Citat:
Ursprungligen postat av
mikaelols
Det du bör göra är att läsa på om bolagets kultur plus vilka modeller som tagits fram och hur produktionen går till. Bör finnas C uppsatser kring detta från Linköping universitet eller KTH som ger dig en ok bild.
Citat:
Ursprungligen postat av
K-nullaB-rudar
Mm det är kontorstjänst, vet dock inte helt säkert om "sommarjobbet" är det eller inte lol. Hmm ok aa borde jag verkligen göra, hur kan jag dock få tillgång till andras
c-uppgifter?
Här är min varningsklocka. En ingenjör som inte vet 1. Vad en C-uppsats är och 2. Vet hur man läser andras C-uppsatser.
Mitt råd till TS är väl att om han inte räds att skämmas ut offentligt på arbetsplatsen och/eller ev. skadestånd så kör på. Jag skulle aldrig få för mig att göra något liknande, men TS verkar vara helt likgiltig inför den moraliska aspekten och då brukar samvetskval vara tämligen enkla
En fråga bara. Ponera nu att du får jobbet men det efter ett antal veckor in i sommaren uppdagas att du ljugit. Jag antar då att du inte lär vilja inkludera den anställningen i ditt CV - så kommer du ljuga ihop något annat jobb för sommaren 2016 eller hur går tankarna där? En lögn för att täcka en lögn osv.
I övrigt: Nej, långt ifrån alla ljuger på sina CV. Det är någon förlegad lögn från TVsom folk tagit för sanning.