2016-03-15, 02:57
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KafkasKofta
Härligt val tycker jag. Jag har gjort liknande saker också, men inte i den här omfattningen.

Ett tips..
Du skriver att du inte vill byta till större bil/husbil eftersom du behöver 4x4, vill köra fort, och inte vill lägga för mycket pengar.
Är då inte det självklara valet då att köpa en begagnad ambulans?

4x4: Check
Köra fort: Check
Mer Utrymme: Check
Pris: MAX 40.000kr

Do it!

Har faktiskt spanat men de flesta äldre ambulanser är bakhjulsdrivna.
4-hjulsdriven multivan eller transporter är nästa steg. MEN - Jag är trots allt nöjd med min audi-kombi.

Citat:
Ursprungligen postat av langbodarn
Härlig läsning- lycka till. jag o min fru gick lite längre. så länge våra barn bodde hemma hade vi villa o husvagn. men vi tyckte huset tog all fritid o pengar. vi sålde hus o husvagn, köpte vinterisolerad villavagn o ställde på camping vid en storsjö. en ruffad båt. nu fick jag tid att åka ut o fiska samt sova över på sjön. frun min riktade in sig på line dance , reser runt på olika träffar. billigt boende gjorde att vi fick råd att köpa en stuga på en fädbod 3 st plastbåtar som jag lade i olika sjöar med fint fiske, även en kanot o vinterisolerad husvagn. sen sålde vi villavagnen o köpte en vinterisolerad husbil, ställde husvagnen på en annan camping vid en mindre sjö med fin badplats för våra barnbarn självklart även för oss. byggde ett fullisolerat spiketält, fick även råd med 3 st snöskotrar samt 4 hjuling med timmervagn- allt detta tar lika mycket tid i anspråk att sköta som att ha ett hus. men det är fan så mycket roligare. snart får vi pension, då funderar vi på att bo i husbilen i Spanien på vintern.

Härligt! Annorlunda tänkande leder oftast till en massa andra positiva effekter. Har själv inga barn, men de hade garanterat fått lära sig mer genom att inte leva som alla andra. Sedan får folk tycka vad de vill.

Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Vad tænker du om att många med liknande løn osv sparar lika mycket eller mer æn dig per år (inræknat værdeøkning på bostad)? Samtidigt som att dom då kan bo i fin lgh eller villa.

Se det som att sluta dricka alkohol. Du får bättre hälsa och du sparar pengar dessutom.

En konstig grej är att jag känner en person som jobbar ENBART för att tjäna pengar - men har pisstråkigt på jobbet. Men han är glad för att lägenheten ökar i värde. Jippiii... Hoppas han är ett undantag.
Citera
2016-09-05, 10:21
Medlem
Hej.
Jag och min sambo har funderingar på att börja leva i bil. Förresten så är vi på väg dit redan. Vi håller just nu på att sälja vårt bohag.
Men vi har arvegods och saker vi värderar högt. Som min mans 700 dvd filmer. Och min morfars tavla som han har målat själv.
Var gjorde du av med ditt bohag?
Har du det på en magasin eller någon annanstans?
Sen så har vi hittat en jeep cherokee 96 som vi ska köpa.
Ingen av oss har körkort men det tänkte vi skaffa när vi får ihop ekonomin.
Vi vill ha detta liv för att vi flyttar så ofta redan som vi gör. Och vi har aldrig trivts inom fyra väggar. 2014 flyttade jag 3ggr. Innandess vart 5 år. Det är kul att höra en likasinnad och dessutom gå tips.
Citera
2016-09-05, 10:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Har faktiskt spanat men de flesta äldre ambulanser är bakhjulsdrivna.
4-hjulsdriven multivan eller transporter är nästa steg. MEN - Jag är trots allt nöjd med min audi-kombi.

Härligt! Annorlunda tänkande leder oftast till en massa andra positiva effekter. Har själv inga barn, men de hade garanterat fått lära sig mer genom att inte leva som alla andra. Sedan får folk tycka vad de vill.

Se det som att sluta dricka alkohol. Du får bättre hälsa och du sparar pengar dessutom.

En konstig grej är att jag känner en person som jobbar ENBART för att tjäna pengar - men har pisstråkigt på jobbet. Men han är glad för att lägenheten ökar i värde. Jippiii... Hoppas han är ett undantag.
Bor du fortfarande i bilen ?
Citera
2016-09-05, 17:01
Medlem
TS har inte skrivit i tråden på ett halvår. Trist, eftersom jag har en del frågor (jag orkar inte kolla om de redan har besvarats). Om någon annan har svar så får ni gärna komma med dem.

1. Var är du folkbokförd? Visst måste man vara folkbokförd någonstans för att ha inkomst?

2. Har du en postbox?

3. Är du inte rädd för inkräktare?

4. Skulle du avråda unga kvinnor från att leva som du gör?
Citera
2016-09-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
TS har inte skrivit i tråden på ett halvår. Trist, eftersom jag har en del frågor (jag orkar inte kolla om de redan har besvarats). Om någon annan har svar så får ni gärna komma med dem.

1. Var är du folkbokförd? Visst måste man vara folkbokförd någonstans för att ha inkomst?

2. Har du en postbox?

3. Är du inte rädd för inkräktare?

Jag kan svara på detta. Jag har läst alla inläggen.
Han är bokförda hos en vän som han betalar en summa i månaden. ( vet inte hur stor)
Posten hamnar även där.
Nej folk har lämnat han i fred för de har sett att han äger inget.
Det kan jag inte svära på. Men jag skulle säga kör på.
Citera
2016-09-05, 19:44
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrappedDean
Hej.
Jag och min sambo har funderingar på att börja leva i bil. Förresten så är vi på väg dit redan. Vi håller just nu på att sälja vårt bohag.
Men vi har arvegods och saker vi värderar högt. Som min mans 700 dvd filmer. Och min morfars tavla som han har målat själv.
Var gjorde du av med ditt bohag?
Har du det på en magasin eller någon annanstans?
Sen så har vi hittat en jeep cherokee 96 som vi ska köpa.
Ingen av oss har körkort men det tänkte vi skaffa när vi får ihop ekonomin.
Vi vill ha detta liv för att vi flyttar så ofta redan som vi gör. Och vi har aldrig trivts inom fyra väggar. 2014 flyttade jag 3ggr. Innandess vart 5 år. Det är kul att höra en likasinnad och dessutom gå tips.

1. Skänk bort det du inte behöver, sälj på loppis etc. Det gjorde jag inklusive, sängar, märkeskläder, cd-samling, spelsamling, böcker osv. Det mesta skänkte jag bort eller sålde på en loppis. Grejen är ju att man måste bli av med det kapitalistiska tänkandet. Livet är frihet, både fysiskt och mentalt. Det viktiga i livet bär du omkring i hjärtat och i minnen. Lev nu.

2. Behöver du körkort där du ska vara? Jag har förvisso körkort, men skaffade det först efter 7 år. MC körde jag i 3 år, 2 varv i Europa utan kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Nja.

I somras bodde jag i tält i 8 veckor på en camping där jag fick stå mkt billigt. Samtidigt kunde jag jobba lite. Nu är jag dock tillbaka till att växla mellan att bo i bil, kontor och hos min kompis.

Citat:
Jag kan svara på detta. Jag har läst alla inläggen.
Han är bokförda hos en vän som han betalar en summa i månaden. ( vet inte hur stor)
Posten hamnar även där.
Nej folk har lämnat han i fred för de har sett att han äger inget.
Det kan jag inte svära på. Men jag skulle säga kör på.

Mitt i prick.
Skulle ALDRIG avråda någon från detta. Vi lever så kort. Låt er inte skrämmas av massmedia och dåliga filmer. Att andas in kall ren luft på vintern och se stjärnor är en fantastisk upplevelse som är helt gratis. Kommer någon och dödar er - SO F**ING BE IT.
Citera
2016-09-05, 19:46
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Lite OT men är du THE Carl Serung? The legendary?
Citera
2016-09-06, 08:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Nja.

I somras bodde jag i tält i 8 veckor på en camping där jag fick stå mkt billigt. Samtidigt kunde jag jobba lite. Nu är jag dock tillbaka till att växla mellan att bo i bil, kontor och hos min kompis.
Ok, du har alltså tagit steget in i finrumet nu?
Citat:
Lite OT men är du THE Carl Serung? The legendary?
Absolut.
Citera
2016-09-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Minns inte om jag läst eller om det var en film men ... våldsverkare är rädda för en sak: sinnessjukdom, de som dansar själva mitt i natten, låter de vara. Var inte rädd. Det är delvis sant, jag lever som jag lär, aldrig varit "här" och således har jag enbart blivit gängmisshandlad en handfull gånger trots att jag nästan dagligen är bland fiender som önskar mig ur livet.
Citera
2016-09-09, 07:04
Medlem
Då har man tömt lägenheten och är påväg ut till bil. Allt är skänkt, sålt till släkt och vänner, kastat till tippen.
Bilen kommer idag. Så i natt blir det att sova i bilen.
Det ska bli skönt att komma ifrån lägenhetslivet.
Citera
2016-09-09, 11:12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Då har man tömt lägenheten och är påväg ut till bil. Allt är skänkt, sålt till släkt och vänner, kastat till tippen.

du är ju inte klok... sova i en bil kan luffare göra inte vanliga människor ´vafan?
Citera
2016-09-09, 22:40
Medlem
mryangs avatar
Citat:

Härligt!

Vad har du för sovsäck o Liggunderlag?
Är ni två i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in