2016-02-14, 15:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte alls bra!

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det vore inte kul. Det har redan varit en enda jävla cirkus mitt i en enorm sorg för familjen och jag hoppas svar om PT kommer med väldigt negativ klang. Jag tycker han ser ut som en mediahora och med Rönnbäck dess innan är det en ren fars alltihop.

Det vore verkligen inte bra utan snarare precis tvärtom!

Ännu mera av stor sorg med mycket tårar för hennes familj att behöva uppleva detta återigen på s. a. s. första plats.

Ännu mera stora utgifter för alla skattebetalare.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-02-14 kl. 15:25.
2016-02-14, 15:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det vore verkligen inte bra utan snarare precis tvärtom!
Ännu mera av stor sorg med mycket tårar för hennes familj att behöva uppleva detta återigen på s. a. s. första plats.
Ännu mera stora utgifter för alla skattebetalare.
Desto snabbare kan han skickas till Litauen. Fastställ domen, avtjäna straffet och skicka iväg helvetet.
2016-02-14, 15:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mer "ryskbetonad" fångvård i Litauen.

Citat:
Desto snabbare kan han skickas till Litauen. Fastställ domen, avtjäna straffet och skicka iväg helvetet.

Det har du till 100% rätt i men han skall inte avtjäna straffet här.

Ju snabbare han kommer iväg desto bättre för alla - förutom för Nero själv förstås. Där kommer det att bli en mer "ryskbetonad" fångvård där TBC och AIDS florerar friskt.

Borta i fängelserna i Litauen väntar också "pojkarna" på honom för att få en närmare kontakt. Då blir det nog inte bara tre djupa knäböj naken som Vidmantas Verkalis fick göra.

Verkar vara ett passande ställe för Nero hemma i Litauen:

https://wildanilsson.wordpress.com/tag/fangelse-vilnius/
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-02-14 kl. 15:44.
2016-02-14, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Xeniaonatopp har trots närvaro i tråden och upprepade påminnelser låtit bli att svara på vad han har för belägg för sitt påstående.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Nu tar jag mig friheten att tolka frånvaron av svar som att XO saknar belägg för att Lisa är död inom 5 - 20 sekunder efter att snöret sträckts. Påståendet förefaller vara en ren lögn och förvanskning av rättsläkarens bedömning att Lisa blev medvetslös inom 5 - 20 sekunder.

Rättsläkaren har säkert rätt i sin bedömning. Många faktorer spelar in, men ett rimligt antagande är att permanenta hjärnskador därefter uppstår efter närmare 4 minuters cirkulationsstopp till hjärnan och offret blir oåterkalleligt hjärndöd efter 10 - 15 minuter.
(Hjärndöd är det dödsbegrepp som gäller i Sverige)

Var Lisa medvetslös när tejpen anbringades?

Var Lisa död när tejpen anbringades?
TACK för ditt klargörande i denna fråga, är vedervärdigt när lögner upprepas till förbannelse i tråden.
Vedervärdigt, osmakligt och vilseledande.
Rättsläkarens bedömning är att Lisa blev medvetslös inom 5-20 sekunder.
Då vet vi det.
2016-02-14, 15:45
Bannlyst
Citat:
Han ska förpassas till helvetet i ett Litauiskt fängelse, internerna har redan skickat sin hälsning att de välkomnar honom.
Med tillägget - "så ska vi visa honom vad ett riktigt Helvete innebär".
Där passar han som tog sig rätten att skapa ett helvete på jorden i Blomberg, för Lisas familj och för boende i trakten som aldrig kommer att glömma hans djävulska gärning.
2016-02-14, 15:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
TACK för ditt klargörande i denna fråga, är vedervärdigt när lögner upprepas till förbannelse i tråden.
Vedervärdigt, osmakligt och vilseledande.
Rättsläkarens bedömning är att Lisa blev medvetslös inom 5-20 sekunder.
Då vet vi det.
Döden inföll snabbt på strypningen, annars hade det uppstått blödningar i ögonen.

Du kanske kan hänvisa till något fall där en sadist har tejpat ett medvetslöst offer.
2016-02-14, 15:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Döden inföll snabbt på strypningen, annars hade det uppstått blödningar i ögonen.
Du kanske kan hänvisa till något fall där en sadist har tejpat ett medvetslöst offer.
Två fullständigt irrationella meningar. Blödningar i ögonen har ingenting med döden att göra som tecken på nån snabbhet. Sluta nu med din pseudovetenskap.
Finns ingen anledning att diskutera sadism i samband med medvetslöst offer - eftersom det är lidandet innan som är det väsentliga.
2016-02-14, 15:56
Medlem
Citat:

Du kan väl visa på ett fall där man tejpat ett strypt/hängt offer med 3 meter silvertejp runt ansiktet utan att sadism förekommit. Hur ofta förekommer det? Alltså något som underbygger dittpåstående.
Senast redigerad av Remark 2016-02-14 kl. 16:01.
2016-02-14, 15:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du kan väl visa på ett fall där man tejpat ett offer med 3 meter silvertejp runt ansiktet att sadism förekommit. Hur ofta förekommer det? Alltså något som underbygger dittpåstående.
Jag antar att du glömde ett utan.

Att man skyler ansiktet på en död människa är inte ovanligt, och det fanns inte mycket annat att tillgå. Det går t.ex. inte att dra en påse över huvudet när det går ett snöre från halsen till taket.
2016-02-14, 16:02
Medlem
Citat:
Jag antar att du glömde ett utan.

Att man skyler ansiktet på en död människa är inte ovanligt, och det fanns inte mycket annat att tillgå. Det går t.ex. inte att dra en påse över huvudet när det går ett snöre från halsen till taket.

Det var inte min fråga.
2016-02-14, 16:07
Medlem
Citat:

Lika lite som att syrebrist ger blödningar kan tid till döden i sig ge blödningar. Det är fysikaliska skillnader mellan strypning och hängning som gör att det är vanligare med petekier i ögonen vid strypning.

Såg du att du fått information om efter vilken ungefärlig tid döden bör ha infallit?

2016-02-14, 16:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var inte min fråga.
Jo, det var det, men det förstod du inte. När Ida mördades i Trollhättan 2013 tog mördaren med sig ett örngott från mordplatsen när han dumpade kroppen. Enda rimliga anledningen till det är att han ville skyla Idas ansikte. Det mordet var inte sadistiskt. Det fanns inget örngott att tillgå i ladan, och det var av skäl jag nämnde också omöjligt att skyla Lisas ansikte med ett sådant, men tejp fanns och gick att använda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in