2012-09-29, 19:16
Medlem
TriciaMcMillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Ingen klädde av henne. Kläderna var enligt alla trovärdiga uppgifter spridda trasor.
Jag har försökt hitta de där uppgifterna om kläderna men jag hittar inte dem. Kan du dela med dej av några länkar?
Citera
2012-09-29, 20:24
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaMcMillan
Jag har försökt hitta de där uppgifterna om kläderna men jag hittar inte dem. Kan du dela med dej av några länkar?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15524923.ab

Citat:
Aftonbladet har tidigare avslöjat att den 30-åriga kvinnans tillhörigheter återfanns utspridda över marken. Och att hon misstänks ha släpats runt i hägnet.
(Min fetning)

(Ja, jag vet att källan har begränsad trovärdighet i vissa kretsar, men samma uppgifter har återgivits i andra medier.)

edit:

Som svar på dom lätt bisarra idéerna om självmord....

Citat:
Polisens kartläggning visar ett mycket långdraget förlopp. Kvinnan dog inte omedelbart.
– Om skadorna inte riktats mot hjärnan tar det normalt mellan tre och fem minuter att dö. Det betyder dock inte att man behöver vara vid medvetande under den tiden, säger Anders Eriksson, professor och överläkare i rättsmedicin.

Även om hon nu var självmordbenägen, vilket det alltså inte finns några som helst indikationer på att hon var, så måste det även för en vargälskande kvinna som i detta fall, vara uppenbart att det går att avsluta sitt liv på "säkrare" och mer smärtfria sätt.
Senast redigerad av Fettsprutan 2012-09-29 kl. 20:40.
Citera
2012-09-30, 21:47
Medlem
Nån som har denna tidning och kan kopiera det?

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/default.aspx?articleid=6173006
Citera
2012-10-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannahej
Ja därför ropade hon inte på hjälp. Hon kunde helt enkelt inte. Men tycker fortfarande det är konstigt att hon inte märkte av att det var något konstigt med vargarna innan dom bet henne i strupen. Det måste väl gått en tid mellan hon kom in där och tills dess att hon blev biten. Det är det jag menar, när hon märkte att någonting inte stod rätt till med vargarna varför varnade hon inte då i radion? Förstod hon aldrig att någonting var fel innan dom gick till attack? Gick det så snabbt att hon inte hann reagera? Trodde hon att hon skulle kunna lösa situationen helt på egen hand och därför inte bad om hjälp i radion? Ja, frågorna är fortfarande många.

När djur anfaller så ger de ju i regel inte sitt offer allt för många mikrosekunder för att hinna reagera och fly. I vissa fall kan djur t.ex. cirkla runt sitt tilltänkta offer och verka oroligt, men långt ifrån alltid. Ibland är de bara stilla och säger det bara "tjoffs" så har de nappat tag i någon och då allra helst i strupen (verkar vara en hårt nedärvd instinkt att anfalla just där).
Citera
2012-10-02, 20:39
Medlem
ICA-muppens avatar
Såg att detta var på tapeten igen på TV. Nå, när släpps bilderna?
Nogon som vet, eller har dessa? Vänligen dela med er.
...och jag vill inte se bilder på vilda djur, utan på den mer än halvt uppätna kroppen!
Högupplösta färgbilder meriteras.
Senast redigerad av ICA-muppen 2012-10-02 kl. 20:42.
Citera
2012-10-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebel
Det är fortfarande helt sjukt att en liten kvinna tilläts gå in ensam till en vargflock. Jag fattar inte!?! utan att ens ha någon annan i synhåll, eller ett vapen?

"Mellan 2004 och 2008 anmäldes fem dödsolyckor orsakade av djur (2004=2, 2006=1, 2007=1, 2008=1). I samtliga fall är det lantbrukare som avlidit efter att de blivit attackerade av tjur eller ko."

Skall det vara förbud att gå in till kor?

I stort sett varje år dödas ryttare, som faller av eller sparkas ihjäl, skall det vara förbud att vistas i närheten av hästar?

Även grisar orsakar arbetsskador, och de kan t o m döda skötare:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bonde-uppaten-av-svin
Citera
2012-10-04, 13:01
Medlem
letsdoits avatar
Kolmårdens rapport 120928 - som Arbetsmiljöverket ska bedöma:
http://www.kolmarden.com/Documents/O...ort%20Varg.pdf
Citera
2012-10-04, 16:08
Medlem
Guardian Angels avatar
Det var en besvikelse att läsa Kolmårdens rapport. Det negligerar fortfarande ansvaret de hade över att låta människor arbeta med vilda djur. Deras rapport säger ingenting. Den rapporten hade jag som utomstående kunnat skriva... hoppas verkligen inte att Arbetsmiljöverket nöjer sig med det.
De beskriver i praktiken bara kolmårdens varghållning. Vad jag hade velat ha svar på är; vilken bedömning gjordes av personal som ska hålla närkontakt med varg innan de fick uppdraget? hur fungerade gruppdynamiken i just denna vargflock? Dessutom diskuteras inget om de rutiner de hade eller brist på rutiner. Dvs. vilka anvisningar hade personalen ifall vargarna skulle gå till attack? Vem gjorde bedömning att ha en mobiltelefon med sig in som "larm"? Varför hade de inte riktiga överfallslarm/brandsprutor etc. Varför fanns inte skyddsplatser för personalen i hägnet? Vad hade de för rutiner om vargarna angrep besökare? Särskilt då det tilläts att det bara vara en guide?
Borde de inte känt till att vargar ofta angriper mot strupen (och därmed risk för personalen att inte kunna larma)? Borde de inte känt till att vargar i treårsåldern börjar testa "sin flock" och utbildat personalen i detta?
Den personen som blev angripen 2011 som fick fly ut ur varghägnet hade med facit i hand oerhörd tur. Vilka förbättringar/förändringar infördes då? Hur gick de "till botten" med situationen som då uppstod?
En värdelös rapport skulle jag säga, och hade jag varit kollega eller anhörig till offret skulle jag blivit tokig av Kolmårdens agerande.Frågan är hur mycket mer som mörkats - och i så fall varför personalen håller tyst om det?

Dessutom tycker jag de negligerar hela händelseförloppet. Att en kollega tvingas gå in i varghägnet för att hitta sin döda arbetskamrat, är det smart? Dessutom undrar jag om det verkligen stämmer. Enligt tidigare information kunde de se den döda arbetskamraten från utsidan och vargarna släppte inte in räddningstjänsten.
Citera
2012-10-04, 19:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kolmårdens rapport 120928 - som Arbetsmiljöverket ska bedöma:
http://www.kolmarden.com/Documents/O...ort%20Varg.pdf
Länken upphört att fungera; framkomlig länk:
www.kolmarden.com/Documents/Olycksrapport%20Varg.pdf
Citera
2012-10-04, 21:45
Medlem
Min mosters kompis var där samma dag. Jobbar kvinnan kvar?
Citera
2012-10-04, 21:48
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornybrat

Kvinnan är död! Så nej, det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2012-10-05, 10:53
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornybrat

Ibland undrar man över vissa inlägg. Tydligen har du inte läst tråden? Har du läst rubriken?
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in