Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Är man sadist om man har för avsikt att utföra en sadistisk handling, men offret råkar bli medvetslöst snarare än gärningsmannen förväntat sig och han fullföljer ändå sitt handlande?
Är man nekrofil om man våldför/förgriper sig på någon som ännu inte är hjärndöd?
Det här är bara ett helt långsökt resonemang där XO tror att ett sadistisk mördare har 100% koll på läget och står och klockar när offret dör och i samma sekund tänker: "Oj, tog det slut nu, då pausar jag mina drifter, spelar ingen roll om adrenalinet är på topp."
Är ingenting att diskutera egentligen, Nerijus har plågat, dödat och skändat Lisa.
Vilken sekund hon dog, vet inte vi, inte han heller. Självklart fortsatte han det han påbörjat intill medvetslöshet och död. Syftet var att uppnå egen njutning via kontroll och makt över offret där hennes död var den slutgiltiga plågan, hans mål - han bestämde över hennes liv och död.
Den ultimata kontrollen över en annan människa.
Nerijus "övergick" inte från att vara sexuell sadist till att "bli" nekrofil under gärningen, det är pinsamt struntprat.
JA, man är sadist om man har för avsikt att utföra en sadistisk handling men offret råkar bli medvetslöst "för snabbt", det stoppar INTE gärningsmannen i sin gärning, är drifterna som styr, inte förnuftet.
NEJ, man är INTE nekrofil om man förgriper sig på någon som ännu inte är hjärndöd.
En nekrofil längtar oftast efter den kalla, stela orörliga döda kroppen.
Vad jag vill poängtera är att nekrofili inget har i detta sammanhang att göra, att Nerijus skulle "råkat" stöta på en redan död Lisa är inget alternativ, har aldrig varit och kommer inte att bli.