2016-02-15, 21:22
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En teori är att man inte ville höra att han tejpade över näsa och mun
av misstag, det va inte meningen att, osv, bla bla.

ÅK började med hängning, sedan kompletterade han med strypning.
Frånvaron av petekier skulle möjligen kunna tyda på kvävning.
Min gissning.

Mmm, snaran var under tejpen. Har hört att det var två snaror nu enligt nån i tråden
2016-02-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nerijus bojades, och faktum är att det sker på precis denna bild:
http://1.vgc.no/drfront/images/2015/06/12/c=0,187,1906,1114;w=652;h=381;219833.jpg

I övrigt vill man gärna hålla en persons händer bakom ryggen vid motsträvigt/stökigt inplock, och handbojor används rakt av på instinkt genom snabb bedömning i syfte att mer fullständigt säkra.
Man håller fast armar/handleder oavsett bojor.

Det var inget gripande i den bemärkelsen, men det bjöds uppenbarligen på såpass motstånd, antingen verbalt och/eller fysiskt (tex genom att inte vilja röra på sig) att det på bilder ser ut som ett gripande.

Missförstå mig inte. Jag ifrågasätter inte agerandet vid inhämtandet det minsta. Blev bara nyfiken på om någon vet säkert att handfängsel verkligen sitter där.

Ser inte att något bojande sker just på den bilden. De verkar vara under gång och alla fyra polishänder ser ut att hålla fast armarna på NB.

Jag kan mycket väl tolka bilderna fel...
2016-02-15, 21:30
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så varenda kotte i länet behöver tvunget bli föremål för en utredning för att herr eller fru
Ruggedo ska känna sig nöjd och belåten?

Jag inser att jag inte borde bemöta dig. Du har ju klart och tydligt i massor av inlägg bevisat att din tankeförmåga och slutledningsförmåga är ytterst begränsad. Hypotetiska argument och generella utlåtanden tycks inte heller vara något du greppar. Din sexualsadistiska läggning framträder dock med all tydlighet. Låt oss ändå syna vad du i detta inlägg skriver.

Att inte förstå det ursprungliga inlägget som jag svarar på tyder på att du helt missar vad svaret säger. Det är ju därför ganska lönlöst att försöka förklara.

- Man behöver inte bo på en plats för att man ska känna till det. Det finns massor av folk som känner till andra ställen än just där de bor av olika anledningar. Svaret gäller alltså rent generellt att det nödvändigtvis inte måste vara en GM som bor 500 meter från där Lisa hittas.

Citat:
Nu är det dock så att endast en person finns det skäl att intressera sig närmare för och gissa vem? Det finns inga 10 DNA-träffar från någon annan än den redan dömde filuren.

Du förstår som sagt inte den form av argumentering jag för. Visst kan det ses som berömvärt att du försöker men jag tror det är lönlöas.

Menar du att man från start, när du och krackelerar började med era främlingsfientliga tirader och fantasinlägg, visste att det fanns DNA från NB? Kanske var du med på nära håll?

Citat:
Det finns ett, säger ett, spår från någon annan förutom den nämnde och det vet du vem det
är också. DNA´t från bror AB finns där också förvisso men inte alls så att det kan sättas
i samband med mordet och hanteringen.

Som sagt, du verkar inte ens förstå syftningar. Jag syftade på AB. Han har en ännu starkare indiciekedja mot sig anser jag men det finns bara DNA på ett ställe och ett fingeravtryck från han.

Citat:
Och de som hävdar det är väl enbart folk i den här tråden. Det kan man ta med ro onekligen.

Citat:
Så en mördad dotters fader ska ånyo usättas för illvilliga misstänkliggöranden?
Trodde ni hade besinnat er vid det här laget men icke så tydligen.

Jo, det är jävligt svårt att tänka sig det du syftar till. Men tänk du på för all del. Där är ju
nån till som har såna tankar som du så du är inte ensam förvisso.

Du förstår som sagt föga. Det är uppenbart för alla och en var med lite slutledningsförmåga att det är en mänsklig reaktion om man vill sätta dit den man är övertygad om att ha mördat sin dotter. Det finns alltså ett högst männskligt motiv till det. Det betyder inte att jag eller andra som påpekar det logiska i det därmed tror att det är så det förhåller sig.

Citat:
"Finns inte speciellt mycket som tyder på det"....Jisses, ja.
Hade nu det verkligen förhållit sig som du i din rättshaveristiska yra gör gällande så hade
du fått höra det från experthåll. Från såna som LGWP, Bodström, Silbersky med flera.
Det har bara strötts beröm över utredningen från alla nämnda håll.
Det är en föredömligt skött mordutredning. Det är sanningen.
DNA, ja. Den blytunga tekniska bevisningen ljugs inte bort med nåt svammel.
Den står där den står och den band en av de grymmaste mördare landet fått uppleva
i modern tid till sin fruktansvärda illgärning. Och tack och lov för det så han inte får
möjlighet att lustmörda på nytt.

Åter igen så förstår du inte. Inte så förvånande med den kapaciteten. Det jag syftar på är att det finns inget som tyder på att utredningen försökt det minsta att utreda om Adrianas "polack" kan ha varit någon annan. Eller att det gjorts försök till indicesammanställningnar över andra GM. Semester och DNA har säkert satt stopp för det.

Vad två deckarförfattare och Billy Butts kompis har att säga må vara nog så intressant. Säkerligen för en sådan som du som specialicerat sig på att skriva fiktionsinlägg här.

Citat:
Det är väl knappast den rätte att diskutera såna saker som sannolikhet med.

Varför inte? Om man sätter sig på höga hästar och börjar yttra sig om sannolikheter så.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-02-15 kl. 21:37.
2016-02-15, 21:30
Medlem
CatTheHunters avatar
Ingen som har nån fundering kring John Deere traktorn och att NB varit i farten med den?
2016-02-15, 21:43
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Ingen som har nån fundering kring John Deere traktorn och att NB varit i farten med den?

Jo man skulle bra gärna vilja veta vad den gjorde vid den förmodade mordplatsen kl 20:20 på den förmodade mordkvällen 7/6. Vem hade placerat den där? Vem hade flyttat på den 10 minuter senare då SH anländer till cafét?
2016-02-15, 21:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Missförstå mig inte. Jag ifrågasätter inte agerandet vid inhämtandet det minsta. Blev bara nyfiken på om någon vet säkert att handfängsel verkligen sitter där.

Ser inte att något bojande sker just på den bilden. De verkar vara under gång och alla fyra polishänder ser ut att hålla fast armarna på NB.

Jag kan mycket väl tolka bilderna fel...

http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/
Om man vill tro på Expressen ihop med vad som faktiskt vore rimligt, iaf i mitt tycke.
Bilden jag länkade må tolkas hursom, men jag ser extrafokus på NB's handleder.

Det är faktiskt ingen big deal med handbojor. Dom flesta som får det på sig, har gjort sig förtjänt av det på något vis och det ska inte så mycket till anledning ens, då det mest är till för att skapa säkerhet för polismannen när det uppstår motsättning.
2016-02-15, 21:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jo man skulle bra gärna vilja veta vad den gjorde vid den förmodade mordplatsen kl 20:20 på den förmodade mordkvällen 7/6. Vem hade placerat den där? Vem hade flyttat på den 10 minuter senare då SH anländer till cafét?

Skumt
2016-02-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Tejpas man över näsa och mun, vad händer då... Man kvävs.

Enligt uppgifter vi har så va det så hon va tejpad, så javist.
2016-02-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Då var NB hemma från Källby. Han hade tillåtelse att köra den samt nyckeln till spritfabriken där den skulle parkeras för nattförvaring. Där stod den också på måndag morgon.
2016-02-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Mmm, snaran var under tejpen. Har hört att det var två snaror nu enligt nån i tråden

Olika bud på när hon tejpades.
Jag tror att han kan ha sträckt snörena/snaran och tejpat Lisa medans
han har hållit fast henne.

Jag tror det är minst lika sannolikt som att han ska
ha tejpat henne hängande inne i den trånga hörnan, borde va
krabbigt som fan att komma åt.
2016-02-15, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Olika bud på när hon tejpades.
Jag tror att han kan ha sträckt snörena/snaran och tejpat Lisa medans
han har hållit fast henne.

Jag tror det är minst lika sannolikt som att han ska
ha tejpat henne hängande inne i den trånga hörnan, borde va
krabbigt som fan att komma åt.
Hur många händer har karl'n? Två till tejpen, en till snöret och en till att hålla fast.
2016-02-15, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I Assangefallet har jag noterat advokaten Hurtig! Och jag har en åsikt! Mycket väsen för ingenting. Julian Assange har ett öde som har gripit mig, och jag har djup empati för honom som inte fått en enda svensk advokat att ryta ifrån om hur åklagaren skött formalia och den bristande legalitet i att jaga honom för ett brott han inte begått.

Det Hurtig skötte bra var barnläkarmålet. Men vissa mål ska ju en advokat vinna, om han är kändisadvokat. Sen vet jag inte mer om honom än vad jag ser på hemsidan och att han ger Jan Olsson allt för stor betydelse.

Hurtig har gett sig in i ett mål, där tidigare advokaten Inger Rönnbäck hänvisat till Flashback. Nu är du nyreggad för att du vill vara med i vår diskussion. Det finns två sidor av myntet, som kändisskap, som inte är något Hurtig eller Rönnbäck bestämmer själva över. Alla dessa offentliga personer, har haft det för bra i Sverige tididigare. Ingen granskning och villkorslös beundran från de okunniga; ögontjänande journalister som skriver om brott och rättsfall!

Min ribba om vad som får skrivas och diskuteras är den förträffliga debatt de har i USA när president ska väljas. Inget är tabu. Då ska det inte vara begränsningar när man diskuterar en lustmördare och de som försörjer sig på honom.

Ja jag har förstått att du vill diskutera IRs insats som ombud med mig men jag har inte så mycket att säga.

Jag faller mer åt att försvara än att anklaga.

Känner inte IR men har fått uppfattningen att hon är en ganska empatisk person.

Eftersom jag inte vet, vad hon vet, blir kritik av henne svår. Inte heller tycker jag att detta är ett lätt fall att ktitisera utifrån.

Jag har ingen övertro på advokater. Snarare har det genom domstols försorg blivit så att utan ombud går det inte att vinna ett mål. Det är en farlig väg att gå eftersom det gör att advokater kan bli slappa och mest intresserade av att ta betalt.

Mycket kritik har förts fram angående IR och hennes sätt att föra NBs talan men detta kommer uteslutande från män om du inte märkt det. Inte heller lämnar man någon redogörelse för hur det varit bättre att agera som ombud för NB. Män pekar på det tekniska.
Kvinnor ser till helheten. I en mordrättegång behövs båda.

Du får mer än gärna syna advokater för min del. En bra advokat tål det och lever nog inte i nån virrfarelse av att de är övermänniskor på något sätt. Men ren smutskastning ger inte mig nåt. Bli tydligare i din kritik så ska jag svara bättre.
Senast redigerad av coolpool75 2016-02-15 kl. 22:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in