2012-04-21, 00:06
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Detta skulle nog aldrig hända. Etiska svenskar har inte stake nog att gå emot dessa. Och även fast det finns en del som vågar (många av dessa är hederliga flashbackare) så skulle de vara en så pass liten andel så pk-regeringen skulle breivik-stämpla alla som försökte göra något åt detta.

Ryssarna, esterna, finnarna (tom kineserna) ev även USA kommer att hjälpa oss. Norrmännen kommer däremot att vara helt blockerade själva.
Citera
2012-04-21, 00:08
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskbuske
Nej precis som du säger så finns det ingen Svensk militär som kommer ta tag i det här. Sveriges politiker har bestämt sig för att Sverige ska bli ett negerland, men minst 90% negrer. Så alla svenskar kommer vara en minoritet inom några år.

Svenskarna kommer stötas bort (de som vill vara riktiga svenskar), och skattepengarna går till att fortsätta föda upp ny-negrernas ankomst.
Sorgligt men sant.

Skattepengarna och välfärden i Sverige kommer vara slut och borta långt innan det händer. Och det är nog en del av tanken bakom.
Citera
2012-04-21, 00:09
  #75
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ryssarna, esterna, finnarna (tom kineserna) ev även USA kommer att hjälpa oss. Norrmännen kommer däremot att vara helt blockerade själva.

Barack Hussein Obama? Om du tittar på senare tids konflikter så ser du att USA tar muslimers parti i Europa var helst de kan, åtminstone i det perspektiv vi pratar om nu. USA gav vapen både till bosnier och albaner.

Och jag undrar lite grann hur du tänker med "hjälpa oss", menar du hjälpa staten genom att sätta in militärer för att hålla ordning?
Citera
2012-04-21, 00:13
  #76
Medlem
Klosetts avatar
Det här är ju verkligen ett så stort problem för så många svenskar i vårat land, sen så vågar man endå inte rösta på SD för att visa en poäng? Det gäller att ha hårda bollar också rösta och få fram sin poäng till Sveriges regering.

Jag vill ju inte direkt ha barn i detta land nu. Ska jag ha barn ska ju dem kunna växa upp i samma fina miljö som mig, annars får det vara!
Citera
2012-04-21, 00:14
  #77
Medlem
Zaedrewss avatar
Rätt komiskt egentligen att vi som ett de bästa om inte bästa krigarna som världen någonsin skådat ska förgås inifrån av folk som flytt från krig och inte pallar trycket att ens försvara sitt eget land Sorgligt faktum är det ju åtminstone även om det känns som bring it on mest
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2012-04-21 kl. 00:16.
Citera
2012-04-21, 00:15
  #78
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Rätt komiskt egentligen att vi som ett de bästa om inte bästa krigarna som världen någonsin skådat ska förgås inifrån av folk som flytt från krig och inte pallar trycket att ens försvara sitt eget land Sorgligt faktum är det ju åtminstone.

Nä du... så lätt går det inte!
Citera
2012-04-21, 00:23
  #79
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Nu är det dags för en allmän uppryckning i tråden.


Lite mer konkreta saker, tydliga scenarier. Det klarar vi av! Domedagsprofetior håller lämnar vi till en annan gång.
Citera
2012-04-21, 00:28
  #80
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Jag tror inte att regeringen får sätta in militär mot civilbefolkningen. Men har säkert något undantagstillstånd för det.

Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Jag tvivlar på att regeringen har en militär som kan hantera ett krig överhuvudtaget. Sker det både utanför och innanför gränserna är det kört på riktigt.

I samband med att man påbörjade den militära avvecklingen av värnplikten genomförde man även anmärkningsvärda grundlagsreformer (sommaren 2010), mot Försvarsmaktens rekommendationer valde man att utöka befogenheten för regimen att sätta in militär mot folket. Detta i kombination med en legoknektarmé (en folkarmé är i första hand trogen sina familj/vänner/folk, sekundärt ev. maktgalna politiker), till skillnad från en privatarmé som är trogen sitt kontrakt och som saknar emotionell förbindelse till folk och land. Att träna landets män för strid samt beväpna dem är ytterst viktigt för att bibehålla folkets intressen vid hot - att ha en privat elitmilitär som är trogen regimen och inte folket är att bädda för något fruktansvärt.

”Om det anses nödvändigt bör tillämpningsområdet avgränsas till krig eller krigsfara som hotar statens existens eller territoriella integritet eller när det i övrigt vid krig eller krigsfara föreligger trängande behov” Exakt vad som kan anses vara "krigsfara som hotar statens existens" har getts mycket vida tolkningsmöjligheter, mot Försvarsmaktens rekommendationer.

Utöver detta genomfördes flertalet andra oroväckande reformer i våra grundlagar, bl.a försvann meningen ”Riksdagen är folkets främsta företrädare” ur Regeringsformen och EU-medlemskapet grundlagsskyddades (vi ska inte kunna ta oss ur EU demokratiskt, beslutade regeringen utan att tillfråga folket).

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Propositioner-och-skrivelser/En-reformerad-grundlag_GX0380/
__________________
Senast redigerad av HemligaSallskapet 2012-04-21 kl. 00:30.
Citera
2012-04-21, 00:31
  #81
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
I samband med att man påbörjade den militära avvecklingen av värnplikten genomförde man även anmärkningsvärda grundlagsreformer (sommaren 2010), mot Försvarsmaktens rekommendationer valde man att utöka befogenheten för regimen att sätta in militär mot folket. Detta i kombination med en legoknektarmé (en folkarmé är i första hand troget sina familj/vänner/folk, sekundärt ev. maktgalna politiker), till skillnad från en privatarmé som är trogen sitt kontrakt och som saknar emotionell förbindelse till folk och land. Att träna landets män för strid samt beväpna dem är ytterst viktigt för att bibehålla folkets intressen vid hot - att ha en privat elitmilitär som är trogen regimen och inte folket är att bädda för något fruktansvärt.

”Om det anses nödvändigt bör tillämpningsområdet avgränsas till krig eller krigsfara som hotar statens existens eller territoriella integritet eller när det i övrigt vid krig eller krigsfara föreligger trängande behov” Exakt vad som kan anses vara "krigsfara som hotar statens existens" har getts mycket vida tolkningsmöjligheter, mot Försvarsmaktens rekommendationer.

Utöver detta genomfördes flertalet andra oroväckande reformer i våra grundlagar, bl.a försvann meningen ”Riksdagen är folkets främsta företrädare” ur Regeringsformen och EU-medlemskapet grundlagsskyddades (vi ska inte kunna ta oss ur EU demokratiskt, beslutade regeringen utan att tillfråga folket).

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Propositioner-och-skrivelser/En-reformerad-grundlag_GX0380/


Men fortfarande dock, militärerna är inte så många ändå. Det här är inte södra Frankrike där militären redan har en viss närvaro för att hålla locket på den mångkulturella grytan. Det här är Sverige, med Tomhylsan som f.d. försvarsminister.
Citera
2012-04-21, 00:37
  #82
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Vilka är dessa?



Men vad exakt skulle dessa (varav några flashbackare) göra exakt? Konkret?

Med dessa menar jag de ej etniska svenskar som missköter sig. Från vad jag har läst på flashback så har alla en del otrevliga åsikter mot invandrare från t. ex. mellanöstern. Ifall dessa inte är trolls och vågar stå för sin sak så tror jag de skulle kunna bryta ut och göra allt för Sverige (inte för att att döda ALLA invandrare skulle hjälpa oss något).
Citera
2012-04-21, 00:46
  #83
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Med dessa menar jag de ej etniska svenskar som missköter sig.

Det är inte konkret nog. Nu skärper vi till oss. Låt säga att det skattefuskas på pizzerian, vilket det gör, vad innebär sätta sig upp mot? Några feta och lönnfeta turkar? Jag kan inte se det hela framför mig.

Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Från vad jag har läst på flashback så har alla en del otrevliga åsikter mot invandrare från t. ex. mellanöstern. Ifall dessa inte är trolls och vågar stå för sin sak så tror jag de skulle kunna bryta ut och göra allt för Sverige (inte för att att döda ALLA invandrare skulle hjälpa oss något).

Den planen verkar långsökt. Mangs kom inte långt (typiskt finnar om du frågar mig). Har du tänkt igenom detta? Några fler än Mangs? Du har du början av året i Malmö (i antal dräpta). Det räcker inte.
Citera
2012-04-21, 00:47
  #84
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Men fortfarande dock, militärerna är inte så många ändå. Det här är inte södra Frankrike där militären redan har en viss närvaro för att hålla locket på den mångkulturella grytan. Det här är Sverige, med Tomhylsan som f.d. försvarsminister.

Detta är Sverige och jag påstår inte att vi nödvändigtvis har sämre eller bättre utgångsläge än något annat europeiskt land, faktum kvarstår att vi sedan (åtminstone) det sena 90talet kraftigt begränsat den grundläggande militära utbildningen för landets män (försvararna av folk och nation). Jag får i tid och otid leta rätt på siffrorna, men när 50 000 man per år ska utbildas har siffran det senaste decenniet markant sjunkit och legat på några handfulla tusen de senaste åren - vi har alltså en situation idag där hundratusentals stridsdugliga män fullkomligt saknar adekvat utbildning som omfattar allt från vapenvana till allmän kunskap om hur man beter sig i en situation av kris, hur man ens överlever något dygn i skogen utan iPhone, micropizza och Skyrim. Vi har också en population som överlag saknar tillgång till vapen. Mot organiserad brottslighet (stora rörliga grupperingar med god tillgång på vapen) samt yrkesmilitära grupperingar (också med mycket god tillgång på vapen samt diverse färdigheter/utbildning i strid) är det en ganska ojämn match redan från början. Har man elementära kunskaper om hur man hanterar vapen, hur man organiserar sig, hur man försvarar och bjuder på motstånd, hur man överlag hanterar konflikter och tillstånd av kaos/krig - då har man åtminstone en ärlig chans. Det finns en anledning till att regimen fråntagit oss denna möjlighet, ett försvarslöst folk är lättare att kontrollera. Metrosexualiteten med alla blogg/fikaluder till mentalt kastrerade män är ett nervgift, deras motsatt är den förslappade datorgenerationen som inte varit ute i naturen sen 1996 och de var på utflykt med den lokala dagisgruppen - de är män/pojkar som svikits och som skulle fått lära sig plikt och moral under sunda omständigheter i en grundläggande militär träning där de åtminstone givits chansen att förbereda sig. Nu kommer de och hela populationen riskera att slaktas som får för att ingen har en aning om vad som komma skall och ingen har minsta kunskap om hur man kan freda och försvara sig. Det är ett sånt avgrundsdjupt svek mot unga människor och det är ett sånt ofattbart resursslöseri med människoliv som spills i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in