2016-02-12, 14:52
Medlem
Nihennas avatar
Folk som tror att det kommer bli krig på riktigt har läst /pol/ på 4chan alldeles för mycket

Konfrontationer och konflikter kan jag sträcka mig till men inbördeskrig? Gå och lägg er, "Happening!"-tomtar
Citera
2016-02-12, 16:12
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Folk som tror att det kommer bli krig på riktigt har läst /pol/ på 4chan alldeles för mycket

Konfrontationer och konflikter kan jag sträcka mig till men inbördeskrig? Gå och lägg er, "Happening!"-tomtar

Varför skulle Sverige vara fredat? Jag minns rapporterna från ex-Jugoslavien, och de var helt chockade. Ingen hade förväntat sig krig. Ena dagen gick de till skolan och jobbet, och nästa dag så låg det snipers på hustaken och körde etnisk rensning.

Edit: Har också träffat en grek som flydde från norra Cypern. Han sa att det kom som en blixt från en klar himmel. Deras snälla grannar ville plötsligt skära halsen av dem, och de flydde hals över huvud.
Senast redigerad av Vekruset 2016-02-12 kl. 16:14.
Citera
2016-02-12, 16:26
Medlem
Man måste fråga sig vad som är den utlösande faktorn för ett inbördeskrig i Sverige. Jag tror inte att det kommer vara någon enskild händelse utan snarare väldigt många händelser. Vi ser redan nu många av dessa händelser som får oss att tänka tanken på att ett inbördeskrig är oundvikligt.

Rent politiskt så handlar det givetvis om huruvida Sverige kommer att fortsätta invaderas av asylsökande MENA folk i stora mängder. Antalet har mycket större betydelse än vad folk i allmänhet förstår. Om årstakten även under bistra vintern är 40.000 asylsökande om året och sen stiger till betydligt högre nivåer uppemot 100.000 eller fler, då är läget uruselt politiskt sett.
Vi snackar om regering som faller, miljöpartiet som lämnar, om kris att bilda en regering och så vidare samt om politiska partier som förlorare väljare i allt snabbare takt.

När våldet eskalerar i samhället då kallas militären in. Våld möter mer våld. Vi har här flera olika parter som kan tänka ta till våld. Givetvis alla asylsökande män som i ren frustration tar till våld när löftena sviks, sen har vi mindre grupper av grupper som är för och emot invandring som kan börja terrorisera varandra. Det behövs inte mer än att några tusen börjar ta till våld för att situationen ska bli mycket mycket allvarlig. Detta eftersom varken polis eller militär egentligen har resurser att bemöta en sådan situation.

Det innebär att när våldet väl börjar så finns inte mycket kvar som hindrar den från att sprida sig och inbördeskriget är ett faktum.
Senast redigerad av endumbonde 2016-02-12 kl. 16:28.
Citera
2016-02-12, 17:20
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Varför skulle Sverige vara fredat? Jag minns rapporterna från ex-Jugoslavien, och de var helt chockade. Ingen hade förväntat sig krig. Ena dagen gick de till skolan och jobbet, och nästa dag så låg det snipers på hustaken och körde etnisk rensning.

Edit: Har också träffat en grek som flydde från norra Cypern. Han sa att det kom som en blixt från en klar himmel. Deras snälla grannar ville plötsligt skära halsen av dem, och de flydde hals över huvud.

Rätta mig om jag har fel; men i båda nämnda fallen, eller i alla fall Balkan-kriget, var det väl regelrätta arméer mot varandra...med en del civila som ville vara med?
Dessutom var det mellan olika länder och deras folk. Serbien mot Bosnien var väl den största konflikten?

Som jag ser det hade det kunnat jämföras om säg...vi hade 1 miljon danskar i Sverige, svenskar och danskar börjar hata varandra och börjar kriga inom Sverige och danska armén känner att "Fan, vi måste hjälpa våra grabbar som är bosatta i Sverige. In med tanksen, stridsvagnar och allt vi har! DÖDA SVENSKEN!

I fallet att "den onda arga blatten gör uppror och vill ha kontroll om landet", vem hade strategiskt kunna hjälpa dem då?
Alla krigskåta länder i Mellanöstern är X antal hundra mil bort. Lycka till med att frakta avancerad stridsutrustning den biten

Som jag ser det hade det blivit lite granna som att vara beväpnad med kniv när motsåndaren har en Leopard 2. Det hade blivit en massaker, och det hade inte varit svenska armén som låg där i en liten blöt fläck på marken.

Den onda "jihadist-blatten" hade inte haft tillgång till så mycket mer än gevär, granater, hemmagjorda bomber och kanske, på sin höjd, ett raketgevär. Alltså de vapen som gängen redan är utrustade med. Samtidigt hade svenska armén och polisen haft tillgång till sofistikerad elektroniskt vapenarsenal.

De kan ju försöka sig på guerilla-krigsföring, men jag tror att både du och jag vet hur svårt det är att överleva ute i svenska naturen utan ordentlig träning, och dessa "onda jihadist-blattar" är knappast stereotypen av personen som går ut och campar i vildmarken samt har lärt sig överlevnad i svensk natur. Sånt lär man sig på kurs eller i armén, och har man gått så långt är man knappast galen västhatande jihadist från början då et krävs en viss integration och assimilering för att nå dit.
Citera
2016-02-12, 18:18
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
I fallet att "den onda arga blatten gör uppror och vill ha kontroll om landet", vem hade strategiskt kunna hjälpa dem då?
Alla krigskåta länder i Mellanöstern är X antal hundra mil bort. Lycka till med att frakta avancerad stridsutrustning den biten

They are already here...samt i ett sådant antal att de snart kan ta över landet genom majoritetsbeslut i riksdagen, om de så önskar...

Citat:
Den onda "jihadist-blatten" hade inte haft tillgång till så mycket mer än gevär, granater, hemmagjorda bomber och kanske, på sin höjd, ett raketgevär. Alltså de vapen som gängen redan är utrustade med. Samtidigt hade svenska armén och polisen haft tillgång till sofistikerad elektroniskt vapenarsenal.

Svenska militären existerar inte samt polisen varken kan eller vågar göra någonting, de kommer ju kallas rasister, det är inte PK att skada / kränka / såra invandrare...
Citera
2016-02-12, 18:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel; men i båda nämnda fallen, eller i alla fall Balkan-kriget, var det väl regelrätta arméer mot varandra...med en del civila som ville vara med?
Dessutom var det mellan olika länder och deras folk. Serbien mot Bosnien var väl den största konflikten?

Som jag ser det hade det kunnat jämföras om säg...vi hade 1 miljon danskar i Sverige, svenskar och danskar börjar hata varandra och börjar kriga inom Sverige och danska armén känner att "Fan, vi måste hjälpa våra grabbar som är bosatta i Sverige. In med tanksen, stridsvagnar och allt vi har! DÖDA SVENSKEN!

Jugoslavien var inte olika länder före kriget. Det var ett land, där etniska konflikter hos ett blandat folk hölls i schack av en diktator. Muslimerna hade stegvis introducerats i området under århundraden.

Folkkonflikten startades av muslimer som började bränna kyrkor och rensa etniskt, och när serberna hade organiserat sig för motattack (med samma mynt), så kom FN och bombade dem.

Naiviteten hos svenskarna kan också jämföras med det olycksaliga kristna Libanon, som med öppna armar tog emot sina arabiska bröder som flydde från Palestina efter att Israel bildats. Som tack fick de sedan inbördeskrig och etnisk rensning, och de är nu en hunsad minoritet i sitt eget land. Även detta i modern tid (70-talet), dock inte i Europa.

Andra folkrensningar sker just nu t ex när muslimer jobbar sig nedåt genom Afrika, och när de förföljer den kristna minoriteten i Indonesien.

Det är sällan effektivt utfört, men efter några århundraden så är antalet icke-muslimer ändå nere på noll.

Edit: Länkar till denna artikel också, som handlar om hur sekulära muslimer bara är sekulära i underläge. (Naturligtvis förstår jag att det finns individer som är undantag.)

Citat:
Under mina tidigare resor i norra Kaukasien har jag ofta beundrat kaukasiernas förmåga att elegant glida mellan världarna. Att man tror på Gud som utgångspunkt är legio, men samtidigt har man sällan någon särskilt dogmatisk syn på hur viktigt det är att i varje tänkbar situation följa detaljerade regler för hur en god muslim förväntas uppträda.

Nu hade det alltså blivit ett problem att sitta på samma bilsäte som en kvinnlig journalist. För en person som för några år sedan inte ens bad sina böner.

Under vår tre timmar långa färd mot den azerbajdzjanska gränsen konstaterar samma tjänsteman att muslimerna håller på att ta över norra Kaukasien. Detta gäller även städer som tidigare har haft armenisk majoritet, till exempel Pjatigorsk och Mineralnye Vody.

– Armenierna har ingen chans mot oss. Vi muslimer föder fler barn och är mer krigiska till vår natur, säger tjänstemannen stolt.

Först tror jag att det är jag som missförstår honom. Men ju längre samtalet löper desto tydligare inser jag att denna tjänsteman, som är anställd av ungdomsministeriet för att bekämpa radikaliseringen bland ungdomar, har ungefär samma världsbild som vissa västerländska islamofober. Muslimerna håller på att ta över och slutmålet är ett världsomspännande kalifat. Det är uttryckligen så han uttrycker sig. Den enda skillnaden mellan tjänstemannen och islamofoberna är att han välkomnar denna utveckling.

http://www.svd.se/islamismen-kryper-in-bakvagen

Edit 2: Nära mitt hjärta finns också kopternas hopplösa kamp för överlevnad i Egypten. Dessa urkristna, som talar hieroglyfernas språk. Tack vare dem kan vi läsa hieroglyfer idag. Men vi lämnar dem åt utrotning, och skriver positiva krönikor om den Arabiska våren istället.
Senast redigerad av Vekruset 2016-02-12 kl. 18:44.
Citera
2016-02-12, 18:54
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Är verkligen alla de här asylsökande som kommer muslimer ? det måste väl finnas både kristna och ateister även bland dem med ?

Det jag tycker är konstigt är att de svinar så mycket, så här har inte andra invandrare gjort, iallafall inte i samma utsträckning t.ex slå sönder tåg, skita i bassängerna på badhus, suga av folk på stan m.m.

VARFÖR svinar de så fruktansvärt, de horder av asylsökande vi ser idag...
Citera
2016-02-12, 18:58
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
Är verkligen alla de här asylsökande som kommer muslimer ? det måste väl finnas både kristna och ateister även bland dem med ?

Det jag tycker är konstigt är att de svinar så mycket, så här har inte andra invandrare gjort, iallafall inte i samma utsträckning t.ex slå sönder tåg, skita i bassängerna på badhus, suga av folk på stan m.m.

VARFÖR svinar de så fruktansvärt, de horder av asylsökande vi ser idag...

Som jag ser det: För att de är tillräckligt många.
Citera
2016-02-12, 20:14
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Som jag ser det: För att de är tillräckligt många.

När det vällde in folk från Balkanländerna i massor på det glada 90-talet hade vi inte dessa problem med dem, visst hände det att någon / några hamnade i slagsmål ibland, men detta svineri som vi ser idag existerade inte bland juggarna ( oavsett om de var kristna el muslimer ), de kom hit och skötte sig någorlunda bra iallafall, många fick jobb m.m. de var mer civiliserade, att människor beter sig som as bara för att de är "tillräckligt många" verkar inte vara vedertaget, direkt...
Citera
2016-02-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JekyllandHyde
När? Troligtvis inte under vår livstid.

Eeeh... ja du, vi säger väl så
Snarare brakar skiten inom ett fåtal år. Lär dig om juden till dess.
Citera
2016-02-12, 20:30
Medlem
Jag längtar redan tills jag får skjuta skarpt.
Citera
2016-02-12, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NuclearHolohoax
Eeeh... ja du, vi säger väl så
Snarare brakar skiten inom ett fåtal år. Lär dig om juden till dess.
Jag är lyckligtvis inte speciellt mottaglig för konspirationsteorier.

Vad är ett fåtal år? 5 eller 50?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in