Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-15, 12:43
Medlem
Prodelins avatar
Sanders skulle nog trots att han är kommunist göra ett bättre jobb som statsminister i Sverige än vad vår hatade svetsare Löfven har åstadkommit.
2016-02-15, 13:09
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Tror ni på fullaste allvar att amerikanerna skulle rösta in en fullfjädrad kommunist som Bernie Sanders? Skulle Trump möta honom skulle han görs slarvsylta av juden.
Nej, om man tror att amerikanerna kommer att rösta på någon som skall införa revolution så har man rätt dålig koll på läget. Det har bara röstats i två delstater. Och mot mycket tveksamt motstånd. Hillary är ju illa sedd.
Jag undrar om inte Trumph håller hela vägen...och även nockar Hillary. Trumph är ett tidens tecken på hur djävla trötta folk i västvärlden är på sina politiker. Kändisfaktor är inget problem i USA. (reagan, arnold). Den första mars (supertisdag) vet vi vartåt det lutar.
Jasså, rubio är tillbaka som trea hos spelbolagen. Rubio anses körd på reddit och kitco (överväldigande majoritet rep.) där jag hänger. 1,90 för att ta hem kandidaturen får anses vara mycket bra odds när jag jämför med spel på idrotter som t.ex. fotboll.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-02-15 kl. 13:16.
2016-02-15, 13:25
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du kanske är lite trög och därför inte förstod det jag skrev om hur lömskt makteliten arbetar? Eller att jag konstaterade att Trump driver opinion istället för att bara följa någon opinion som judisk media skapat?
Ja ursäkta, jag förutsätter att man når upp till i det närmaste genomsnittlig begåvning, klarar av att följa enkla logiska resonemang, förstå binära frågeställningar och inte är en nazist med vanföreställningar när jag författar mina inlägg. Av din inläggshistorik att döma failar du inte bara en, utan varenda en av dessa punkter.

Hoppas du tillfrisknar!
2016-02-15, 13:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Ted Cruz säger att Donald Trump kommer att skriva ut andra tillägget från konstitutionen:

Ted Cruz Meet The Press: Donald Trump Will Write Second Amendment Out of Constitution
https://www.youtube.com/watch?v=UABx1Fdc_BU
2016-02-15, 13:59
Medlem
-benito-s avatar
Trump är fejk. Tidigare har han visat att han snarare är en demokrat. Han företräder samna gamla finans jude elit som alltid tillsätter presidenten.

Ett smart spel för gallerierna. OK han får officiellt inga pengar från dem men det är ju bara taktik. Han kommer kompeseras så småningom var så säkra.

Det är väldigt intelligenta människor med enorma resurser till ditt förfogande. Dom kontrollerar alla kandidater mer eller mindre. Även Sanders.

Dom har insett att folket har ledsnat och slänger sålunda fram kandidater som verkar nya och fräscha sist en neger som lovande "change". När alla ledsnat på den sopan är det dags för en "sanningssägare" som inte är politiker blabla.

Trumps barn har "konverterat" till judedomen och gift sig med judar. Själv har han slagit sig fram inom den enormt lukrativa fastighetsbranschen i New York som kontrolleras till 100% av Judar. Trump formligen stinker jude och Wall Street och är uppenbarligen "their guy".
2016-02-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Trump är fejk. Tidigare har han visat att han snarare är en demokrat. Han företräder samna gamla finans jude elit som alltid tillsätter presidenten.

Ett smart spel för gallerierna. OK han får officiellt inga pengar från dem men det är ju bara taktik. Han kommer kompeseras så småningom var så säkra.

Det är väldigt intelligenta människor med enorma resurser till ditt förfogande. Dom kontrollerar alla kandidater mer eller mindre. Även Sanders.

Dom har insett att folket har ledsnat och slänger sålunda fram kandidater som verkar nya och fräscha sist en neger som lovande "change". När alla ledsnat på den sopan är det dags för en "sanningssägare" som inte är politiker blabla.

Trumps barn har "konverterat" till judedomen och gift sig med judar. Själv har han slagit sig fram inom den enormt lukrativa fastighetsbranschen i New York som kontrolleras till 100% av Judar. Trump formligen stinker jude och Wall Street och är uppenbarligen "their guy".

Ja, det kan man mycket väl stämma, även om jag personligen inte tror att så är fallet. Men vad är alternativet? Det är väl smartare att rösta på Trump och kanske få ett bättre USA än att rösta på någon annan då vi vet att det inte kommer leda till ett bättre USA.
2016-02-15, 14:37
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ted Cruz säger att Donald Trump kommer att skriva ut andra tillägget från konstitutionen:

Ted Cruz Meet The Press: Donald Trump Will Write Second Amendment Out of Constitution
https://www.youtube.com/watch?v=UABx1Fdc_BU
Kommentarerna nedan vittnar om att ingen längre har något som helst förtroende för Cruz.
2016-02-15, 14:50
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Kommentarerna nedan vittnar om att ingen längre har något som helst förtroende för Cruz.

Hur kommer det sig att en kanadensare född på grönland kan ställa upp i presidentvalet?
2016-02-15, 15:22
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-

Det är just detta jag tycker är intressant med Trump. Han är redan entreprenörbaron, det känns väldigt konstigt att han skulle ge sig in i politiken för pengarnas skull.
2016-02-15, 15:36
Medlem
verkar mest som att Trump vill en massa förbud, det är staket hit och invandring dit, alltså en typiskt svaghetstecken. Vi får väl se om Trump överlever alla sina grodor han kläcker ur sig. Tror faktiskt han har svårt att ändra stil och bete sig något så när civiliserat mot sina medmänniskor. En kalla krigets ledare är ju inte vad USA eller världen behöver, däremot en stark ledare som för USA framåt i mer liberal och öppen riktning. Svaga politiker som anammar ordet förbud i var och varannan mening är ju inget världen behöver.
2016-02-15, 16:01
Medlem
Huvudproblemet med Trump är att han är alltför impulsiv och därmed lättmanövrerad.
Det minsta man kan säga är att det finns mera komplext sammansatta individer som troligen bättre lämpar sig för presidentposten.
Trump är en enkelspårig buffel som gör vad som krävs för att vinna.Det är nödvändiga personlighetsdrag för att lyckas stort inom affärslivet,men det krävs andra saker för att bli en vettig president.
2016-02-15, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Huvudproblemet med Trump är att han är alltför impulsiv och därmed lättmanövrerad.
Det minsta man kan säga är att det finns mera komplext sammansatta individer som troligen bättre lämpar sig för presidentposten.
Trump är en enkelspårig buffel som gör vad som krävs för att vinna.Det är nödvändiga personlighetsdrag för att lyckas stort inom affärslivet,men det krävs andra saker för att bli en vettig president.

Jag hade inte dragit för stora växlar hur han agerar under en kampanj. Hans syn på utrikespolitiken är i stora drag sund och i linje med opinionen också. Jeb Bush är en upprepning av storebrorsans "filosofi". Det är uppenbart vid det här laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in