Citat:
Det är ju ett oerhört förenklat scenario som du vinkliar och vill framställa det. Jag kan bara rekomendera dig att läsa min bok och sedan kan vi diskutera saken. Den finns på en del bibliotek och skulle den inte finnas där du bor kan du fjärrlåna den. Det blir då lättare att diskutera för då får du mer substans att utgå ifrån.
Jag har läst. Det är en helt korrekt beskrivning av mig att din "hypotes" bygger på tre ben.
Det första benet är din egen iakttagelse när du först känner igen fantombilden, sedan när CP var på tapeten var det han och slutligen var det en ökänd sydafrikan som ingen annan över huvud taget sett eller rapporterat om.
Till detta hör de här tre uppvisar mycket liten likhet sinsemellan och att du då förklarar det med en bisarr teori att CP var utsedd som syndabock redan från start och att fantombilden var till för att plantera CP som GM i LP:s sinne. Wall som du hänvisar till som referens för din biks värde säger så här om detta.
Citat:
Wall: Svagheten är, som jag ser det, att han ibland går för långt i sina försök att knyta samman alla lösa trådar. Ett exempel på det är när han hävdar att de två maskinkonstruerade spaningsbilderna, ”Fantombilden” och ”Skuggan” som polisen lät publicera tiden närmast efter mordet båda skulle vara färdigställda för att likna Christer Pettersson. Sten Flygare föreställer sig att ett syfte med att ta fram dessa bilder varit att påverka Lisbeth Palme så att hon med tiden skulle vara beredd att peka ut Pettersson.
I det fallet är vi alltså överens i hur vi ser på dig både Wall och jag!
Det andra benet är ditt påstående att Arlandafilmen skulle visa denne Sydafrikan. I verkligheten finns inget annat än ert påstående. Ingen oberoende granskning har styrkt det och det finns indikation på att personerna med bandykepsar talar Svenska.
Det tredje benet är att du målar upp ett scenario kring att Sydafrika inte gillade OP:s politik i Sydafrika. Det här vet ju alla men du kan inte framföra något konkret som vare sig styrker att det fanns sådana planer på mord eller att den utpekade var kapabel och hade uppvisat ett "modus" som liknade detta. Jo visst han har gjort hemska saker men hans grillpartyn när misstänkta torterades och mördades liknar inte det minsta mordet på OP.
Att detta betyder att din hypotes är väldigt ytligt grundad i samtliga tre ben är utom alla tvivel.
Det intressanta är då hur du agerar kring detta för att torgföra din teori.
Likt andra drömmare kryddar du din historia för att göra den mer intressant. Bland annat har du en historia hämtad från någon billig spionthriller. Enligt den har en alkoholluktande Svensk rört vid dig och därvid applicerat ett okänt gift i syfte att döda dig.
Du vill alltså på fullt allvar hävda att dessa sydafrikaner långt efter apartheids fall skulle vara kapabla och intresserade av att mörda dig och har organisation med Svenska i med kapacitet att genomföra något utan spår som inte ens KGB klarat!
Finns det någon så naiv att de köper det? Är det Erns Stavro Blofeldt och Spectre som ligger bakom?
De har en lika hejdlös historia i en egenproducerad film där du påstår att Sida och Bofors smugglat krigsmateriel till ANC. Vänta nu. Bofors med kanoner etc... Var det inte så att ANC: väpnade kamp bestod av bomber mot offentliga ställen i sydafrika överfall med lätta vapen samt ett stort antal mord på "svarta" som jobbade som infiltratöreri de grillpartyn som personen du pekar ut dömdes för. Det är heller ingen hemlighet att Moskva utbildade och beväpnade dessa väpnade grenar med hjälp av IRA. Så hur många Boforsvapen användes då?
Nej, för mig räcker det och blir över för att jag skall kunna avfärda dig!