2016-02-13, 16:18
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Blodprov tas knappast från lik på en olycksplats och skickas till sjukhus. Blodprov och vävnadsprover tas av rättsläkare på obduktionen. Det kan rimligtvis inte heller vara bråttom, olyckan är ett faktum och en vecka hit eller dit kommer inte förändra något.
Om nu polisen sagt att de misstänker rattfylleri så drar de inte det ur röven utan bygger på någon sorts mätning, utan mätning säger man inget om rattfylleri. Utandningsprov är inte aktuellt så då återstår blodprov. Nä visst, det var väl inte direkt bråttom att få fram något resultat. Jag ser två alternativ: 1. Polisen har inte sagt att de misstänker rattfylleri. Jag har bara sett uppgiften på Fria Tider och de kan möjligen ha missuppfattat något.
2. Alkohol har uppmätts i förarens blod, antingen hos NFC eller något sjukhus.

Citat:
Ursprungligen postat av crota
Jag såg då inga bromsspår när jag passerade tidigare idag. Endast småskräp som låg kvar efter olyckan..
Det blir oftast inga bromsspår hur mycket man än bromsar sedan bilar fick ABS-bromsar vilket var en djävla massa år sedan.
Citera
2016-02-13, 16:22
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Antagligen får man inte plats sex personer i den bilen
Plats får man nog men man sitter ju inte bra och därför tänkte jag att man knappast åkt långt om man sitter dåligt och trångt.
Citera
2016-02-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Exakt min poäng! Expressen skriver i brödtexten (http://www.expressen.se/nyheter/fler...ade-i-kanalen/) om fem passagerare men i ingressen om fem i bilen, därav min förvirring. Men jag tror de menar totalt fem personer.

Journalisterna idag slarvar ofta med språket. Man menar naturligtvis att fem personer färdades i bilen och inget annat. Om det skulle ha varit 6 personer i bilen borde man väl leta efter två till? Sedan tror jag de flesta förstår att man inte kan tränga ihop sig 6 st i den bilen
Citera
2016-02-13, 16:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Troligen 5 i bilen, fyra döda hittade, det blir bara värre

Ofan. Jo det är väl bra då att föraren är bland de döda då annars skulle blivit många liv på dennes samvete. Inte helt ovanligt att är de som överlever fyllekörningar om nu detta var det som en sorts gudomlig hämnd att de ska leva i vetskap vad de gjort.
Citera
2016-02-13, 16:25
Medlem
Kolla på LT, det står 5 personer i bilen, inte 5 passagerare. Det var mao INTE 6 personer i bilen, utan 5.
Citera
2016-02-13, 16:26
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Sorglig historia.

Vill man att något skall kallas europaväg E av rang borde inte E4/E20 vara något undantag.
Broöppning på sådana sträckningar är ett skämt. Eller som att be om problem.
För ett antal år sen blev det "problem" med mekanismen så bron hamnade på "kvart". Gick varken upp eller ner.
Kön gick ända till Nyköping och folk fick åka runt via Strängnäs osv.

Klen tröst i detta fall.
Bygg bort skiten och slipp problemen.
Jämfört med Högakustenbron borde en passage över Södertälje kanal vara en fis i rymden om än ett gigantiskt projekt.

Ingen lösning för bildårar dock, av vilket ursprung de vara månde.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Förutom mänskligt lidande i den här tragedin kan man undra hur många miljarder den där bron kostar i produktivitets bortfall.

Helt otroligt egentligen, känns mer som en tecknad kalle-anka film eller en byväg i Småland, än en stor Europa väg när det plötsligt kommer en fällbar bro mitt i ingenstans som bromsar upp köer som nästan blir kännbara i sthlms innerstad.

Är ni fullkomligt efterblivna? Vad menar ni att man ska göra förutom att bygga en bro när det går en stor kanal genom staden? Ska man bygga en väg rakt över så att båtar måste flyga över?

Jävla idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det verkar inte vara någon olycka... Tydligen hade bommarna varit nere och ett flertal bilar hade stannat. Då kommer dessa stjärnskott och bränner förbi hela kön i hög fart. Tydligen Darwins teori snarare än olycka.

Det är knappast "Darwins teori" men det är onekligen ett fall av ett naturligt urval.

Tittar man på bilderna på bron och den demolerade bilen, samt på hur den har rapporterats kört innan den flög i vattnet, samt att det var FEM personer i bilen (ärligt talat hur ofta är man FEM personer i bilen), så är det solklart unga invandrarmän som var lite för coola och lite för fulla.

Det verkar som om dem har kört förbi och för snabbt trots alla varningar, samt bilar i kön, och trott att dem hinner eller inte förstått att bron fortfarande är uppe, och kommit i så hög hastighet att när föraren upptäckte att bron står alldeles för högt, så var det för sent. Han måste ha då ställt sig på bromsen varpå bilen gjort en 180 och dundrat in i broöppningen med baken, glidit igenom och trillat ner i vattnet, medan delar av taket på bilen samtidigt slitits loss.

Oerhört tragiskt, men är man så dum så förtjänar man TA MIG FAN att dö så här.

Jag kan inte se några andra alternativ.
Citera
2016-02-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Kolla på LT, det står 5 personer i bilen, inte 5 passagerare. Det var mao INTE 6 personer i bilen, utan 5.
Nej, det står inte att det var 5 personer i bilen.
Citat:
Fem kan ha funnits i bilen som störtade från bron
[...]
Polisen misstänker att de kan ha varit fem i bilen
Citera
2016-02-13, 16:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Med 5 personer i bilen måste de ju vara ordentligt snack på gång vilka personerna nu är som inte hörts av sedan igår kväll typ. Om det nu inte handlat om ett gäng säg polska gästarbetare där de inte blir saknade förrän långt senare.
Citera
2016-02-13, 16:29
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Journalisterna idag slarvar ofta med språket. Man menar naturligtvis att fem personer färdades i bilen och inget annat. Om det skulle ha varit 6 personer i bilen borde man väl leta efter två till? Sedan tror jag de flesta förstår att man inte kan tränga ihop sig 6 st i den bilen

Polisen uttalade sig först att det inte fanns några indikationer att det var fler än tre. Det var väl innan en fjärde kropp dök upp, så hundraprocent koll har de ju inte. Men stalltipset är väl ändå totalt fem personer, antagligen döda allihopa.

De flesta förstår men frågan är om fyllkajor förstår som några minuter senare kör som galningar och drar rakt ner i Södertälje kanal. Tror inte de räknade antalet säkerhetsbälten bak.
Senast redigerad av TilleyHat 2016-02-13 kl. 16:32.
Citera
2016-02-13, 16:30
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Är ni fullkomligt efterblivna? Vad menar ni att man ska göra förutom att bygga en bro när det går en stor kanal genom staden? Ska man bygga en väg rakt över så att båtar måste flyga över?

Jävla idioter.

Det är knappast "Darwins teori" men det är onekligen ett fall av ett naturligt urval.

Tittar man på bilderna på bron och den demolerade bilen, samt på hur den har rapporterats kört innan den flög i vattnet, samt att det var FEM personer i bilen (ärligt talat hur ofta är man FEM personer i bilen), så är det solklart unga invandrarmän som var lite för coola och lite för fulla.

Det verkar som om dem har kört förbi och för snabbt trots alla varningar, samt bilar i kön, och trott att dem hinner eller inte förstått att bron fortfarande är uppe, och kommit i så hög hastighet att när föraren upptäckte att bron står alldeles för högt, så var det för sent. Han måste ha då ställt sig på bromsen varpå bilen gjort en 180 och dundrat in i broöppningen med baken, glidit igenom och trillat ner i vattnet, medan delar av taket på bilen samtidigt slitits loss.

Oerhört tragiskt, men är man så dum så förtjänar man TA MIG FAN att dö så här.

Jag kan inte se några andra alternativ.

Kan ha varit de Syrianska Wunderbaum (kors) som stört sikten så pass att de inte uppfatta de gedingna signalanordningarna som finns där, lägg därtill babblande i telefon och ett jävla härj i bilen
Citera
2016-02-13, 16:31
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz
Min är känsligt inställd och ger ingen kraftig signal: är inte troligt scenario någon som kommer söderifrån som inte känner till bron? Tom motorväg, sent på kvällen, därför hög fart. Plötsligt är det kö med stillastående bilar, panik och in i vänster vägren för att inte krocka, sen krasch, boom.

Nej man hinner stanna. Garanterat.
Citera
2016-02-13, 16:33
Medlem
Har vi namn på offer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in