2016-02-15, 11:10
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Så som man uppfattar Gud på sitt sätt, likadant gäller även Jesus där många uppfattar Honom på sitt speciella sätt, vilket inte stämmer överens med den verkliga Jesus. Det leder till att man skapar en annorlunda Jesus som i det flesta av fallen är en kärleksfull och förlåtande tjänare istället för Herre. Gud är annars inte skyldig människan något och därför kan vi inte kräva att Han gör så som vi ber om (och sätter ett punkt)... Jag skulle vilja fortsätta men du kommer inte kunna ta till dig det jag skriver.

Satan va sjuk du är
Nä var god fortsätt inte, you are lost.
Citera
2016-02-15, 11:12
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk dikotomi.

*

Lär dig elementär logik.

Mer än tillräcklig för detta sammanhang.

Som du vill Bogomil.
Citera
2016-02-15, 11:16
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Satan va sjuk du är
Nä var god fortsätt inte, you are lost.

Vad gjorde jag för fel? Jag är däremot inte förvånad på din inställning och meningslösa svar där du bara letar efter möjligheten att förolämpa.

Om jag ska vara ärlig så är jag lite orolig för dig eftersom du samlar Guds vrede på ditt eget huvud. När du blir drabbad ska du komma ihåg dessa ord.
Citera
2016-02-15, 11:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Lär dig elementär logik.

Citat:
Som du vill Bogomil.

Det ser jag fram emot. Pseudo-logik är spill av tid.
Citera
2016-02-15, 11:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad gjorde jag för fel?

Din pseudo-logik är rena rappakaljan.
Citera
2016-02-15, 11:24
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Vad gjorde jag för fel? Jag är däremot inte förvånad på din inställning och meningslösa svar där du bara letar efter möjligheten att förolämpa.

Om jag ska vara ärlig så är jag lite orolig för dig eftersom du samlar Guds vrede på ditt eget huvud. När du blir drabbad ska du komma ihåg dessa ord.

Å så kom guds vrede såklart.
Om du är rädd för din egen herre är din ensak.

Men ska du försöka skrämma andra med dina vanföreställningar
så får du nog prova med nån annan än mej.
Citera
2016-02-15, 12:07
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Är det du som är utsedd som måndagspredikant i forum för yttrandefrihet?

I detta forum, är ingen villkorad att hålla bibeln som den ultimata klokboken/typ prototypen för sanningsdeklaration - enbart utifrån att denna tråd har som tema att nysta i Bibelns sanningsvärde.

Du blandar ihop din roll som medlem, med din roll att komma med adekvata argument om trådens topic.

Ett fel, som nog alla på olika sätt gör.. att "reta sig" på en ponerad mot-ståndare.. t.ex är ju ateister i detta sammanhang, något man kan kasta dynga på?

Att inte odelat försanthålla Genesis.. är inte! detsamma som att därmed "gå i polemik"

Frågan är ju ännu så vidöppen den bara kan bli - tyvärr ser jag inte att man tagit steg mer än bakåt... inte ett endaste framåtskridande på det teistiska kontot... och då har tråden varit långlivat segdragen.
Citera
2016-02-15, 12:12
Medlem
Citat:
Varför det? Tror du jag ljuger här i övrigt? Skriver som det är, vad jag sett och hört men ni tror inte. Därför, pröva själva sanningen. Träffa åtminstone troende kristna som följer Jesus och den bibliska evangeliets lära, ska du se.

Du må ha stor kunskap om religion men har du andlig erfarenhet?
Hur ställer du dig till anekdotisk information i övrigt? Det finns folk som sett Bigfoot, Elvis, spöken, aliens och allt där i mellan. Kan det vara så att du ger din tro ett "fripass"?
Citera
2016-02-15, 13:41
Medlem
Ursprungligen postat av Kamora
Citat:
En fråga till ni människor som kallar er kristna. Varför äter ni svinkött när det står klart och tydligt i Bibeln att det är förbjudet

Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Därför dom flesta är falska kristna och inte vill följa Gud.

Var står det att kristna inte skall äta svinkött?
Citera
2016-02-15, 13:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Var står det att kristna inte skall äta svinkött?

Det beror på hur man för quoteminings-krig.
Citera
2016-02-15, 13:52
Medlem
Orco-the-wizards avatar
NEJ!!!!!

Att man fortfarande kan tro på en bok 2016 är för mig en gåta. PUNKT
Citera
2016-02-15, 14:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orco-the-wizard
Att man fortfarande kan tro på en bok 2016 är för mig en gåta. PUNKT

"Tro" behövar som bekant inga belägg. Det är när det kommer in på fakta-området religiösa urkunder får problemer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in