2016-02-14, 04:40
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlan
Vad skulle dessa potentiella britter ha gjort i Södertälje av alla ställen. Mitt i natten! Hade det varit i Stockholm eller Göteborg, hade det varit en möjlighet.

Men som jag redan skrev för länge sedan i tråden, så skedde olyckan på E4:an i höjd med Södertälje. Jag skrev att man därför inte bör anta att personerna var från Södertälje eller att de ens någonsin har varit i Södertälje. I vilket fall är det vid det här laget ganska hyggligt fastlagt vilka som befann sig i bilen. Case closed.
Citera
2016-02-14, 04:53
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Inte om de andra sov.
Är man fastspänd i sätet kan de inte flytta föraren från kontrollerna. Foten på gasen och handen på ratten. Vad kan passagerarna göra om de är vakna?

Som jag har skrivit tidigare i tråden, så är det fullt möjligt att föraren har valt att begå självmord och tagit med sig fyra andra i döden. Det är möjligt, men däremot inte väldigt sannolikt. Det är dels bra mycket vanligare att folk begår självmord ensamma, utan att ta en massa ofrivilliga med sig. Dels är det även vanligt med dödsolyckor i trafiken på grund av en rad olika orsaker. Så det är inte uteslutet att det handlar om självmord + mord, men fram till att något direkt pekar på det, så är det inte direkt det hetaste spåret.
Citera
2016-02-14, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Som jag har skrivit tidigare i tråden, så är det fullt möjligt att föraren har valt att begå självmord och tagit med sig fyra andra i döden. Det är möjligt, men däremot inte väldigt sannolikt. Det är dels bra mycket vanligare att folk begår självmord ensamma, utan att ta en massa ofrivilliga med sig. Dels är det även vanligt med dödsolyckor i trafiken på grund av en rad olika orsaker. Så det är inte uteslutet att det handlar om självmord + mord, men fram till att något direkt pekar på det, så är det inte direkt det hetaste spåret.

Det hetaste spåret är att föraren var 1. Mycket trött 2. Saknade lokalkännedom om platsen där olyckan skedde 3. Inte såg att bron var öppen eftersom körbanan var på väg att sänkas ned 4. Hade bråttom och var stressad.

Det var dessutom halt väglag rent generellt den natten!

Sen tillkommer naturligtvis även misstanke om att föraren på något sätt var påverkad av alkohol eller annan substans.
Citera
2016-02-14, 05:05
Medlem
Antagligen såg föraren att det var en liten kö och försökte tränga sig eller köra förbi kön på något sätt.

Eventuellt var föraren som sagt mycket trött och bra mindre allert och uppmärksam än vad denne normalt hade varit dagtid.
Citera
2016-02-14, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Antagligen såg föraren att det var en liten kö och försökte tränga sig eller köra förbi kön på något sätt.

Eventuellt var föraren som sagt mycket trött och bra mindre allert och uppmärksam än vad denne normalt hade varit dagtid.

Sen när han klippte backspegeln på taxin kanske han gasade på för att komma iväg.. plattan i botten..
Citera
2016-02-14, 05:13
Medlem
Blinkande lampor, två bommar som han körde igenom, stillastående bilar som han stötte i. Alla de funkar som varningssignaler.
Inte troligt att han inte hann reagera och bromsa eller trodde att det var någon liten kö man kunde smita förbi.
Sjukdomsfall eller självmord är min gissning.
Citera
2016-02-14, 05:16
Medlem
Citat:
Blinkande lampor, två bommar som han körde igenom, stillastående bilar som han stötte i. Alla de funkar som varningssignaler.
Inte troligt att han inte hann reagera och bromsa eller trodde att det var någon liten kö man kunde smita förbi.

Snarare trött och dåligt omdöme, kanske full
Citera
2016-02-14, 05:22
Medlem
Citat:

Trötthet/utmattning, stress eller tidspress, eventuellt substanspåverkan av nåt slag, tid på dygnet. Kanske på dåligt humör? Väldigt lite trafik tills det plötsligt blir nån liten köbildning helt oförklarligt från ingenstans.

Broöppning på motorväg? Det här inte till vanligheterna i allas medvetande! Eventuellt var också föraren ung och/eller saknade trafikvana. Uppgifter i tråden antyder dessutom att denne kanske heller inte var van vid högertrafik.

Med andra ord så är nedsatt reaktionsförmåga i just det här fallet kanske inget jättekonstigt.

Vad man måste förstå är att det är inte EN enskild faktor som har orsakat olyckan. Det är flera faktorer som har samverkat..
Senast redigerad av Macke85 2016-02-14 kl. 05:29.
Citera
2016-02-14, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Trötthet/utmattning, stress eller tidspress, eventuellt substanspåverkan av nåt slag, tid på dygnet. Kanske på dåligt humör? Väldigt lite trafik tills det plötsligt blir nån liten köbildning, helt oförklarligt från ingenstans.

Broöppning på motorväg? Det här inte till vanligheterna i allas medvetande! Eventuellt var också föraren ung och/eller saknade trafikvana. Uppgifter i tråden antyder dessutom att denne kanske heller inte var van vid högertrafik.

Med andra ord så är nedsatt reaktionsförmåga kanske inget jättekonstigt.
Jag tycker du har ett vettigt resonemang!
Om jag är trött när jag kör, så brukar min körning bli väldigt mycket försiktigare än i vanliga fall, så jag tippar på att flera faktorer har spelat in för chauffören av bilen.
Citera
2016-02-14, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hörrdu, nu gör du bort dig totalt. Det är bevisat nu att det var det brittiska bandet som dog.
Ja jag hade visst inte hängt med riktigt!
Jag får verkligen ta tillbaka mina anklagelser om att det var ett gäng invandrargrabbar på fyllan. Trodde definitivt att det var det absolut mest sannolika.

"Bra" att det faktiskt händer saker som inte massinvandringen ligger bakom. Har nog hängt lite för mycket i Invandringsforumet senaste veckan!
Citera
2016-02-14, 05:53
Bannlyst
Sjukt trist:
Att det var 5 män som på något sätt gav tillfredsställelse till vår värld.

Sjukt skönt:
Att alla Flashbackteoretiker/rasister fick sanningen nerkörd i halsen. "5 brorshoor" etc. Fuck off.

RIP Viola Beach.

Vilket jävla öde.

edit:
Och vem f-n var idioten som tidigare i tråden citerade en "säker källa att alla fått huvudena kapade" när dom åkt ner i vattnet? (pga "lyftbro" som inte heller stämde. AVGÅ.)
Senast redigerad av ColinZeal 2016-02-14 kl. 06:04.
Citera
2016-02-14, 06:08
Medlem
Bandet skulle ha spelat i Guildford igårkväll:

http://www.bandsintown.com/ViolaBeach/past_events

Det borde framkomma någonstans på nätet att konserten ställdes in?

Automatiska uppdateringar?

http://whatwherenow.uk/guildford/v/2...iler-room.html

https://m.facebook.com/violabeachwar...82730471916238

On Tour | 26 Upcoming Tour Dates

http://www.bandsintown.com/ViolaBeach
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in