2016-02-14, 04:12
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Nu menar jag ju att svensk media skulle gå ut med denna information så att det inte skulle spridas desinformation om "full syrianer" eller "nyanlända som stal en bil" och "det var rätt åt dessa berikare", bla, bla, bla.

Man skulle kunna tro att du är ny här på Flashback...eller rent utav helt ny på hela internet..
Nä, ska vara snäll...oftast snäll...men extra snäll eftersom det är alla hjärtans dag idag...
Jag förstår vad du menar.

OT: Nu kommer bandet bli jättepopulärt? Hipsters kommer typ tävla om och hävda att de minsann gillade deras musik innan de dog.
Citera
2016-02-14, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Kan eventuell ovana vid högertrafik ha spelat en roll?
Precis min tanke också. Föraren trött och "tänker fel" omedvetet när han ser bilkön till höger och uppfattar att det är fri väg i vad han ser som rätt körbana-den vänstra. När jag själv var i London för några veckor sedan höll det på att gå riktigt illa. Men turen var med mig så Flashback blev inte av med mig, vissa till sin stora sorg och andra till lättnad. Hur som helst mycket sorgligt...
Citera
2016-02-14, 04:20
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nrebellion
Man skulle kunna tro att du är ny här på Flashback...eller rent utav helt ny på hela internet..
Nä, ska vara snäll...oftast snäll...men extra snäll eftersom det är alla hjärtans dag idag...
Jag förstår vad du menar.

OT: Nu kommer bandet bli jättepopulärt? Hipsters kommer typ tävla om och hävda att de minsann gillade deras musik innan de dog.

Vad pratar du för goja egentligen? Om det är "okänslig information" att en brittisk rockgrupp avlidit i en trafikolycka i Södertälje så borde förstås svensk media gå ut med den informationen så fort det bara går, men svensk media ligger väl och sover vid den här tidpunkten. Nu är det bara bovar och hundägare som är uppe, för att travestera Leif GW Persson.
Citera
2016-02-14, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92

http://www.theguardian.com/world/201...-swedish-canal

Vad skulle dessa potentiella britter ha gjort i Södertälje av alla ställen. Mitt i natten! Hade det varit i Stockholm eller Göteborg, hade det varit en möjlighet.

Södertälje, kom igen. Ungefär lika sannolikt som att ett gäng svenskar skulle göra samma sak i.... Hartlepool.

Citat:
At the time of the pre-dawn accident on Saturday, the bridge over the Södertälje canal was closing after it had been opened to let a vessel sail through. Its warning lamps were flashing and two barriers were blocking the road
Håller med Cornelia om att det är svårare att köra i England än i Sverige pga mer trafik och smalare gator. Man får vara mycket mer uppmärksamhet. Ködisciplinen är mycket god. Ett gäng engelsmän som körde i Sverige skulle varit fokuserade på uppgiften och absolut inte blåst förbi en kö med blinkande varningsljus i 80 kmph. Helt oavsett att broar som öppnas mindre vanliga i England än i Sverige.

Men Occams razor.... ! Den mest statistiskt sannolika förklaringen är ett gäng invandrargrabbar som druckit eller rökt på och körde denna bil. Möjligen trodde de att de var jagade eller att man kan göra som i Hollywood stunts och flyga över glappet efter bron har börjat öppna sig.
Citera
2016-02-14, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Det här är väldigt mystiskt. Om det vore svenskar eller "nysvenskar" så skulle det vara en massa RIP både här och på Facebook. Men helt tyst om vilka de omkomna är förutom kön+åldern på dem.
Anhöriga ska vara underrättade.

Ok, nu kom förklaringen varför det varit tvärtyst bland annat här och på Facebook, de omkomna är britter i ett band plus deras manager.
Citera
2016-02-14, 04:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag gissar att managern körde och bandet sov.

Troligen var han mycket trött och eventuellt lite påverkad av någon substans. Men han var knappast aspackad eller helt stenad för då skulle dessa medelklasspojkar/låtsasrebeller aldrig vågat åka med.
Citera
2016-02-14, 04:24
Medlem
Europes avatar
Bilen på bilden liknar onekligen den som bärgades:

https://www.facebook.com/violabeachw...type=3&theater

F-n, känns väldigt kymigt, det här... Visst är det så klart generellt hemskt när folk dör i olyckor, men då jag själv blev hängiven musiklyssnare vid 3 års ålder och musiken var det viktigaste för mig under hela uppväxten, då jag spelade gitarr i band i ungdomen m.m., så kan jag inte låta bli att bli lite extra berörd när det är ett helt musikband bestående av unga killar som dör på det sättet.

Just därför skulle det åtminstone kännas på något sätt bättre om man fick en begriplig förklaring till den märkliga olyckshändelsen. Man kan inte kontrollera allt, men det näst bästa är om man åtminstone kan begripa det.
Senast redigerad av Europe 2016-02-14 kl. 04:27.
Citera
2016-02-14, 04:29
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlan
Vad skulle dessa potentiella britter ha gjort i Södertälje av alla ställen. Mitt i natten! Hade det varit i Stockholm eller Göteborg, hade det varit en möjlighet.

Södertälje, kom igen. Ungefär lika sannolikt som att ett gäng svenskar skulle göra samma sak i.... Hartlepool.

Håller med Cornelia om att det är svårare att köra i England än i Sverige pga mer trafik och smalare gator. Man får vara mycket mer uppmärksamhet. Ködisciplinen är mycket god. Ett gäng engelsmän som körde i Sverige skulle varit fokuserade på uppgiften och absolut inte blåst förbi en kö med blinkande varningsljus i 80 kmph. Helt oavsett att broar som öppnas mindre vanliga i England än i Sverige.

Men Occams razor.... ! Den mest statistiskt sannolika förklaringen är ett gäng invandrargrabbar som druckit eller rökt på och körde denna bil. Möjligen trodde de att de var jagade eller att man kan göra som i Hollywood stunts och flyga över glappet efter bron har börjat öppna sig.

Hörrdu, nu gör du bort dig totalt. Det är bevisat nu att det var det brittiska bandet som dog. Massor av länkade twitterinlägg och t.o.m en bild på bandet och bilen på Arlanda. Bilen matchar den kraschade bilen.

Bandet hade varit på en spelning i Norrköping och var på väg tillbaks till Arlanda. De hade hyrt bilen på Arlanda och åkt till Norrköping med den.
Citera
2016-02-14, 04:31
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hörrdu, nu gör du bort dig totalt. Det är bevisat nu att det var det brittiska bandet som dog. Massor av länkade twitterinlägg och t.o.m en bild på bandet och bilen på Arlanda. Bilen matchar den kraschade bilen.

Bandet hade varit på en spelning i Norrköping och var på väg tillbaks till Arlanda. De hade hyrt bilen på Arlanda och åkt till Norrköping med den.

Länka källa då.
Citera
2016-02-14, 04:35
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
En släkting som är brandman sa att vid olyckor där bilen sitter perfekt in i ett träd eller en bergvägg är det med största sannolikhet självmord.

Jovisst, men när det blev känt att det satt flera vuxna män i bilen, så minskade sannolikheten för självmord rätt rejält.
Citera
2016-02-14, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlan

Att åka genom Södertälje är den väg man vanligtvis åker om man åker från Norrköping till Arlanda. Betyder inte att Södertälje är slutdestinationen bara för att man åker genom orten.

https://www.google.se/maps/dir/Norrk...kholm-Arlanda/

Det är väldigt mycket som stämmer. Antalet personer, bilen ser ut att troligtvis kunna vara samma, färdvägen är den naturliga, plus att "några har fått för sig" att bandet är omkommet på twitter och facebook.

https://twitter.com/JMarleyWrites/
Citera
2016-02-14, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jovisst, men när det blev känt att det satt flera vuxna män i bilen, så minskade sannolikheten för självmord rätt rejält.
Inte om de andra sov.
Är man fastspänd i sätet kan de inte flytta föraren från kontrollerna. Foten på gasen och handen på ratten. Vad kan passagerarna göra om de är vakna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in