Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Du har fel som vanligt, Trump's enda chans att vinna är om han faktiskt kör ett independent race med Jesse Ventura som hans vice president, och jag är nästan helt övertygad om att han kommer göra det också (kan bara hoppas). Man kan inte vinna ett val med republikanerna; det partiet är brännmärkt efter Bushklanen körde partiet i botten, och år efter år har de bara haft dummare kandidater den ena efter den andra (McCain och Romney var om möjligt ännu dummare i huvudet än GWB).
Om Trump är en rättfärdig man, då utnyttjar han GOP debatterna så mycket som möjligt för air time och free publicity, och under tiden han får detta bränner han sönder partiet som han gjorde i den senaste debatten när han pissade på Jeb's bryscha, och senare annonserar han ett självständigt val tillsammans med libertarianerna, reform party, tea party eller liknande partier. Detta är Trump's bästa chans att vinna. Han skulle visserligen kunna vinna om han gjorde det utan Ventura och med GOP, men det hade ärligt talat varit betydligt svårare för honom. GOP är damaged goods, så även demokraterna; ingen tror på dessa partier, och det finns en anledning till att både Trump och Sanders (som ju inte är köpta och egentligen outsiders) gör så bra ifrån sig.
Dessutom var det Ventura som övertalade Trump att bli president från första början, på 90-talet:
http://minnesota.cbslocal.com/2016/02/13/that-time-donald-trump-and-jesse-ventura-talked-campaign-strategy/
^^ Sevärt.
Du är medveten om att Ace Ventura är en passionerad förespråkare av öppna gränser va? Jag förstår även att han ska ha släppt en bok där han argumenterar för att mordet på JFK var ett inside job vari han uppger 63 skäl till och tro att "de" skulle ha mördat honom varav ingen utav dessa skäl skulle vara judiska trots den uppsjö av rimliga teorier som finns därute. Någon som faktiskt har läst boken får gärna stärka eller avfärda dessa uppgifter. Jag tycker hursomhelst bara det faktum att han är för öppna gränser gör att man inte behöver veta mycket mer om människan. Hans argument emot gränser är att han "inte vill leva i Östtyskland" och "att det skapar barriärer", vilket mycket verkar bottna i att han själv har ett hus i Mexiko där han lever som pensionär några månader om året och därför tycker det är rimligt att kompromissa hans folk demografiska ställning, kollektiva utveckling och överlevnad.
Till Ace Venturas försvar tror jag dock att han i motsats till kontrollerade oppositionstyper som Alex Jones och David Icke inte är en fegis som egentligen förstår bättre, utan att han är äkta men saknar djupare intellektuell förståelse för de faktiska maktstrukturerna och maktmekanismerna, vilket å andra sidan kan tyckas vara patetiskt då han är så aningslös men samtidigt övertygad om att han sitter på någon högre sanning.