Citat:
Ursprungligen postat av
bloodnose
Till Carlcc. Jag förstår inte riktigt din fråga. I min värld tror jag, att Malin fortsatte Redbergsvägen upp emot Redbergsplatsen. Vid Taxistationen eller Redbergsgården träffade hon på mördaren. De börjar prata
och hon berättar, att hon vill ha hjälp att komma hem. Mördaren ger att bra intryck på Malin och han uppger då, att den genaste vägen går genom kyrkogården och han lovar att följa med henne.
Detta är en mycket simpel förklaring och sanningen brukar oftast vara ganska enkel.
Jag håller med dig och tycker din förklaring låter sannolik.
Vad jag inte förstår är varför GW antar att Malin gått Mintensgatan som han säger i Sommarmord (kanske för att vittnen från Halta Lottas krog inte har sett Malin).
Nu besöker inte jag redbergsplatsen frekvent, men jag handlar där ibland och åker spårvagn och jag kan inte förstå varför man går Mintensgatan?
Låt oss säga att hon fått råd av sin följetagare från Friggagatan att gå Mintensgatan? Är det i så fall sannolikt? Går folk ofta den vägen? Borde inte rådet vara att ta sig till Redbergsplatsen och söka taxi eller buss?