanske eller en mardröm.
Senast redigerad av goran744 2016-02-16 kl. 21:16.
Citera
2016-02-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ser Gud som ett fenomen. Ett mycket intressant och omtalat sådant.
Men förbannat trött på att religioner och på att alla som befinner sig i en religion sätter religionens namn på första plats och Gud på andra.
Jag lyssnar enbart på den som pratar om Gud utan att säga...Jag är bla, bla bla och min religion är den som gäller annars helvetet nästa...poff!
Jag är undersökande endast och jag anser att alla religioner håller på med någon form av avgudning.
Blir nog många som kommer att säga....Ja men jag har ju gjort allt du ville Gud. Jag har gått till kyrkan, moskén, rikets sal varje dag och bett fader vår och allt du ville...varför tar du inte emot mig?

Mirakel inträffar antagligen först när alla slutar tro att de äger Gud och jorden eller vad sjutton man nu tror sig äga.
Man äger ju inte ens sitt eget liv...
Ett mirakel att man finns till kanske eller en mardröm.

Men frågan är varför ska man tro på dina ord? Varför är det "äckligt" med hur andra tror? Varför är dina ord som Flashbackmedlemmar ska lyssna på? För orsaken till att du skriver har väl en mening att påverka andra? Eller menar du att det är en terapi för dig själv?

Du säger: "Vad ska jag övertyga? Jag har ju inte ens en ordentlig tro", menar du att vi inte ska ta dina ord på allvar? Menar du att andras tro är "äckligt" eller inte, eller är det bara luft från dina lungor?
Citera
2016-02-16, 21:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Men frågan är varför ska man tro på dina ord? Varför är det "äckligt" med hur andra tror? Varför är dina ord som Flashbackmedlemmar ska lyssna på? För orsaken till att du skriver har väl en mening att påverka andra? Eller menar du att det är en terapi för dig själv?

Du säger: "Vad ska jag övertyga? Jag har ju inte ens en ordentlig tro", menar du att vi inte ska ta dina ord på allvar? Menar du att andras tro är "äckligt" eller inte, eller är det bara luft från dina lungor?
Jag kräver inte att någon skall tro på mig.
Nej jag diskuterar Gud och hur jag uppfattar fenomenet eller tror att saker runt fenomenet Gud eventuellt kan betyda eller inte.

Ja det är äckligt tycker jag att stjäla Gud och göra honom till RELIGIONENS Gud annars.....bär det av till helvetet igen och som en otrogen fähund.

Jag äger inte Gud.

Du får ta mig som du vill.
Citera
2016-02-16, 21:23
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Det går alldeles utmärkt att skriva sin åsikt utan att ha ett syfte att övertyga någon. Är ditt syfte att övertyga?

Citat:
Det är dock åsikter som Goran744 presenterar, precis som du gör med dina inlägg.
Citera
2016-02-16, 22:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Men frågan är varför ska man tro på dina ord?

Precis ... käbblandet mellan olika versioner av retorisk/demogagisk pådyvlande teism.
Citera
2016-02-16, 22:06
Medlem
Citat:
Jag kräver inte att någon skall tro på mig.
Nej jag diskuterar Gud och hur jag uppfattar fenomenet eller tror att saker runt fenomenet Gud eventuellt kan betyda eller inte.

Ja det är äckligt tycker jag att stjäla Gud och göra honom till RELIGIONENS Gud annars.....bär det av till helvetet igen och som en otrogen fähund.

Jag äger inte Gud.

Du får ta mig som du vill.

Jag tar dig som en som inte har något på sina fötter, som bara rapar sina negativa känslor över andra människor om vad den tycker, utan logiska argument eller respekt för andras tro.
Citera
2016-02-16, 22:09
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Jag tar dig som en som inte har något på sina fötter, som bara rapar sina negativa känslor över andra människor om vad den tycker, utan logiska argument eller respekt för andras tro.
Ta din egen bevisbörda istället.
Citera
2016-02-16, 22:11
Medlem
Citat:
Är det negativt att inte tycka som dig?
Citera
2016-02-16, 22:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Jajaja ... pop-psykologi.

Men kom till saken.
Citera
2016-02-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Det går alldeles utmärkt att skriva sin åsikt utan att ha ett syfte att övertyga någon. Är ditt syfte att övertyga?

Mitt syfte för att skriva min åsikt är först och främst för att jag är ålagd att vittna:

"Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. "(Matteus 28:19-20 Bibel2000)

För det andra älskar jag sanning, och vill sluka och prata om det.

För det tredje stärker det min tro att se så många människor ha så snedvridna uppfattningar, som inte omprövar sin åsikter, utan ältar allting om och om igen, både ateister och troende.

För det fjärde skulle det vara väldigt roligt om någon blev omvänd, och underordnade sig Gud, men det händer sällan på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Det är dock åsikter som Goran744 presenterar, precis som du gör med dina inlägg.

Inte bara åsikter, utan övertygelser, bevis och argument från bibeln och verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in