2016-02-15, 23:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag inser att jag inte borde bemöta dig. Du har ju klart och tydligt i massor av inlägg bevisat att din tankeförmåga och slutledningsförmåga är ytterst begränsad. Hypotetiska argument och generella utlåtanden tycks inte heller vara något du greppar. Din sexualsadistiska läggning framträder dock med all tydlighet.
Ja, du är väldigt duktig på att vara oförskämd, den saken är klar. Då är du duktig på nåt
i alla fall.
Du ska väl kanske akta dig för att kritisera min tanke- och slutledningsförmåga all den stund
jag till skillnad från en så som dig inte haft några större problem med att förlika mig med hårda
fakta och inte låtit tankarna löpa iväg åt håll där andra hamnat och det har inte direkt varit
relevanta håll om man säger så.

Du kan sen stapla hypotetiska argument och generella utlåtanden bäst du orkar, det
förhindrar inte att det förblivande intrycket är av en aktör som står en renodlad rättshaverism
nära. Jag betackar mig slutligen för att pådyvlas någon sexualsadistik läggning.
Det är rent simpelt förtal.
Därmed ska du få slippa få höra av mig mer. Jag kommenterar inte dig vidare.
2016-02-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, du är väldigt duktig på att vara oförskämd, den saken är klar. Då är du duktig på nåt
i alla fall.
Du ska väl kanske akta dig för att kritisera min tanke- och slutledningsförmåga all den stund
jag till skillnad från en så som dig inte haft några större problem med att förlika mig med hårda
fakta och inte låtit tankarna löpa iväg åt håll där andra hamnat och det har inte direkt varit
relevanta håll om man säger så.

Du kan sen stapla hypotetiska argument och generella utlåtanden bäst du orkar, det
förhindrar inte att det förblivande intrycket är av en aktör som står en renodlad rättshaverism
nära. Jag betackar mig slutligen för att pådyvlas någon sexualsadistik läggning.
Det är rent simpelt förtal.
Därmed ska du få slippa få höra av mig mer. Jag kommenterar inte dig vidare.

Jag beundrar dig för din förmåga att analysera hur alla dessa psykopater tänker. Det är inte bara i denna tråd du förklarat den brottslingen vi har med att göra.

Det är intressant att utröna vad som driver brottslingar till att bli så onda som Nero. En gång i tiden, för ca 35 år sedan, var han en gullig bebis i Litauen! Med en stolt mamma som gladde sig åt att få en son. Vad hände?

Jag tänker dagligen på om han är ond rakt igenom eller om det är hans gärningar som är onda. Det vi ser är ett monstret Nero som ser så alldaglig ut, som har blivit dömd för sina gärningar. I en lugn och civiliserad rättegång där alla var så samlade och vänliga. Diskussionen om ondska är tydligen känslig. Och orsak och verkan, då folk inte vill se vad som möjliggör för en person som Nero att gå lös och mörda. Jag menar att toleransen, och alla som tror på att Nero är oskyldig har med verkan att göra. Den ondska Nero visat är ovanlig i Sverige, men inte i ISIS fästen. Min slutsats är att ondska finns där den tillåts, eller som i detta fall där ondskan slätas över.

Utan dina reflektioner så hade tråden varit både tråkig och tjatig. Det som blir intressant är att alla är med och diskuterar trots att många skribenter inte har något annat att komma med än påhopp mot andra. Eller så har de egna påhittade scenarier som inte har med denna sak att göra.

En sak är säker och det är att en sexualsadist och lustmördare får sina anhängare. Det ska bli spännande att följa fortsättningen när kvinnorna börjar uppvakta Nero på Kumla.
2016-02-16, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Är det möjligt att hantera tejp utan handskar utan att avsätta fingeravtryck?

-Finns det något fingeravtryck från Nerijus Bilevicius i Nerijus Bilevicius bil?
-Är det möjligt att ha en helt förundersökningsprotokoll utan att ha gett ifrån sig ett enda fingeravtryck?
-Är det då konstigt att hans fingeravtryck saknas på Lisa Holms tillhörigheter?

Mot bakgrund av att det finns så lite Fingeravtryck på Nerijus Bilevicius egna ägodelar, tex solglasögonen i hans egna bil, men broderns återfanns på framsidan av en glaset så borde man nog inte vara speciellt förvånad om Nerijus även med en del fingrar kan hantera tejp. Men generellt tror jag att det är svårt. Han har psoriasis och då kan det ibland vara svårt att ge några fingeravtryck

Jag vet inte hur Nerijus har hanterat tejpen så jag kan inte svara annat än - Ja förmodligen - Precis som Psoriasis kan ge den effekten när man ska ta fingeravtryck av någon, annars hade man ju kunnat använda tejp för att ta fingeravtryck av personer som inte har några giltiga s.a.s om du förstår vad jag menar.

Snubben är hal på flera sätt en ett. Och frågan är väl snarast hur kan man tejpa upp något så att denne står för prickarna när man själv kör på fyllan. Jag skulle gärna vilja höra vad den killen säger, för några köttkrokar bör Nerijus ha på honom med tanke på att han upplåter sin identitet för att ta Nerijus handlande.
2016-02-16, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Folk som har tunga jobb, kroppsarbetare som byggjobbare o.dyl, kan ibland inte avsätta fingeravtryck då de slitit så på sina händer, så fingertopparna är "blankslitna". Speciallt om man har tungt arbete och inte använder handskar jämt. Men, om så vore fallet med Nerijus så borde det framkommit i FUP.
Hur många fingeravtryck har kunnat bestämmas komma från Nerijus i FUP? Jag hittade inga vid en snabb sökning på fingeravtryck, vilket troligen tyder på det du beskriver + psoriasis. Det är min gissning,
2016-02-16, 00:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jo man skulle bra gärna vilja veta vad den gjorde vid den förmodade mordplatsen kl 20:20 på den förmodade mordkvällen 7/6. Vem hade placerat den där? Vem hade flyttat på den 10 minuter senare då SH anländer till cafét?

Möjlig sammanhang med "John Deere" mysteriet ?

Det kan ha varit någon annans "John Deere" som var ute att köra och som stod bakom ladan den 7 Juni, 2015.

Här en kopia av ett inlägg jag postade den 14 januari:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det finns en person (ca 60 år) i FUP som bor på en större gård få km n/o om Martorp som äger 2 stycken gröna "John Deere", samma typ teleskoplastare som av vittne sågs kl 20:20 den 7 Juni parkerad i portöppningen på baksidan av ladan.

Denna person har ett familjemedlem (ca 30 år) som också finns nämnd i FUP, och som bor på en mindre gård ca 1.5 km s/o om Martorp.

60-åringen äger dessutom en vit VW Caddy
30-åringen äger dessutom en svart EPA-Traktor och använder sannolikt den ena av 60-åringens "John Deere" teleskoplastare på sin gård.

Dessa tre fordon; En grön "John Deere" teleskoplastare, En vit VW Caddy* och en svart EPA_Traktor är all 3 fordon som förekommer i FUP iom dom sägs att ha sets vid och omkring ladan ved tiden/dagrna då Lisa försvann.

Det finns dessutom en viss mystik angående dessa två personer i FUP.

De två personer i fråga är dessa två härunder och det mystiska är att den äldre, LA, är listad som Anmälare, MEN han finns inte med i FUP annat än på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD anmälde han ?

Och den yngre, VA, står listad som vittne, men inget förhör med honnom i FUP utan också han står enbart på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD bevittnade han :

Apel*, Lars Olof Ingemar Anmälare (*=l) 60 år
Apel*, Viktor Thomas Johannes Vittne (*=l) 30 år

* I Tingsrätten (ljudfil) komplementerande förhör med NB säger NB att AJ har berättat att hans son Gösta J såg en vit VW Caddy stå utanför ladan. (interessant är ju att Adriana skickade en bild på en bil, till AJ eller också var det till polisen, som hon menade såg ut som den bil mannen med kartan körde i, och det var en bild på en vit Caddy !!!

Här är link till det komplementerande förhör med NB där han berättar om den vita Caddy:

http://www.xn--rttegng-5wan.se/lisa-holm-blomberg/

Nerijus Bilevicius, Tilltalad, Kompletterande frågor, 20660553.mp3 (2 MB)
Senast redigerad av Theforeigner 2016-02-16 kl. 01:26.
2016-02-16, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Hur många fingeravtryck har kunnat bestämmas komma från Nerijus i FUP? Jag hittade inga vid en snabb sökning på fingeravtryck, vilket troligen tyder på det du beskriver + psoriasis. Det är min gissning,
Jag har också tänkt på det alternativet, "blanka fingeravtryck" d.v.s slitna fingertoppar p.g.a sitt arbete i kombination med psoriasis. Han behöver ju inte ha helt blanka fingeravtryck men kan räcka att de till viss del är slitna. Efter att ha läst FUP där det inte verkar finnas fingeravtryck av honom någonstans, inte ens på "normala" ställen där det borde finnas, som arbetsplatsen, bilen, solglasögonen etc så förstår man att det kanske måste finnas någon förklaring till frånvaron av hans avtryck.
2016-02-16, 01:26
Bannlyst
Citat:
-Finns det något fingeravtryck från Nerijus Bilevicius i Nerijus Bilevicius bil?
-Är det möjligt att ha en helt förundersökningsprotokoll utan att ha gett ifrån sig ett enda fingeravtryck?
-Är det då konstigt att hans fingeravtryck saknas på Lisa Holms tillhörigheter?

Mot bakgrund av att det finns så lite Fingeravtryck på Nerijus Bilevicius egna ägodelar, tex solglasögonen i hans egna bil, men broderns återfanns på framsidan av en glaset så borde man nog inte vara speciellt förvånad om Nerijus även med en del fingrar kan hantera tejp. Men generellt tror jag att det är svårt. Han har psoriasis och då kan det ibland vara svårt att ge några fingeravtryck

Jag vet inte hur Nerijus har hanterat tejpen så jag kan inte svara annat än - Ja förmodligen - Precis som Psoriasis kan ge den effekten när man ska ta fingeravtryck av någon, annars hade man ju kunnat använda tejp för att ta fingeravtryck av personer som inte har några giltiga s.a.s om du förstår vad jag menar.

Snubben är hal på flera sätt en ett. Och frågan är väl snarast hur kan man tejpa upp något så att denne står för prickarna när man själv kör på fyllan. Jag skulle gärna vilja höra vad den killen säger, för några köttkrokar bör Nerijus ha på honom med tanke på att han upplåter sin identitet för att ta Nerijus handlande.
Det har jag också undrat, hur kan hans "kompis" tillåta Nerijus att ta hans identitet vid fyllekörningen? Mycket intressant att höra vad den personen har att berätta om NB.
Verkar ha varit en skolkamrat i Litauen? Finns flera såna här detaljer som borde undersökas mer.
T.ex också Nerijus X-fru, vad har hon att berätta? När det här fallet fått så mycket uppmärksamhet i media är det konstigt att journalisterna inte försökt gräva lite i Nerijus förflutna.
Lär finnas många mörka hemligheter där.
Senast redigerad av zascha 2016-02-16 kl. 01:32.
2016-02-16, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Enligt kriminaltekniker i TR.
Ryggen mot bakväggen, något snett.
Knäna ned mot golvet, smalbenen uppåt.
Kroppen vriden så smalbenen var ytterst i skåpet.
Onaturlig vinkel, men inga frakturer eller sönderslitningar nämns i obduktionsprotokollet.

Vågar man be om en ritning?
Som jag förstår det har då hela benet bänts från höften ett halvt varv så att knäna kommer neråt och skenbenet uppåt, eller missar jag något. Fullständigt underligt...

Undrar hur det är möjligt att nå ett sådant resultat. Ledband borde väl rykt etc... Allt detta är så j*vla vridet. Hela legimitationen av handlandets signatur.
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-02-16 kl. 01:35.
2016-02-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Nu förstod jag inte. Vi vet ju att någon hanterat tejpen.
Får fatta mig kortare. Trots att någon har hanterat och tagit i matrialet behöver det nödvändigtvis inte ha avsatt någon DNA, även om inte hanskar använts.
2016-02-16, 06:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Vågar man be om en ritning?
Som jag förstår det har då hela benet bänts från höften ett halvt varv så att knäna kommer neråt och skenbenet uppåt, eller missar jag något. Fullständigt underligt...

Undrar hur det är möjligt att nå ett sådant resultat. Ledband borde väl rykt etc... Allt detta är så j*vla vridet. Hela legimitationen av handlandets signatur.

Så uppfattar jag det också. Tror att han satte ner knäna först, tryckte in överkroppen lite snett mot bakväggen och drog ut benen åt sidan så att benen vinklades uppåt för annars hade inte hela kroppen gått in i skåpet. Min teori i och med att inget var brutet och alltså borde hon varit mjuk i kroppen och ingen likstelhet då för då borde det ha blivit skador och det har inte framkommit att det var några sådana tydligen.
2016-02-16, 06:59
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Möjlig sammanhang med "John Deere" mysteriet ?

Det kan ha varit någon annans "John Deere" som var ute att köra och som stod bakom ladan den 7 Juni, 2015.

Här en kopia av ett inlägg jag postade den 14 januari:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det finns en person (ca 60 år) i FUP som bor på en större gård få km n/o om Martorp som äger 2 stycken gröna "John Deere", samma typ teleskoplastare som av vittne sågs kl 20:20 den 7 Juni parkerad i portöppningen på baksidan av ladan.

Denna person har ett familjemedlem (ca 30 år) som också finns nämnd i FUP, och som bor på en mindre gård ca 1.5 km s/o om Martorp.

60-åringen äger dessutom en vit VW Caddy
30-åringen äger dessutom en svart EPA-Traktor och använder sannolikt den ena av 60-åringens "John Deere" teleskoplastare på sin gård.

Dessa tre fordon; En grön "John Deere" teleskoplastare, En vit VW Caddy* och en svart EPA_Traktor är all 3 fordon som förekommer i FUP iom dom sägs att ha sets vid och omkring ladan ved tiden/dagrna då Lisa försvann.

Det finns dessutom en viss mystik angående dessa två personer i FUP.

De två personer i fråga är dessa två härunder och det mystiska är att den äldre, LA, är listad som Anmälare, MEN han finns inte med i FUP annat än på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD anmälde han ?

Och den yngre, VA, står listad som vittne, men inget förhör med honnom i FUP utan också han står enbart på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD bevittnade han :

Apel*, Lars Olof Ingemar Anmälare (*=l) 60 år
Apel*, Viktor Thomas Johannes Vittne (*=l) 30 år

* I Tingsrätten (ljudfil) komplementerande förhör med NB säger NB att AJ har berättat att hans son Gösta J såg en vit VW Caddy stå utanför ladan. (interessant är ju att Adriana skickade en bild på en bil, till AJ eller också var det till polisen, som hon menade såg ut som den bil mannen med kartan körde i, och det var en bild på en vit Caddy !!!

Här är link till det komplementerande förhör med NB där han berättar om den vita Caddy:

http://www.xn--rttegng-5wan.se/lisa-holm-blomberg/

Nerijus Bilevicius, Tilltalad, Kompletterande frågor, 20660553.mp3 (2 MB)

Jaha vad ska man tro? NB och VA kompisar? Vem var den tredje personen i ladan när Lena såg ölburken? Kan man ha använt någon av de två John Deere traktorerna till att frakta LH som de äger? Eller om NB bett att få låna den, kanske sagt att han var tvungen att ha tillgång till en traktor men att den vanliga som de brukade ha var upptagen? Då är det inte underligt att man inte hittat spår av LH i bil. Och alla spår traktorn borta för länge sen.
2016-02-16, 07:12
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Vad vill du med det här inlägget? Misstänkliggöra och peka ut oskyldiga personer eller?
Mördaren sitter redan i häktet.

det var jag som hade funderingar kring traktorn. Tidpunkt läglig för kl 20.20 då måste de hunnit hem från Källby när de handlat och jag undrade om inte LH kan ha varit kvar död i ladan till den tidpunkten och flytten av hennes kropp skett senare. Men det blev panik för NB när det blev sånt pådrag så han kunde inte gräva ner henne, därav skåpet hon hittades i, tillfällig förvaringsplats. Det kan också stämma med hans underliga beteende mot MP, för han sa att Martorp redan var genomsökt och verkade vilja ha dökoll på läget så att de inte skulle fokusera på det stället. I synnerhet när han vet vad han gömt. Lika svettigt som när han gav sig på joggerskan med hjälp med kartläsning. Skrattretande, skulle han behöva vägbeskrivning till Medelplana som bor där uppe? Nä skulle inte tro det nä. Mord i sinnet.......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in