Citat:
Ursprungligen postat av
TheBunk
Kanske missat någonstans i tråden men... Är rutorna rejält tonade eller har du någon form av gardiner? Man vill väl ha lite ombonad privat känsla ibland, om inte annat när man drar en runk?
Har du några favoritställen där du gärna övernattar? Brukar du ofta åka långt iväg från orten/företagsparkeringen för att hitta just lugna vackra ställen att parkera på?
Har du en pisspotta i bilen eller går du alltid ut och pissar?
1. Ej tonade. Skulle göra det, men så tänkte jag - Varför? Jag har inget som någon vill ha, och tonade rutor väcker också en viss nyfikenhet. De kikar in och ser att det finns just inget spännande alls.
2. Nattar alltid där jag ska jobba dagen efter. Det är inte nya ställen varje dag utan långa "projekt" och denna vinter har varit på samma parkering.
3. På bra snöhelger åker jag ofta till Åre / Kittelfjäll. Har också "turnerat" några vändor runt Europa. Vackert som fan och något som alla borde göra.
4. Jag har ALDRIG vaknat av att vara så nödig att jag måste stiga upp EVER. Ja, låter konstigt men jag gör det jag behöver innan jag lägger mig. Vaknar jag tidigt (säg klockan 6 på morgonen) så börjar jag 5 på morgonen.
Citat:
Ursprungligen postat av
fisken123
Hur lång är du?
182cm
Citat:
Ursprungligen postat av
meganegerdase
Så du menar att du sover i en bil som är minus 20? Vad har du för klädsel/Sovsäck då? Jag har haft rätt många fältdygn och så fort det kryper under minusgrader så sover man ju mindre bra.
Extremsovsäck, en 2008/2009 North Face Inferno. Superunderställ och mössa.
I minus 20 går det också bra med en medioker vintersovsäck, extra lager strumpor, tjocka "mysbyxor", vantar och mössa. Fötterna är värst. Kanske beroende på kombinationen lång o smal och dålig sovsäck nedtill och att det drar i bagage-luckan - har ej undersökt saken. Duntofflor hade nog varit en ypperlig tillgång för den som inte har tillgång till extrem-sovsäck.
Citat:
Ursprungligen postat av
starwatch
Vad ska du använda alla 'insparade' pengar till?
1. Jag åker till Thailand varje sommar minst 3 månader.
Citat:
Ursprungligen postat av
HaveFun
vad är din totala månadskostnad? Du skrev 2000kr mat, det är rätt lite. Utöver mat?
1. 2000:- mat (min baskostnad för mat är sjukt liten, men sedan får jag lite extravagans ångest och går ut och äter då och då och bjuder då gärna vännerna.
2. 149:- Comviq kontant
3. 1000:- övrigt (hygien, klädesplagg etc.)
Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
Att ingen har krävt en bild på bilen och inredningen än är fan otroligt.
En handskriven lapp med ditt nick på bilden och några fina kort invändigt och utvändigt.
Annars tror jag dig inte. Vilket är synd för människor som går utanför normen är väldigt inspirerande.
Det är upp till var och en att göra sin egen bedömning om detta är sant eller ej. Jag gör ingen värdering i det. En sovsäck och lite kläder utspridda i en bil med nedfällt bagage skulle vara bevis nog för dig?
Det intressanta är att även i Sverige är det flera tusen människor som varje natt sover i sina bilar. Det är inget märkvärdigt. Och heller inte obekvämt om man gör det på sitt sätt. Så fler borde överväga det.