Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Så varenda kotte i länet behöver tvunget bli föremål för en utredning för att herr eller fru
Ruggedo ska känna sig nöjd och belåten?
Jag inser att jag inte borde bemöta dig. Du har ju klart och tydligt i massor av inlägg bevisat att din tankeförmåga och slutledningsförmåga är ytterst begränsad. Hypotetiska argument och generella utlåtanden tycks inte heller vara något du greppar. Din sexualsadistiska läggning framträder dock med all tydlighet. Låt oss ändå syna vad du i detta inlägg skriver.
Att inte förstå det ursprungliga inlägget som jag svarar på tyder på att du helt missar vad svaret säger. Det är ju därför ganska lönlöst att försöka förklara.
- Man behöver inte bo på en plats för att man ska känna till det. Det finns massor av folk som känner till andra ställen än just där de bor av olika anledningar. Svaret gäller alltså rent generellt att det nödvändigtvis inte måste vara en GM som bor 500 meter från där Lisa hittas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Nu är det dock så att endast en person finns det skäl att intressera sig närmare för och gissa vem? Det finns inga 10 DNA-träffar från någon annan än den redan dömde filuren.
Du förstår som sagt inte den form av argumentering jag för. Visst kan det ses som berömvärt att du försöker men jag tror det är lönlöas.
Menar du att man från start, när du och krackelerar började med era främlingsfientliga tirader och fantasinlägg, visste att det fanns DNA från NB? Kanske var du med på nära håll?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det finns ett, säger ett, spår från någon annan förutom den nämnde och det vet du vem det
är också. DNA´t från bror AB finns där också förvisso men inte alls så att det kan sättas
i samband med mordet och hanteringen.
Som sagt, du verkar inte ens förstå syftningar. Jag syftade på AB. Han har en ännu starkare indiciekedja mot sig anser jag men det finns bara DNA på ett ställe och ett fingeravtryck från han.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Och de som hävdar det är väl enbart folk i den här tråden. Det kan man ta med ro onekligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Så en mördad dotters fader ska ånyo usättas för illvilliga misstänkliggöranden?
Trodde ni hade besinnat er vid det här laget men icke så tydligen.
Jo, det är jävligt svårt att tänka sig det du syftar till. Men tänk du på för all del. Där är ju
nån till som har såna tankar som du så du är inte ensam förvisso.
Du förstår som sagt föga. Det är uppenbart för alla och en var med lite slutledningsförmåga att det är en mänsklig reaktion om man vill sätta dit den man är övertygad om att ha mördat sin dotter. Det finns alltså ett högst männskligt motiv till det. Det betyder inte att jag eller andra som påpekar det logiska i det därmed tror att det är så det förhåller sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
"Finns inte speciellt mycket som tyder på det"....Jisses, ja.
Hade nu det verkligen förhållit sig som du i din rättshaveristiska yra gör gällande så hade
du fått höra det från experthåll. Från såna som LGWP, Bodström, Silbersky med flera.
Det har bara strötts beröm över utredningen från alla nämnda håll.
Det är en föredömligt skött mordutredning. Det är sanningen.
DNA, ja. Den blytunga tekniska bevisningen ljugs inte bort med nåt svammel.
Den står där den står och den band en av de grymmaste mördare landet fått uppleva
i modern tid till sin fruktansvärda illgärning. Och tack och lov för det så han inte får
möjlighet att lustmörda på nytt.
Åter igen så förstår du inte. Inte så förvånande med den kapaciteten. Det jag syftar på är att det finns inget som tyder på att utredningen försökt det minsta att utreda om Adrianas "polack" kan ha varit någon annan. Eller att det gjorts försök till indicesammanställningnar över andra GM. Semester och DNA har säkert satt stopp för det.
Vad två deckarförfattare och Billy Butts kompis har att säga må vara nog så intressant. Säkerligen för en sådan som du som specialicerat sig på att skriva fiktionsinlägg här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det är väl knappast den rätte att diskutera såna saker som sannolikhet med.

Varför inte? Om man sätter sig på höga hästar och börjar yttra sig om sannolikheter så.