Citat:
Detta kan vara en livsfarlig lek. Jag höll på att få tag i en kille i ett gäng som höll på med att kolla om någon glömt att låsa i trappuppgången. Det gick inte att se till halldörren från TV-rummet men just den här gången hade min flickvän uppmärksammat mig på att det var lite folk utanför vår dörr. När de var halvvägs nere med dörrhandtaget öppnade jag dörren åt dem och de stack som små svin. Jag fick dock tag på axeln på den ena men det var ju lite svårt att hålla kvar i det läget när han samtidigt sprang. Han slet sig och slog i ytterdörren med armen(rätt åt han) och tittade bakåt efter tio meter. Han såg fullkomligt vettskrämd ut efter det och sedan hade jag aldrig mer problem med folk som testade i dörrhandtagen.Gick ett rykte om en man som jagade folk om man plingade på dörren i min krets innan. Så vi tänkte testa detta en sommarkväll, så vi gick dit och lite halvrädd så jag och en annan vän fram o plingade och sprang sedan utav bara helvete. Dock ingen farlig gubbe som sprang efter. Tror vi sprang runt hela området bara för att vara säkra haha.
Gubben hade naturligt vis inte jagat oss så vi tänkte testa en gång till. Sagt o gjort så gick vi tillbaka till huset och stod o pratade o nojjade ca 50 meter från huset innan vi vågade oss fram. Alla (ca 6 pers kanske) stod på gatan medans 2 personer gick för att plinga. Precis när kompisen plingar på dörren så öppnar nån dörren och skriker som fan och håller samtidigt i en kniv. Alla som stod på gatan sprang utav bara helvete av rädsla. Vi hade naturligt vis inte tänk på vart alla andra sprang så vi trodde att de två som hade plingat hade blivit fångade och satt fast i hans källare. Vi hade då typ panik haha.
De svarade naturligt vis inte i sin telefon heller. Vi hittade varandra tillslut dock och alla hade klarat sig med livet i behåll. The flash som gubben kallas lyckades på nåt sätt tappa greppet om min kompis som då överlevde. Detta är tamigfan en av de bästa minnena man har haha <3
Gubben hade naturligt vis inte jagat oss så vi tänkte testa en gång till. Sagt o gjort så gick vi tillbaka till huset och stod o pratade o nojjade ca 50 meter från huset innan vi vågade oss fram. Alla (ca 6 pers kanske) stod på gatan medans 2 personer gick för att plinga. Precis när kompisen plingar på dörren så öppnar nån dörren och skriker som fan och håller samtidigt i en kniv. Alla som stod på gatan sprang utav bara helvete av rädsla. Vi hade naturligt vis inte tänk på vart alla andra sprang så vi trodde att de två som hade plingat hade blivit fångade och satt fast i hans källare. Vi hade då typ panik haha.
De svarade naturligt vis inte i sin telefon heller. Vi hittade varandra tillslut dock och alla hade klarat sig med livet i behåll. The flash som gubben kallas lyckades på nåt sätt tappa greppet om min kompis som då överlevde. Detta är tamigfan en av de bästa minnena man har haha <3