Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-16, 17:45
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Du är medveten om att Ace Ventura är en passionerad förespråkare av öppna gränser va?
Ja någon annan renegade tror jag inte Trump väljer som VP-kandidat. Han måste tänka taktiskt, och han behöver inte förstärka sin outsider-image, den är minst sagt grundmurad. Han kommer att välja en traditionell och någorlunda formstöpt politiker som VP-kandidat är min gissning. En presidentvalskampanj är väsentligt skild mot en primärvalskampanj, alla slåss om mittenväljarna och försöker tvätta sig rena från de ytterlighetsåsikter man lagt sig till med för att vinna primärvalet.

Skulle han få t ex en republikan som Nikki Haley på kroken så tror jag hans lycka är gjord. Yngre, färgad och kvinna, och en rising star.
2016-02-16, 18:56
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fast Nikki Haley och Trump har bråkat öppet om immigrationspolitiken. Men visst någon med färg kan kanske vara smart som vicepresident.

Kanske Ben Carson men han känns lite low energy.

Annars vore den vite Pat Buchanan roligt, han har varit presidentkandidat tre gånger i primärvalen 1992, 1996 och 2000 och även jobbat med Nixon, Ford och Reagan. Han har skrivit flera böcker om den Västliga civilisationen och hur den går under och lite om hur den skall räddas.

http://buchanan.org/blog/death-west-leather-bound-signed-pat-buchanan

Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Buchanan

In 1992, Buchanan explained his reasons for challenging the incumbent, President George H.W. Bush:

If the country wants to go in a liberal direction, if the country wants to go in the direction of [Democrats] George Mitchell and Tom Foley, it doesn't bother me as long as I've made the best case I can. What I can't stand are the back-room deals. They're all in on it, the insider game, the establishment game—this is what we're running against.[8]

He ran on a platform of immigration reduction and social conservatism, including opposition to multiculturalism, abortion, and gay rights. Buchanan seriously challenged Bush (whose popularity was waning) when he won 38 percent of the seminal New Hampshire primary. In the primary elections, Buchanan garnered three million total votes.

Buchanan later threw his support behind Bush and delivered an address at the 1992 Republican National Convention, which became known as the culture war speech, in which he described "a religious war going on in our country for the soul of America." In the speech, he said of Bill and Hillary Clinton:

The agenda Clinton & Clinton would impose on America—abortion on demand, a litmus test for the Supreme Court, homosexual rights, discrimination against religious schools, women in combat units—that's change, all right. But it is not the kind of change America needs. It is not the kind of change America wants. And it is not the kind of change we can abide in a nation we still call God's country.[45]

Buchanan also said, in reference to the recent Democratic National Convention, "Like many of you last month, I watched that giant masquerade ball at Madison Square Garden—where 20,000 radicals and liberals came dressed up as moderates and centrists—in the greatest single exhibition of cross-dressing in American political history." [46]

The enthusiastic applause he received prompted his detractors to claim that the speech alienated moderates from the Bush-Quayle ticket.[47] The newspaper columnist Molly Ivins wrote, "Many people did not care for Pat Buchanan's speech it probably sounded better in the original German." [48]
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-16 kl. 19:51.
2016-02-16, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja någon annan renegade tror jag inte Trump väljer som VP-kandidat. Han måste tänka taktiskt, och han behöver inte förstärka sin outsider-image, den är minst sagt grundmurad. Han kommer att välja en traditionell och någorlunda formstöpt politiker som VP-kandidat är min gissning. En presidentvalskampanj är väsentligt skild mot en primärvalskampanj, alla slåss om mittenväljarna och försöker tvätta sig rena från de ytterlighetsåsikter man lagt sig till med för att vinna primärvalet.

Skulle han få t ex en republikan som Nikki Haley på kroken så tror jag hans lycka är gjord. Yngre, färgad och kvinna, och en rising star.

Tvivlar på att Trump ge vp-posten till en svart eller kvinna. Han kommer helt enkelt välja den som är mest kompetent och han kommer strunta i yttre attribut så som hudfärg/kön.
2016-02-16, 19:49
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast Nikki Haley och Trump har bråkat öppet om immigrationspolitiken. Men visst någon med färg kan vara smart som vicepresident.

http://buchanan.org/blog/death-west-leather-bound-signed-pat-buchanan

Det är PK som du tänker, Trump är inte PK och skiter i det svenskar tänker med jämlikhet i styrelser osv osv, han väljer den som har bäst kompetens helt enkelt och som man ska göra.
2016-02-16, 19:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fast jag föredrar den vite Buchanan så vi tycker inte så olika som du tror Prodelin. Jag spekulerade bara i vad som vore smart eller inte, inte vad jag tycker skall ske.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-16 kl. 19:58.
2016-02-16, 19:53
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Tvivlar på att Trump ge vp-posten till en svart eller kvinna. Han kommer helt enkelt välja den som är mest kompetent och han kommer strunta i yttre attribut så som hudfärg/kön.

Kanske, samtidigt är kompetens ofta underordnat taktik i VP-val. Du har nog rätt i att Trump själv inte bryr sig om hudfärg och kön, men han är medveten nog om att symbolik spelar roll i USA. Jag tror han kommer att välja den som han tror ger honom störst chanser att vinna valet, jag tror ärligt talat att han inte letar så mycket kompetens hos en VP-kandidat egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Fast Nikki Haley och Trump har bråkat öppet om immigrationspolitiken. Men visst någon med färg kan vara smart som vicepresident.

Kanske Ben Carson men han känns lite low energy.

Annars vore den vite Pat Buchanan roligt, han har varit presidentkandidat tre gånger i primärvalen 1992, 1996 och 2000 och även jobbat med Nixon, Ford och Reagan. Han har skrivit flera böcker om den Västliga civilisationen och hur den går under och lite om hur den skall räddas.
Ja det är möjligt, det var mest ett illustrerande exempel. Jag har tidigare funderat på om Christie skulle funka. Han har lite jobbig ryggsäck med sig i form av oegentligheter i New Jersey (broincidenten), men det kanske är överspelat då jag inte hörde mycket attacker mot just den incidenten.

Pat Buchanan är ett intressant namn. Hans paleokonservatism har väldigt mycket likheter med Trumps åsikter. Om inte annat skulle han kunna bli en värdefull rådgivare åt Trump. Är inte säker på att han skulle vara ett röstvinnande namn att använda som VP.
2016-02-16, 19:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Christie kanske kommer få något jobb i administrationen som tack för sitt retoriska hit job mot Rubio under den republikanska debatten.
2016-02-16, 20:09
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Att ni aldrig ger er. Billiga påhopp på Trump och så lyfter du fram "Insane McCain", tidernas mupp och tillika en folkfientlig vettvilling. Bushfamiljen är totalt utskämd och jag hoppas innerligt att G.W grips och ställs inför rätta när Trump blir ny president. Det finns ett utbrett och fullt förståeligt missnöje med etablissemangets kandidater bland väljarna. Ett faktum vi nu kan bevittna i realtid.

Vilka ni? var typ mitt första inlägg i tråden. Jag tycker egentligen inte särskilt mycket bra om någon av kandidaterna dessa primärval.
Jag säger inte att McCain var bäst jag bara menar att han var den mest valbara kandidaten. Ingen av republikanerna skulle kunna vinna 2008 är min åsikt eftersom folk generellt tröttnar efter 8 år av en president oavsett vilket av partierna.

Problemet för republikanerna är att de hela tiden är icke valbara kandidater som käbblar om oseriösa frågor samtidigt som demokraterna bedriver seriös politisk debatt även om smutskastning även förekommer där. Det kommer sluta med att oavsett vem som vinner av republikanerna så kommer den ställas mot en demokrat som troligtvis har hela partiet bakom sig och en riktigt politisk plan medan republikanerna måste ägna hela presidentvalet åt att ens ta fram seriös ekonomisk politik. Romney lyckades balansera detta hyfsat 2012 och var därför överraskande nära Obama ändå. Om jag inte minns fel så tyckte väl tom de flesta väljarna i presidentvalet att Romney hade den bästa ekonomiska politiken, kanske tack vare VP kandidaten Paul Ryan.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Varför skulle Nikki Hayley förstöra sitt goda rykte inom partiet och sin framtida kandidatur till presidentposten genom att stödja Trump? Detsamma gäller Christie som stödde Romney i primärvalen förra gången vilket för övrigt Haley också gjorde.
Trump kommer nog att tvingas välja någon från typ TeaParty om han nu skulle vinna.
Senast redigerad av ruckaali 2016-02-16 kl. 20:16.
2016-02-16, 21:37
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det kommer han inte alls. Han kommer att välja en kvinna av strategiska skäl. Och som motvikt till sin hårda stil. Mannen är faktiskt intelligent.
2016-02-16, 22:19
Medlem
ziracorns avatar
Går inte Jeb som en furie innan helgen så är han rökt. Hur mkt stålar är lobbyn redo att vräka over the weak one!? 200 millar till, till ingen nytta!? Köp en diamantring till frugorna istället...
2016-02-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det kommer han inte alls. Han kommer att välja en kvinna av strategiska skäl. Och som motvikt till sin hårda stil. Mannen är faktiskt intelligent.

Ja det återstår att se, men jag är fortfarande rätt säker på min sak.

Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Går inte Jeb som en furie innan helgen så är han rökt. Hur mkt stålar är lobbyn redo att vräka over the weak one!? 200 millar till, till ingen nytta!? Köp en diamantring till frugorna istället...

Ja man kan tycka att de borde ge upp hoppet om Bush nu med tanke på hans opinions-siffror. Dessutom försämrar det ju bara läget för etablissemanget ju längre alla stannar kvar i racet. Men jag tackar och tar emot, det gör ju bara situationen bättre för Trump.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-02-16 kl. 22:55.
2016-02-16, 23:16
Bannlyst
Ni är alldeles för snabba att utse Trump till vinnaren. Han kan inte vinna med dagens siffror. Republikanerna som inte röstar på honom är enligt undersökningar fast beslutna att inte under några omständigheter göra det. När det i slutändan blir 2 kandidater blir Trump lidande. Alla röster som gick till de övriga kandidaterna tillfaller nästan uteslutande Trumps finalmotståndare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in