2016-02-13, 12:29
Medlem
Razys avatar
Mina kontografer är oförändrade och ligger på samma nivå som i torsdags, trots en fin uppgång igår. Någon annan som har detta problem?
Citera
2016-02-13, 16:17
Medlem
joxxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi har tyvärr inte något konto där man kan handla med fiktiva pengar. Det finns dock en del gratis-sajter som har en sådan funktion. Exempelvis Privata affärers.

Det är nog bäst att du hör av dig till KFM för mer information kring när de stämmer av och hur de hanterar uppgifterna som de får in. Vi skickar endast in uppgifter till skatteverket samt vi svarar givetvis på de krav som KFM skickar till oss.

Vi arbetar just nu med en del andra funktioner som prioriteras högre för att vi vet att fler kunder efterfrågar och använder dem. Det handlar bland annat om notiser och larm i appen samt möjligheten att flytta pengar mellan konton via appen. Vi kommer att jobba vidare med appen under året och det är mycket möjligt att vi kommer att prioritera upp stop loss-orderläggning. Jag ska föra vidare ditt önskemål till vårt mobilteam för att lyfta önskemålet till framtiden.

1, Räntan räknas upp från första dagen och betalas ut månadsvis till ditt konto.
2, Om du valt ett sparkonto+ utan bindningstid så tar det normalt 1 bankdag att få ut pengarna. Exakt tidpunkt beror självklart på när du gör uttaget från vår sajt.
3, Ja, vi rapporterar till skatteverket. När din ränta överstiger 100 kr på ett år så sker rapport automatiskt.

Återkom gärna om det dyker upp några fler frågor eller funderingar

/Dan, Avanza
Tack!
Ett tips är att aldrig ta bort funktionalitet i mobilappar som finns på webbsidan. Utan såfall lägga funktionaliteten i tex andra menyer om de behövs pga tex platsbrist.
Citera
2016-02-14, 18:10
Medlem
Har du en kapitalförsäkring fixar försäkringsbolaget deklarationen så att du får tillbaks skatten, har du ett ISK konto får du fixa det själv vid deklarationen.
Stämmer det?
På eran sida står det såhär ju.
"Utländsk källskatt som man betalar för utdelningar i utländska bolag i en ISK kan man söka avräkning för. Avräkningen görs automatiskt av Skatteverket och man behöver därför inte agera själv för att få tillbaka denna skatt.

Utländsk källskatt som betalats under 2015 kommer med automatiskt i deklarationen för 2015, som man deklarerar för år 2016."

Alltså behöver man inte göra något när man har ISK konto heller?
Citera
2016-02-15, 13:29
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Har du en kapitalförsäkring fixar försäkringsbolaget deklarationen så att du får tillbaks skatten, har du ett ISK konto får du fixa det själv vid deklarationen.
Stämmer det?
På eran sida står det såhär ju.
"Utländsk källskatt som man betalar för utdelningar i utländska bolag i en ISK kan man söka avräkning för. Avräkningen görs automatiskt av Skatteverket och man behöver därför inte agera själv för att få tillbaka denna skatt.

Utländsk källskatt som betalats under 2015 kommer med automatiskt i deklarationen för 2015, som man deklarerar för år 2016."

Alltså behöver man inte göra något när man har ISK konto heller?

Hej!

Det stämmer. Det sköts automatiskt och du behöver bara känna till reglerna kring när det eventuellt kan vara så att du inte får tillbaka all källskatt. Läs mer om detaljerna på skatteverkets hemsida.

/Dan, Avanza
Citera
2016-02-15, 16:21
Medlem
Citat:
Hej!

Det stämmer. Det sköts automatiskt och du behöver bara känna till reglerna kring när det eventuellt kan vara så att du inte får tillbaka all källskatt. Läs mer om detaljerna på skatteverkets hemsida.

/Dan, Avanza
Okej så då är det ingen skillnad på kapitalförsäkring och ISK? Lika smidigt med båda?
Citera
2016-02-16, 07:47
Medlem
Är det bara för mig som den där jäkla cookiesinformationsbannern kommer fram vid varje uppdatering av sidan nuförtiden?
Citera
2016-02-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holohoax
Är det bara för mig som den där jäkla cookiesinformationsbannern kommer fram vid varje uppdatering av sidan nuförtiden?

Jag får inte fram någon sådan banner iaf. Använder Safari och Chrome.
Citera
2016-02-16, 09:48
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holohoax

Hej!

Det är ett känt fel som har åtgärdats och kommer att lösas med nästa release inom några dagar, det är främst placera som drabbats.

/Arvid, Avanza
Citera
2016-02-16, 09:51
Medlem
Citat:
Hej!

Det är ett känt fel som har åtgärdats och kommer att lösas med nästa release inom några dagar, det är främst placera som drabbats.

/Arvid, Avanza

Ok, tack gode gud för det.
Citera
2016-02-16, 12:12
Medlem
Hej Avanza,

Kan ni fixa så man inte behöver visa förmögheten när man surfar på hemsidan. Om jag t.ex. går på Nyheter eller Investera eller annan del på hemsidan och vill gå tillbaka till Börsskärm så måste jag gå via Mina Sidor. Och då visas kontoöversikt, vilket jag inte vill.

På startsidan har ni Mitt Innehav uppe i höra hörnet. Ja man förminska den men glömmer man göra det så visas saldon nästa gång man loggar in.

Samma med appen, när man loggar in så visas saldot det första den gör.

Jag vill kunna surfa runt och även visa jobbkompisar/bekanta/etc grafer, aktieinfo, demo'a sidan för dom utan att skylta med saldo/innehav.
Citera
2016-02-16, 17:09
Medlem
Avanza ni får gärna svara på mitt senaste inlägg!
Citera
2016-02-17, 11:21
Bannlyst
Bull OMX X15 AVA ligger idag på 1 öre. Vad skall hända för att den skall börja röra sig uppåt ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in