2016-02-15, 10:32
Medlem
HORJESUSs avatar
Deny your maker, he who tries will be wasted.
Citera
2016-02-15, 10:33
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

1/ Anekdotisk information.

Varför det? Tror du jag ljuger här i övrigt? Skriver som det är, vad jag sett och hört men ni tror inte. Därför, pröva själva sanningen. Träffa åtminstone troende kristna som följer Jesus och den bibliska evangeliets lära, ska du se.

Du må ha stor kunskap om religion men har du andlig erfarenhet?
Citera
2016-02-15, 10:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
1. Om man argumenterar för att visa kommer från översvämningar så måste man ju ge indikation för att det är så, dessutom tvivlar jag att alla +300 kommer från översvämningar.

2. Trädet vad jag läser har fått sin ålder baserad på kol-14 vilket är inte pålitlig datering teknik.

3. Om en stor flod kommer tror jag en hel del sten och lera kommer rusandes som hamnar på djuren sen.

4. 15 föremål, där man ser direkt på listan att nummer 1, 2, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15 är inte äldre än 6000 år. Vilket är hela 9 utav 15, vilket lämnar 6 som skulle kunna vara äldre, men dom listar inte hur dom har daterat åldrarna.

Vad jag vet så är inte en enda ålders daterings metod pålitlig.

5. Älskar ditt svar nedan.....

Mesopotamien "KAN" vara 10000år gammalt

6. Det visar fortfarande inte hur språket kom till, du sa bara det jag sa men du tog det i mindre skala. Jag sa att det finns olika språk i världen, mest för det finns olika länder.

Du har fortfarande inte besvarat frågan hur kom dom här språken till vetenskapligt? Ingen vetenskaps man har svarat på det ännu.

7. Vissa av stenblocken som har använts att bygga upp pyramiderna väger +20 ton och ingen vetenskaps man har kommit på hur dom byggde pyramiderna.

Om du går ute på gatan i vinter tider så kan man se att kommunen har slängt ut grus på marken för man ska inte halka. Om du tar upp ett sånt grus korn så kommer det vara lätt för dig eftersom du är så mycket större.

Om jättar skulle stå bredvid stenblocken så skulle blocken se ut ungefär som gruskorn för dom. Det skulle inte vara några problem för dom att lyfta dom heller eftersom dom väger mer än oss och har mer muskelmassa.

Lär dig elementär logik ... istället för att presentera dina rutinmässiga falska dikotomier.
Citera
2016-02-15, 10:36
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Varför det? Tror du jag ljuger här i övrigt? Skriver som det är, vad jag sett och hört men ni tror inte. Därför, pröva själva sanningen. Träffa åtminstone troende kristna som följer Jesus och den bibliska evangeliets lära, ska du se.

Vilken sanning??
Citera
2016-02-15, 10:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
1/ Anekdotisk information.

Citat:

Så du vet inte om, att jag själv är reiki-healer och enligt dina kriterier (men inte mina) har botat en terminal cancer (eller du har kanske bekvämd "glömd" det)?

Så vad bevisar MIN anekdotiska information? Att ateismen är "rätt"?

*

Lär dig elementär logik.
Citera
2016-02-15, 10:40
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Vet av några kristna som dött i cancer, trots bönegrupper å skit.
Sen 1 som klarade sej tack vare sjukvårdskompetens.

Halleluja!! då var det bönernas å jesus förtjänst såklart,
men inte ett ljud om dom som avled.

Löjeväckande!!

Jasså? Vilken Jesus bad dessa till? Alla som kallar sig kristna är idag långt ifrån kristendomen som man kan komma tyvärr.

Hur kommer det sig då att andra blir botade från obotligt sjukdom (i Jesus namn) ? Läkare har inga förklaringar, det kanske har du som ägnar det mesta av din tid på att smutskasta och förolämpar den kristna tron?
Citera
2016-02-15, 10:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jasså? Vilken Jesus bad dessa till? Alla som kallar sig kristna är idag långt ifrån kristendomen som man kan komma tyvärr.

Hur kommer det sig då att andra blir botade från obotligt sjukdom (i Jesus namn) ? Läkare har inga förklaringar, det kanske har du som ägnar det mesta av din tid på att smutskasta och förolämpar den kristna tron?

Hur kommer det sig ... om vi nu stannar på nivån av din anekdotiska information ... att inte endast självutnämnde "sanna kristna" har monopol på detta?
Citera
2016-02-15, 10:45
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:

Är du dum på riktigt eller spelar du bara?
Samma Jesus, olika resultat.

Om du befinner dej i kristna kretsar kan du lätt se detta hyckleri bara du fäller ner skygglapparna.
Jesus lyfts bara fram i situationer som avser stärka tron.
Citera
2016-02-15, 10:52
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Så du vet inte om, att jag själv är reiki-healer och enligt dina kriterier (men inte mina) har botat en terminal cancer (eller du har kanske bekvämd "glömd" det)?

*

Lär dig elementär logik.

Det bevisar att du gör det med andra krafter som inte är av Gud t.ex. Djävulen kan också utföra viss typ av mirakel men konsekvenser av dessa blir inte hållbara i framtiden, därför är det också viktigt VEM man vänder sig till.
Fortfarande, att med enbart ord (i Jesus Kristus namn) bli botad av (bokstavligen) svår sjukdom i ett ögonblick, är bra anledning till att inte tveka heliga skriften Evangelium.

Som sagt, har du i övrigt andlig erfarenhet?
Citera
2016-02-15, 11:02
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Är du dum på riktigt eller spelar du bara?
Samma Jesus, olika resultat.

Om du befinner dej i kristna kretsar kan du lätt se detta hyckleri bara du fäller ner skygglapparna.
Jesus lyfts bara fram i situationer som avser stärka tron.

Så som man uppfattar Gud på sitt sätt, likadant gäller även Jesus där många uppfattar Honom på sitt speciella sätt, vilket inte stämmer överens med den verkliga Jesus. Det leder till att man skapar en annorlunda Jesus som i det flesta av fallen är en kärleksfull och förlåtande tjänare istället för Herre. Gud är annars inte skyldig människan något och därför kan vi inte kräva att Han gör så som vi ber om (och sätter ett punkt)... Jag skulle vilja fortsätta men du kommer inte kunna ta till dig det jag skriver.
Citera
2016-02-15, 11:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Det bevisar att du gör det med andra krafter som inte är av Gud t.ex. Djävulen kan också utföra viss typ av mirakel men konsekvenser av dessa blir inte hållbara i framtiden, därför är det också viktigt VEM man vänder sig till.
Fortfarande, att med enbart ord (i Jesus Kristus namn) bli botad av (bokstavligen) svår sjukdom i ett ögonblick, är bra anledning till att inte tveka heliga skriften Evangelium.

Falsk dikotomi.

*

Lär dig elementär logik.

Citat:
Som sagt, har du i övrigt andlig erfarenhet?

Mer än tillräcklig för detta sammanhang.
Citera
2016-02-15, 11:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så som man uppfattar Gud på sitt sätt, likadant gäller även Jesus där många uppfattar Honom på sitt speciella sätt, vilket inte stämmer överens med den verkliga Jesus.

Som är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in