Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Varför skulle Sverige vara fredat? Jag minns rapporterna från ex-Jugoslavien, och de var helt chockade. Ingen hade förväntat sig krig. Ena dagen gick de till skolan och jobbet, och nästa dag så låg det snipers på hustaken och körde etnisk rensning.
Edit: Har också träffat en grek som flydde från norra Cypern. Han sa att det kom som en blixt från en klar himmel. Deras snälla grannar ville plötsligt skära halsen av dem, och de flydde hals över huvud.
Rätta mig om jag har fel; men i båda nämnda fallen, eller i alla fall Balkan-kriget, var det väl regelrätta arméer mot varandra...med en del civila som ville vara med?
Dessutom var det mellan olika länder och deras folk. Serbien mot Bosnien var väl den största konflikten?
Som jag ser det hade det kunnat jämföras om säg...vi hade 1 miljon danskar i Sverige, svenskar och danskar börjar hata varandra och börjar kriga inom Sverige och danska armén känner att "Fan, vi måste hjälpa våra grabbar som är bosatta i Sverige. In med tanksen, stridsvagnar och allt vi har! DÖDA SVENSKEN!
I fallet att "den onda arga blatten gör uppror och vill ha kontroll om landet", vem hade strategiskt kunna hjälpa dem då?
Alla krigskåta länder i Mellanöstern är X antal hundra mil bort. Lycka till med att frakta avancerad stridsutrustning den biten
Som jag ser det hade det blivit lite granna som att vara beväpnad med kniv när motsåndaren har en Leopard 2. Det hade blivit en massaker, och det hade inte varit svenska armén som låg där i en liten blöt fläck på marken.
Den onda "jihadist-blatten" hade inte haft tillgång till så mycket mer än gevär, granater, hemmagjorda bomber och kanske, på sin höjd, ett raketgevär. Alltså de vapen som gängen redan är utrustade med. Samtidigt hade svenska armén och polisen haft tillgång till sofistikerad elektroniskt vapenarsenal.
De kan ju försöka sig på guerilla-krigsföring, men jag tror att både du och jag vet hur svårt det är att överleva ute i svenska naturen utan ordentlig träning, och dessa "onda jihadist-blattar" är knappast stereotypen av personen som går ut och campar i vildmarken samt har lärt sig överlevnad i svensk natur. Sånt lär man sig på kurs eller i armén, och har man gått så långt är man knappast galen västhatande jihadist från början då et krävs en viss integration och assimilering för att nå dit.