2015-12-05, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zarrell
Hur funkar det att blanda i stealth ink i vanligt bläck eller tvärtom lite pigmentbooster i stealth-inket för att ge det lite extra krut (även om detta motverkar "stealth"-syftet)?

Ingen idé.

Du får inga "buffs" om du lägger på ink eller tvärtom, det blir faktist sämre. skippa det och kör helt rent.
Citera
2016-01-22, 00:19
Medlem
Tjo, skaffade ett gäng bingopennor idag som jag fyllt på med lite egna sorters hemagjord färg, men har några kvar som jag hade tänkt fylla på med någon riktig färg istället, så därför undrar jag helt enkelt om någon har något extra trevlig ink att rekomendera för detta ändamål?

Har sedan tå andra frågor, har någon testat detta http://hlstore.com/sv/konstnarsmaterial/4970-12-water-based-paint-250ml-white.html eller någon annan vitt färg med bra resultat?

Sedan är jag väldigt nyfiken på hur en tag gjord med ets ser ut, har någon en bild att länka?
Citera
2016-01-22, 15:00
Medlem
foshiznits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penispojke
Tjo, skaffade ett gäng bingopennor idag som jag fyllt på med lite egna sorters hemagjord färg, men har några kvar som jag hade tänkt fylla på med någon riktig färg istället, så därför undrar jag helt enkelt om någon har något extra trevlig ink att rekomendera för detta ändamål?

Har sedan tå andra frågor, har någon testat detta http://hlstore.com/sv/konstnarsmaterial/4970-12-water-based-paint-250ml-white.html eller någon annan vitt färg med bra resultat?

Sedan är jag väldigt nyfiken på hur en tag gjord med ets ser ut, har någon en bild att länka?
http://imgur.com/lmccugd
Citera
2016-01-28, 11:06
Medlem
kunglighetens avatar
Göra eget stealth/magic ink

Någon som har koll på ingredienserna?
Citera
2016-01-28, 20:09
Medlem
Silvernitrat
Citera
2016-01-31, 12:19
Medlem
kunglighetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koolboi
Silvernitrat
Letat runt lite och verkar rimligt.

Vad ska man lösa det i för att få ett ink som sedan torkar, aceton?

När jag bomba med stealth (magic ink på den tiden, någon som vet skillnaden exakt?) så hade jag inga problem med svarta fläckar på händerna, vilket man verkar få av silvernitrat.
Citera
2016-02-02, 04:00
Medlem
Vad är det billigaste inket till squezers osv? Har hört att man kan ta från kulspetspennor, men kan man inte köpa en dunk typ av pilot på något sätt?
Citera
2016-02-14, 23:36
Medlem
h4cksl4shs avatar
Tja!

Tänkte lägga en beställning snart och köpa hem några nya markers och behöver tips på vilken\vilka som är bäst samt vilken ink som är bäst.

Kör för tillfället Grog Cutter 15 XFP med deras egna ink. Den är okej men jag tycker inte att den fyller så bra när jag ska bomba. Körde med en Posca och tyckte den funkade bra tills jag skulle fylla på med färg och den ballade ur totalt.

Så några tips på vad jag kan testa?, annars funderar jag på att köpa hem lite Posca och testa annat refill för när jag fyllde den med grog ink så ville den inte komma fram.

Cheers
Citera
2016-02-15, 17:06
Medlem
Lundmark.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4cksl4sh
Tja!

Tänkte lägga en beställning snart och köpa hem några nya markers och behöver tips på vilken\vilka som är bäst samt vilken ink som är bäst.

Kör för tillfället Grog Cutter 15 XFP med deras egna ink. Den är okej men jag tycker inte att den fyller så bra när jag ska bomba. Körde med en Posca och tyckte den funkade bra tills jag skulle fylla på med färg och den ballade ur totalt.

Så några tips på vad jag kan testa?, annars funderar jag på att köpa hem lite Posca och testa annat refill för när jag fyllde den med grog ink så ville den inte komma fram.

Cheers

Dra hem en eller flera squeezers och lite OTR flowpen ink eller vad nu passar dig, funkar suveränt och mättar ens bombingsbehov rejält.
Citera
2016-02-15, 18:16
Medlem
h4cksl4shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundmark.
Dra hem en eller flera squeezers och lite OTR flowpen ink eller vad nu passar dig, funkar suveränt och mättar ens bombingsbehov rejält.

Danke, har en squeezer men kör inte mycket med den. Men det där inket är jävligt intressant. Ska testa den i en Posca penna.

Cheers
Citera
2016-02-15, 21:40
Medlem
Satt och funderade på en sak angående stororder på brukar, går det att slinka förbi de svenska återförsäljarna av t.ex loop montana osv?

Nu snackar vi 1000 burkar, loop går väl igenom streetcorner och montana via HL.

Antar att SC och HL lägger på några kronor på inköpspriset om man går via dem för en stororder
Citera
2016-02-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
Satt och funderade på en sak angående stororder på brukar, går det att slinka förbi de svenska återförsäljarna av t.ex loop montana osv?

Nu snackar vi 1000 burkar, loop går väl igenom streetcorner och montana via HL.

Antar att SC och HL lägger på några kronor på inköpspriset om man går via dem för en stororder

Testa och se, kommer inte få ett bra svar här. Tror dock inte utan källa att montana har ensamrätt på deras burkar utan de bara har en bra deal som utgör en viss form av spons. Men testa med Molotow isåfall om fallet verkar vara så, de har ingen officiell butik om så vore fallet med loop och montana.

Liksom varför skulle ett så stort märke som Montana endast sälja till en återförsäljare? Tror mer på att HL gjort upp ett form av sponsoravtal att alla deras filmer skulle ha Montana som burk.
Senast redigerad av pogba 2016-02-15 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in