2016-02-14, 19:50
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Härlig tråd som gjorde mig glad.

Alltid roligt att ta del av exempel på människor som trotsar normer och bara kör sin grej fullt ut.

Synd bara att så många svenskar (läs medelklass akademiker) viger sina liv åt att vakta, och ta varje chans att försöka stigmatisera, varandra i stället för att göra sin grej och ge fan i hur andra vill ha sitt liv.

Kanske varit uppe men var är du skriven? Hur gör du med folkbokföringen, lagen säger väl egentligen att man ska vara skriven där man har sin huvudsakliga dygnsvila?

Händer det aldrig att bilen och där den lite ödsligt står parkerad lockar till sig folk som tror den är övergiven och ska försöka stjäla den?

Aldrig funderat på att försöka hitta och gå ihop med likasinnade?

Varför köpte du inte en 4-hjulsdriven merca-kombi? Eller en ännu lämpligare bil/buss?

Står du och kör något på tomgång om det blir riktigt kallt/fuktigt?

1. Nej, i norrland har den inte dragit åt sig någon uppmärksamhet. Den körs ju också då och då.
2. Bilvalet är en vanlig fråga - Audi Allroad fungerar just nu.
3. Nej, kör ej bilen på tomgång.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad jobbar du med förresten eller vilken typ av arbete?

IT. Data-tekniker. Marknadsanalytiker. Webb-optimerare. Ekonomi-konsult. Bland annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Lysepinne
Vad gör du i Thailand den tiden du är där? Familj? Bor ensam i en hydda på obebodd ö? Fest och prostituerade i Pattaya? Backpackar?

Party. Sola. Simma. Träna. Hyr ut Segways. Äter gott. Ser film. Ja, ungefär det svenssons gör i sin lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsexycoco
Lite ot kanske men är det du på bilden? Och är du asiat?

Jag på bilden. Heter också Yang. Har ej något behov av att vara anonym.

Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Underbar sovkomfort? Du säger att bilen är 5cm för kort, hur blir det underbart? Jag tycker inte det är skönt när man måste böja sig eller att fötterna trycker mot något
Du sover inte i en ren, dammfri luft/bil varje natt. Säten brukar dra åt sig ganska mycket som du inte ser, precis som mattor. Din kropp och kläder ger ifrån sig en massa med. Men det kanske kan vara lätt att öppna dörren lite och få massor av frisk mysig luft, framförallt om man har ställt bilen ute i skogen

Men varför inte ta 50k av dom 100k du sparar varje år och köp en husvagn? Den kan du dra med dig. Du får ett kök, bord du kan äta vid, bättre säng eller om du är händig, göra om det till ett vardagsrum. Varför inte?

1. Bilen är 5 cm för OPTIMAL sovkomfort. Ja, måste böja mig lite. Men det funkar.
2. Rutorna är nere. Det är -20 grader i bilen ibland så JO, renare än ett sovrum. GARANTERAT.
3. Husvagn ger inte för mig - ökad komfort. Jag ser ingen förbättring förutom mer underhåll.

Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Det första jag tänkte, just det gör ju att man anar ugglor i mossen (eller troll i träsket).

I övrigt tycker jag att idén låter bra, men vad kostar det attt ha igång värmen på tomgång? Hur mycket drar bilen?

1. Kul om du upptäcker några ugglor - har aldrig sett en sådan på riktigt (förresten... kanske på Skansen..). Inte heller i någon mossa.
2. Ingen tomgång. Ingen motorvärmare. Plain and simple - Bara i bilen.
Citera
2016-02-14, 19:52
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
Hur känns det när du levt loppan i Thailand en hel sommar, bränt vinterpengarna, och inser att du ska tillbaka till helvetet i biljäveln igen?

1. Kontrasterna är fantastiska. Det gör livet värt att leva.
2. Jag längtar till alla vintrar som en upphetsad fågel som släpps ur en bur i fångenskap. (Övertolka inte liknelsen nu...)
Citera
2016-02-14, 19:58
Medlem
Vad tjänar du på ditt jobb i månaden?
Citera
2016-02-14, 20:06
Bannlyst
sitter du i bilen i detta nu?

varför inte skaffa en husbil eller hummer h 2, (bagageutrymmet är som en dubbelsäng) etc?

använder du sovsäck?
Citera
2016-02-14, 20:06
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vad tjänar du på ditt jobb i månaden?

Varierar oerhört eftersom jag jobbar lite oregelbundet och lite beroende på typ av jobb, kund, projekt osv men jag har det helt ok och klarar mig bra. Hoppas det duger som svar för tillfället.
Citera
2016-02-14, 20:14
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
sitter du i bilen i detta nu?

varför inte skaffa en husbil eller hummer h 2, (bagageutrymmet är som en dubbelsäng) etc?

använder du sovsäck?

1. Nej, just nu är jag i Thailand. Blev lungt på jobbfronten så fick en lucka.
2. Bilen jag har duger fint.
3. Ja, har 3 sovsäckar jag varierar över året.

För att klara att sova i vinterkylan krävs en extremsovsäck. Försöker dock att sova i respektive sovsäck tills jag inte kan sova pga kylan - men med extremsovsäcken klarar jag allt.

Även när det är riktigt kallt tar det bara cirka 2-3 minuter innan man fått upp temperaturen. Sätt på dig mössa så klarar man allt. Det är de första minuterna som är lite spännande men sedan är det hur fint och mysigt som helst. Alla kläder du tänker använda dagen efter - inklusive skorna MÅSTE ligga i sovsäcken. Annars är de stelfrusna och ger lång ångest hela förmiddagen.

De somrar jag är hemma så ligger jag bara med vanlig tunn tröja eller handduk.
Citera
2016-02-14, 20:17
Medlem
TheBunks avatar
Kanske missat någonstans i tråden men... Är rutorna rejält tonade eller har du någon form av gardiner? Man vill väl ha lite ombonad privat känsla ibland, om inte annat när man drar en runk?

Har du några favoritställen där du gärna övernattar? Brukar du ofta åka långt iväg från orten/företagsparkeringen för att hitta just lugna vackra ställen att parkera på?

Har du en pisspotta i bilen eller går du alltid ut och pissar?
Citera
2016-02-14, 20:19
Medlem
fisken123s avatar
Hur lång är du?
Citera
2016-02-14, 20:21
Medlem
€rics avatar
Tycker de låter ganska lite att endast spara 100k om året med tanke på att bo i bil? Vad för lön har du?
Citera
2016-02-14, 20:28
Medlem
meganegerdases avatar
Så du menar att du sover i en bil som är minus 20? Vad har du för klädsel/Sovsäck då? Jag har haft rätt många fältdygn och så fort det kryper under minusgrader så sover man ju mindre bra.
Citera
2016-02-14, 21:24
Medlem
Vad ska du använda alla 'insparade' pengar till?
Citera
2016-02-14, 22:10
Medlem
Neonights avatar
Jag tänker så här: Varför inte en skåpbil om du inte vill ha husbil? I en skåpbil finns det gott om utrymme osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in