Citat:
Ursprungligen postat av
Tesla83
Det jag tycker är konstigt är att alla direkt kunde vara så helt säkra på att hon verkligen var död, och helt bortom räddning... Först tänkte jag att hon förmodligen var i delar, men så verkar inte alls fallet vara.
Det nämnes att kroppen var intakt, och det såg ju också ut så på bilden (den där kroppen är vitmaskad)
Minns inte vilken sida det stod på, men det beskrevs ju som att skinnet/huden på Karolina var "borta". Tolkar det som att de typ nafsat i sig skinnet och det överlever man knappast heller? Möjligen hade de också nafsat extra vid halsen.
Någon av de anställda sa något i stil med att hon läst obduktionsrapporten och därför "vet" att Karolina dog pga vargarna (mer än så får man ju dock aldrig veta i FUP", men att hon "hoppades" att det berodde på att Karolina halkat eller betett sig på annat udda sätt som fått vargarna att gå till attack.
Efter att han skummat igenom FUP kan det konstateras att Karolina led av någon sjukdom då hon attackerades. Tyvärr lekte hon emellertid doktor och googlade fram sin egen diagnos "kristallsjukan", något som förmodligen kanske inte var sant. Dagen hon dog hade hon ett tryck över pannan, var hängig, yr och dessutom röd i ögat. Jag får tankar kring hjärnblödning, tumör i örat alt. en kraftig infektion som vargarna genast snappade upp som en svaghet och ett "okej" att gå till attack, de har som någon annan i FUP beskrev, en nedärvd instinkt att blixtsnabbt uppfatta och attackera alla som visar svaghet. Märkligt att Karolina som var utbildad zoolog faktiskt inte tänkte på det, eller brydde sig om det.
Nu vill jag inte svartmåla offret, men hur i helvete tänker man som människa när man tror att man kan arbeta med vargar ensam ifall man lider av "kristallsjukan" och en dag är så dålig (yr) att man inte tar sig upp ur sängen och gå till jobbet? T.om ett barn vet att yrsel= risk för att ramla och en utbildad zoolog borde kunna räkna ut att : sjuklig yrsel+ramla och kanske inte kunna ta sig upp + bli attackerad av vargar ensam i ett hägn= en dålig idé?
Visst, det kostar pengar att sjukskriva sig, men i detta fall hade det varit en billig livförsäkring.