2015-10-28, 00:59
Medlem
KRINK heter den.
Citera
2015-10-29, 14:22
Medlem
HoodGoods avatar
On The Run 084 - Calligraffiti Marker hur är den?
Citera
2015-11-15, 14:28
Medlem
7.3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Har 2 flaskor hemma, kan säga att det är värt pengarna så länge du applicerar det på rätt yta. Har för mig att nån har sagt tidigare att det är fegis "ink" eftersom du slipper gå tillbaka och köra samma ställe igen. Lite dyrt men lovar dig att du inte kommer bli missnöjd i alla fall.

PS. Använd inte det på fyllan.
Varför inte?
Citera
2015-11-17, 08:37
Bannlyst
Som ior säger.

Enda flows som gäller är PosterMarkers från artline. 2cm eller 3cm.

Vill ni ha rinn effect så ta bort skum biten som finns mellan udden och pumpen.

queezer style av högsta kvalitet.

Ofcorse så köper ni 1liter alkej
Citera
2015-11-27, 12:08
Medlem
Hallå, jag har lyckats komms över trestycken postermarkers där jag tror uddarna har torkat ut/igen. Jag tänkte därför köpa nya uddar och någon ink/färg(?) att fylla på med. Jag har även en halvtom full metal paint squeezer jag tänkte fylla på med samma färg.

Kommer det funka, och vilken ink/färg rekomenderar ni?
Finns det något speciellt att tänka på när man öppnar och skruvar på postermarkers?
Citera
2015-11-29, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EminentaElof
Hallå, jag har lyckats komms över trestycken postermarkers där jag tror uddarna har torkat ut/igen. Jag tänkte därför köpa nya uddar och någon ink/färg(?) att fylla på med. Jag har även en halvtom full metal paint squeezer jag tänkte fylla på med samma färg.

Finns det något speciellt att tänka på när man öppnar och skruvar på postermarkers?

vad som helst, sålänge du gillar färgen...
Citera
2015-11-29, 13:36
Medlem
Citat:

Som ovanstående. Kvittar om du gllar färgen
Citera
2015-12-03, 23:18
Medlem
Fyllde på pennorna, men har stött på ett problem.
Det kommer ut väldigt lite färg ur udden/pennan, och nästan inget alls i mitten eller hur man ska säga. Det känns även som den täcker väldigt dåligt, särskilt för att vara svart, det blir liksom ljusa streck i linjerna?
Beror det på att jag skakat färgen för dåligt, tvättat ur "pumpsystemet" för dåligt eller har jag bara fått en väldigt dålig färg?

Köpte Grogs Full Metal Paint, har funderat på att försöka späda ut färgen med typ lacknafta, men prövade att spä ut den ena pennan lite och märkta absolut ingen skillnad. Så känns onödigt att hålla på och leka kemist om det nu kanske är något annat som ligger bakom problemet. Har läst att man kan sticka hål på udden, kan det vara en lösning på mitt problem?
Citera
2015-12-03, 23:49
Medlem
Citat:
Det kommer ut väldigt lite färg ur udden/pennan, och nästan inget alls i mitten eller hur man ska säga. Det känns även som den täcker väldigt dåligt, särskilt för att vara svart, det blir liksom ljusa streck i linjerna?
Beror det på att jag skakat färgen för dåligt, tvättat ur "pumpsystemet" för dåligt eller har jag bara fått en väldigt dålig färg?

Köpte Grogs Full Metal Paint, har funderat på att försöka späda ut färgen med typ lacknafta, men prövade att spä ut den ena pennan lite och märkta absolut ingen skillnad. Så känns onödigt att hålla på och leka kemist om det nu kanske är något annat som ligger bakom problemet. Har läst att man kan sticka hål på udden, kan det vara en lösning på mitt problem?
Förmodligen är det en dålig udd, alltså att färg/bläck torkat i den eller så. Testa ta den tunnaste synålen du hittar och tryck 1 hål med den i mitten av udden. Sen testar du dra ett streck med den, är den fortfarande streaky så gör du ett till hål osv.
Citera
2015-12-04, 08:06
Bannlyst
Citat:

Är det postermarkers?

Isf finns den en Försttoptning mellan Pumpen och Udden, en rund svamp ta ut den när du ska ha Färg och inte INK så bör det lösa ditt problem.
Citera
2015-12-04, 13:53
Medlem
Zarrells avatar
Hur funkar det att blanda i stealth ink i vanligt bläck eller tvärtom lite pigmentbooster i stealth-inket för att ge det lite extra krut (även om detta motverkar "stealth"-syftet)?
Citera
2015-12-04, 16:23
Medlem
korvryttarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarrell
Hur funkar det att blanda i stealth ink i vanligt bläck eller tvärtom lite pigmentbooster i stealth-inket för att ge det lite extra krut (även om detta motverkar "stealth"-syftet)?

Har aldrig testat men har för mig att det diskuterats tidigare i tråden och att slutsatsen då var att det inte är en så bra ide då det mestadels är vatten i stealth, sök lite i tråden så finns nog svaret där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in