Citat:
Härlig tråd som gjorde mig glad.
Alltid roligt att ta del av exempel på människor som trotsar normer och bara kör sin grej fullt ut.
Synd bara att så många svenskar (läs medelklass akademiker) viger sina liv åt att vakta, och ta varje chans att försöka stigmatisera, varandra i stället för att göra sin grej och ge fan i hur andra vill ha sitt liv.
Kanske varit uppe men var är du skriven? Hur gör du med folkbokföringen, lagen säger väl egentligen att man ska vara skriven där man har sin huvudsakliga dygnsvila?
Händer det aldrig att bilen och där den lite ödsligt står parkerad lockar till sig folk som tror den är övergiven och ska försöka stjäla den?
Aldrig funderat på att försöka hitta och gå ihop med likasinnade?
Varför köpte du inte en 4-hjulsdriven merca-kombi? Eller en ännu lämpligare bil/buss?
Står du och kör något på tomgång om det blir riktigt kallt/fuktigt?
Alltid roligt att ta del av exempel på människor som trotsar normer och bara kör sin grej fullt ut.
Synd bara att så många svenskar (läs medelklass akademiker) viger sina liv åt att vakta, och ta varje chans att försöka stigmatisera, varandra i stället för att göra sin grej och ge fan i hur andra vill ha sitt liv.
Kanske varit uppe men var är du skriven? Hur gör du med folkbokföringen, lagen säger väl egentligen att man ska vara skriven där man har sin huvudsakliga dygnsvila?
Händer det aldrig att bilen och där den lite ödsligt står parkerad lockar till sig folk som tror den är övergiven och ska försöka stjäla den?
Aldrig funderat på att försöka hitta och gå ihop med likasinnade?
Varför köpte du inte en 4-hjulsdriven merca-kombi? Eller en ännu lämpligare bil/buss?
Står du och kör något på tomgång om det blir riktigt kallt/fuktigt?
1. Nej, i norrland har den inte dragit åt sig någon uppmärksamhet. Den körs ju också då och då.
2. Bilvalet är en vanlig fråga - Audi Allroad fungerar just nu.
3. Nej, kör ej bilen på tomgång.
Citat:
IT. Data-tekniker. Marknadsanalytiker. Webb-optimerare. Ekonomi-konsult. Bland annat.
Citat:
Party. Sola. Simma. Träna. Hyr ut Segways. Äter gott. Ser film. Ja, ungefär det svenssons gör i sin lägenhet.
Jag på bilden. Heter också Yang. Har ej något behov av att vara anonym.
Citat:
Underbar sovkomfort? Du säger att bilen är 5cm för kort, hur blir det underbart? Jag tycker inte det är skönt när man måste böja sig eller att fötterna trycker mot något
Du sover inte i en ren, dammfri luft/bil varje natt. Säten brukar dra åt sig ganska mycket som du inte ser, precis som mattor. Din kropp och kläder ger ifrån sig en massa med. Men det kanske kan vara lätt att öppna dörren lite och få massor av frisk mysig luft, framförallt om man har ställt bilen ute i skogen
Men varför inte ta 50k av dom 100k du sparar varje år och köp en husvagn? Den kan du dra med dig. Du får ett kök, bord du kan äta vid, bättre säng eller om du är händig, göra om det till ett vardagsrum. Varför inte?
Du sover inte i en ren, dammfri luft/bil varje natt. Säten brukar dra åt sig ganska mycket som du inte ser, precis som mattor. Din kropp och kläder ger ifrån sig en massa med. Men det kanske kan vara lätt att öppna dörren lite och få massor av frisk mysig luft, framförallt om man har ställt bilen ute i skogen
Men varför inte ta 50k av dom 100k du sparar varje år och köp en husvagn? Den kan du dra med dig. Du får ett kök, bord du kan äta vid, bättre säng eller om du är händig, göra om det till ett vardagsrum. Varför inte?
1. Bilen är 5 cm för OPTIMAL sovkomfort. Ja, måste böja mig lite. Men det funkar.
2. Rutorna är nere. Det är -20 grader i bilen ibland så JO, renare än ett sovrum. GARANTERAT.
3. Husvagn ger inte för mig - ökad komfort. Jag ser ingen förbättring förutom mer underhåll.
Citat:
1. Kul om du upptäcker några ugglor - har aldrig sett en sådan på riktigt (förresten... kanske på Skansen..). Inte heller i någon mossa.
2. Ingen tomgång. Ingen motorvärmare. Plain and simple - Bara i bilen.