2016-02-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Nej, det du beskriver är inte orealistiskt förutom att det förmodligen inte kommer att bildas medborgargarde ute i problemområdena. Det handlar snarare om en segregering där de laglydiga människor som har möjlighet flyttar ut från dessa områden.

Hur kriminellt och kaotiskt det än blir i tex Tensta och hur många medborgargarden det än må bildas i närliggande områden så har det ingenting med inbördeskrig att göra.

Pratar ju självklart om laglydiga människor som skapar medborgargarden och det kommer inte ske i förorterna, där har dom sina egna garden så att säga..
Sen sa jag inte att detta ÄR ett inbördeskrig men jag menar att ett sånt här scenario (som känns högst realistiskt) skulle kunna skapa ett inbördeskrig. Våld föder våld som du vet.
Citera
2016-02-13, 10:58
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Vad sägs om att konflikten mellan polis och "ungdomar i förorten" urartar.. Polisen beskjuts tex. Sen kan det ju spåra ur hur mycket som helst efter något sådant.
Finns nog inte mycket till övers polisen ute i förorterna så radikaliseringen går nog snabbt, vardags våldet, rån våldtäkter ökar ännu mer. Vanligt folk beväpnar sig, bildar medborgargarden för att hålla sina gator trygga. Allt eskalerar.
Hur låter det scenariot? Orealistiskt? Vi kan nog se en miniversion av detta redan i vår skulle jag tro.

Det är också min bestämda uppfattning. När det blir lite mer bekvämt att röra sig utomhus kommer det att urarta samtidigt som det kommer välla in fler MENA-migranter och spä på eländet.

Grattis, Sverige.
Citera
2016-02-13, 14:43
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Och hur / var sätter vi gränsen för vad som är ett inbördeskrig, är det en väpnad konflikt med flaggor för respektive truppsida, eller är det bara stenkastning i allmänhet ?

Jag tycker personligen det känns som att storstäderna kommer drabbas i första hand, t.ex att det bildas olika cityblocks ( som det är nu ) men som mer och mer kommer beväpna sig på ett än värre sätt än som idag, där det blir regelrätta eldstrider mellan olika falanger, man ansluter sig till sina egna och i första hand kommer polisen / myndigheter skjutas ner, sen angriper man varandra...
Citera
2016-02-15, 13:49
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
När det vällde in folk från Balkanländerna i massor på det glada 90-talet hade vi inte dessa problem med dem, visst hände det att någon / några hamnade i slagsmål ibland, men detta svineri som vi ser idag existerade inte bland juggarna ( oavsett om de var kristna el muslimer ), de kom hit och skötte sig någorlunda bra iallafall, många fick jobb m.m. de var mer civiliserade, att människor beter sig som as bara för att de är "tillräckligt många" verkar inte vara vedertaget, direkt...

Jag antar att Landskrona inte håller med dig, men jag står fast vid mitt svar. När de blir tillräckligt många, så blir det så här. De tar sina hemland med sig.

Och med den hastighet vi har haft sedan psykopaten Reinfeldt öppnade landets gränser, så har all form av integration blivit omöjlig.
Citera
2016-02-15, 13:53
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Blattarna är långt ifrån majoritet i Sverige och skulle knappast ha en chans då militären skulle använda sig av avancerad teknologi medans dessa idioter skulle drar runt med hemmagjorda bomber och automatvapen på sin höjd.

Militären är så gott som avvecklad, och det finns f ö inga tecken på att den skulle vara på svenskarnas sida i en eventuell kommande konflikt. Om man tolkar efter vad som har hänt tills idag (polisens insatser), så lutar det snarare åt att den skulle stoppa allt motstånd mot en shariarevolution.
Citera
2016-02-15, 22:22
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Militären är så gott som avvecklad, och det finns f ö inga tecken på att den skulle vara på svenskarnas sida i en eventuell kommande konflikt. Om man tolkar efter vad som har hänt tills idag (polisens insatser), så lutar det snarare åt att den skulle stoppa allt motstånd mot en shariarevolution.

Militären är ju ( i grova lag ) värnpliktiga medborgare, alltså folket som bor i landet.
När det gått så långt att dessa behövs, vilka är det då som är i majoritet ?
När dessa galningar väl är i majoritet blir det jobbigt, vem ska man kalla in isåfall, militären = dom.
Det blir lite svårt att kalla in sin fiende mot sig själv...
Citera
2016-02-16, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Förmodligen aldrig. Då den tiden kommer när svenskarna säger nej kommer de vara minoritet och inte kunna göra något åt saken.

Fast det hindrar ju inte att det blir inbördeskrig.
Sunni mot shia är ett hett tips, fast shia är väl i minoritet så det kanske blir på något annat sätt.
Hur som helst ser vi ju redan nu konflikter med ibland dödlig utgång på asylboenden, vid kurdiska demonstrationer o.s.v.
Även om det inte blir regelrätt inbördeskrig så kommer det att bli instabilt och våldsamt.
Jag gissar att 2050 är en brytpunkt om vi fortsätter som vi gjort under 1990-2010-talen.

Om vi fortsätter på Reinfledtnivå tror jag 2030.
Citera
2016-02-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Blattarna är långt ifrån majoritet i Sverige och skulle knappast ha en chans då militären skulle använda sig av avancerad teknologi medans dessa idioter skulle drar runt med hemmagjorda bomber och automatvapen på sin höjd.

Du menar att de kommer att få smaka på kallt stål som afghanerna fick av USA och Sovjet.
Gick ju sådär för de avancerade supermakterna vill jag minnas.
Citera
2016-02-16, 13:51
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
Militären är ju ( i grova lag ) värnpliktiga medborgare, alltså folket som bor i landet.
När det gått så långt att dessa behövs, vilka är det då som är i majoritet ?
När dessa galningar väl är i majoritet blir det jobbigt, vem ska man kalla in isåfall, militären = dom.
Det blir lite svårt att kalla in sin fiende mot sig själv...

Ja, vi har en nedmonterad militär, och demografin säger att vår majoritet är lite i gungning. Bara runt dryga 60% av de som föds idag har två föräldrar födda i Sverige (inkluderar alltså andra generationens invandrare), och invandringstakten är mer än dubbelt så hög som födelsetalen.
Citera
2016-02-16, 15:06
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
I den här tråden, och även i en bunt andra nystartade trådar syns naiva idioter inbilla sig att snart är vändningen här, snart har SD 35%, snart har folk fått nog, snart startas medborgargarden, snart...

Låt mig stolpa upp lite fakta.
  • SD kommer aldrig att få 35%
  • Om SD, mot förmodan skulle få 35% eller mer så kommer landsförrädarna att valfuska ner siffran till mer hanterbara nivåer.
  • SD kommer aldrig att få nåt inflytande, sjuklöverpacket kommer inte att samarbeta med SD. S+M är det enda som kan komma på tal, även om chansen är god att sjuklöverpacket kommer låta Svetsarn och DieselÅsa sitta till 2018.
  • Det kommer inte att skapas några medborgargarden. 1) Svenskarna är för fega, 2) Polisen kommer att slå stenhårt mot svenskarna, skyddande araberna och niggrerna.

Viktigast av allt för somliga här att förstå, är att landsförrädarpacket just nu flåsar på upploppet, målsnöret är väldigt nära, man ger just nu allt i en slutspurt av guds nåde.

Tävlingen är nästan slut, och målet, priset, är att Sverige ska tas förbi the point of no return vad gäller demografin. Svensken ska bli i minoritet, så att vi inte varken med våld, eller via valurnorna kan förpassa kamelryttarna tillbaka till de sandiga öknar de hör hemma i.

Det här verkar vara ouppnåeligt svårt för vissa att begripa, glädjer mig dock att vissa kvinnliga skribenter börjat haja det här.
Citera
2016-02-16, 15:13
Medlem
Sverige lär få en dagen D då vi får kämpa för vår framtid.
Antingen störtas vi ned i an avgrund likt Syrien med en skyddad överklass och massa avskrädesfolk.

Eller så återtar svensken sina arvsrätter och driver ut förrädarna.
Citera
2016-02-16, 16:23
Medlem
OntOmQs avatar
Det är troligen lång tid kvar till inbördeskrig här. Sverige är fortfarande ett rikt land och problemen har ännu inte nått samhällets övre skikt. Per capita har vi tagit emot mest flyktingar, och det med råge!! Men i absoluta tal så är de nya medborgarna mycket högre i ex Frankrike, Tyskland och Storbritannien.

Värst ser det ut att vara i Frankrike. En andra fransk revolution är fullt trolig inom snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in