2016-02-10, 20:50
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wpas
Om jag får ge input så är 1800kcal på tok för lite för en man som dietar.

När ja kört dnp o haft en vikt på 100kg så har jag leggat på 3500 kcal o tappat i rekord takt.

Jag antar att du redan hade en del muskler då? Som jag har förstått det är TS genomsnittligt byggd/överviktig. Då är det inte lika lätt att förbränna kcal som när man redan har mycket muskler på kroppen. Jag har vägt 103kg som mest, överviktig, och om jag hade lyssnat på råd som att äta 2000kcal+ hade jag antagligen aldrig kommit under 95kg.

För lite för dig kanske. Men för en mer genomsnittlig person är 1800kcal fullt rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av zerofriends
Det låter vettigt, äter du lite mer så kommer du ju också orka mer.
Hur många dagar har du kvar?

De flesta upplever att det är lättare att äta mindre än att förbränna kcal via träning. Visst, DNP är ett mirakelmedel som gör att man kan äta mer än vanligt och ändå gå ner i vikt, men man bör ändå vara försiktig och inte tillåta sig själv att gå för långt om man vill ha resultat.
Senast redigerad av Roidbert 2016-02-10 kl. 20:57.
Citera
2016-02-10, 21:28
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag antar att du redan hade en del muskler då? Som jag har förstått det är TS genomsnittligt byggd/överviktig. Då är det inte lika lätt att förbränna kcal som när man redan har mycket muskler på kroppen. Jag har vägt 103kg som mest, överviktig, och om jag hade lyssnat på råd som att äta 2000kcal+ hade jag antagligen aldrig kommit under 95kg.

För lite för dig kanske. Men för en mer genomsnittlig person är 1800kcal fullt rimligt.

De flesta upplever att det är lättare att äta mindre än att förbränna kcal via träning. Visst, DNP är ett mirakelmedel som gör att man kan äta mer än vanligt och ändå gå ner i vikt, men man bör ändå vara försiktig och inte tillåta sig själv att gå för långt om man vill ha resultat.

Om man är kvinna ja... Annars förstör du dig själv.
Så till TS, ät mer om du vill ha det hälsosamt, inte paja alla muskler samt kunna ha det bra efter DNP.
Citera
2016-02-10, 22:31
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
Om man är kvinna ja... Annars förstör du dig själv.
Så till TS, ät mer om du vill ha det hälsosamt, inte paja alla muskler samt kunna ha det bra efter DNP.

Som kvinna måste man snarare ligga på max 1500kcal om man vill att någonting ska hända. Vill man gå ner i en rimlig takt som kvinna, måste man lägga sig ännu lägre. De tjejer som ligger på ~2000kcal är de som förblir överviktiga år ut och år in.
Citera
2016-02-10, 22:39
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Som kvinna måste man snarare ligga på max 1500kcal om man vill att någonting ska hända. Vill man gå ner i en rimlig takt som kvinna, måste man lägga sig ännu lägre. De tjejer som ligger på ~2000kcal är de som förblir överviktiga år ut och år in.

De tjejer som inte rör på sig och äter dålig mat är de som förblir överviktiga år ut och år in... En överviktig kvinna som äter 2000kcal i rätt mat kan visst gå ner i vikt.
Citera
2016-02-11, 15:50
Medlem
Dag 11
Vägde in på 105 blankt idag vilket gör att jag överväger att förlänga kuren 7 dagar extra vilket jag fortfarande måste tänka över om jag verkligen orkar psykiskt och fysiskt.
Annars är måendet okej man börjar vänja sig vid att sova 10 timmar och fortfarande vara trött och ha huvudvärk, ingenting vettigt blir gjort under dagarna förutom träningspassen, man är på stanby i livet, men det kan det vara värt tycker jag då jag inte behöver vara 100 % aktiv för tillfället, frågan är hur länge jag klarar av att isolera mig såhär haha!

Jo jag ser era diskussioner och reflekterar över hur jag ska gå till väga, är rätt atletisk och muskulös av mig men har ju en del fett har tränat 5 år så är ingen tjockis om man säger så :P

Men till det viktiga, jag kommer ligga runt 2400 kcal i snitt per dag då det känns som en okej riktlinje, för att ligga på balans behöver jag äta ungefär 3000 kcal sedan tränar jag nästan varje dag och kör cardio ca 20 min så 2400 kcal får det bli sedan kan det givetvis diffa från dag till dag men i veckosnitt hamnar det runt där med minst 200 gram protein.

Märkte föresten igår att jag inte sänkt mig i bröst överhuvudtaget snarare ökat sedan start, detta är stort och också det viktigaste under viktnedgång, att behålla alla sina muskler och dnp verkar kunna göra detta möjligt.
Citera
2016-02-11, 19:24
Medlem
En dålig diet är en svält diet.
Har inte kört dnp på väldigt länge. Inte värt de.

Citat:
Ursprungligen postat av zerofriends
Det låter vettigt, äter du lite mer så kommer du ju också orka mer.
Hur många dagar har du kvar?
Citera
2016-02-11, 19:27
Medlem
Fantum är att han fortfarande väger över 100 kg o 1800 kcal är att svälta sig. Sen när han inte går på dnp längre då? När han inte längre går ner i vikt på 1500kcal? Ska han behöva lägga sig på 1000kcal då? De är så man förstör sin förbräning.

Citat:

Citera
2016-02-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB_smoker
De tjejer som inte rör på sig och äter dålig mat är de som förblir överviktiga år ut och år in... En överviktig kvinna som äter 2000kcal i rätt mat kan visst gå ner i vikt.

+1
Citera
2016-02-13, 09:34
Medlem
Jag håller med till viss del MEN:

En man som väger 70-100kg och som äter:
200g prot(800kcal)
100g kolhydrat(400kcal)
50g fett(~500kcal)

Altså runt 17-1800kcal per dag vill inte förstöra sin kropp då proteininntagets minumum är uppfylldt..jag gör dette själv och har tappat bra vikt med bihållen styrka

Du kan gå ner på 5000kcal också,inte det som är poengen,ju bättre du äter ju lägre kcal kan du ha OM du tillför kvalitativ mat i form av muskelbesparande proteiner blant annat.
Citera
2016-02-13, 17:27
Medlem
Kan man gå ner på 5000kcal ska man ju hålla sig runt där. O sänka iom att man tappat vikt. Smart o lägga sig på ett underskott på 2-3k kcal o fucka upp förbränningen.

Om du börjar din deff lågt. Då kommer du till slut va tvungen o sänka o sänka . Till slut går du inte längee ner på 1000kcal. Så som en del tänker.

Jag har tävlat i över 5 år o har erfarnhet av dieter. Finns ingen vettig bb som börjar sin diet jätte lågt.

Kvinnor på 65-70 kg dietar på 2000kcal plus. Komigen nu.
Citera
2016-02-13, 19:02
Medlem
Haha ja ni det är många olika bud

Dag 12 vikt 105

Dag 13 idag

Kommer sluta denna kur idag då jag fick reda på att jag har en viktig vecka framför mig med många möten och intervjuer vilket leder till att jag måste prestera på topp, kommer givetvis uppdatera hur det går då jag ska hålla lågt intag även efter kur avslut .

Några frågor om mående eller liknande?
Har hållt mig runt 2300 kcal i snitt alla dagar och minst 200 gram protein har inte sänkt mig i någon övning på gymmet.
Utseendemässigt ser man en liten skillnad bland annat börjar rutorna tränga fram men känner mig sjukt vaskulär, midjemåttet har krymt ca 3 cm under denna tid.

Vikten stannade på 105 vilket den stått på senaste 3 dagarna, fårse om det släpper vätska när jag går av, jag tror jag kommer köra en kort kur igen i framtiden men ca 12 dagar räcker annars tar det för mycket på det sociala livet och det är det icke värt det bästa är att man inte sänkt sig i någon övning medans fett försvunnit vilket är jävligt svårt när man har mycket muskler att ta av.

sedan kurstart: - 3-4 kg -3 cm midja
Citera
2016-02-13, 19:03
Medlem
Första dagen off blir alltså imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in