2016-02-12, 19:10
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Ni behöver inte snurra in på möjliga gångvägar till Kortedala. TS gick troligtvis tillbaka till Olskroken där han höll till vid den här tiden. Det var först en eller två dagar senare han åkte till Kortedala och då sannolikt med spårvagn. Han hade släkt och bekanta i Kortedala.

Enligt utredare så är bältet sannolikt från en kvinna, han kan ha snott det eller lånat det samma dag.

Det är inte helt uteslutet heller att det var Malin som hade med sig det det utan att hennes anhöriga kände till det.

Hårstrået kan ej kopplas till TS, vilket troligen beror på att hårstrået inte har något med mordet att göra.
Citera
2016-02-12, 19:28
Medlem
Kalla det lite livserfarenhet. Polisens samlade resurser tillsammans med all kunskap från alla hans fiender i den kriminella världen skulle inte lyckas att fälla en pundare, som knarkat sönder sig och levde på blåsningar av andra kriminella samt småstölder. Det går inte ihop. Det har väl framgått, varför Malin var på Redbergsplatsen, men varför gm var där och troligen spontant stötte ihop med henne. Det kan vi bara gissa oss till. Löste man den gåtan, så tror jag också, att det hade givit sig själv, var man skall söka mördaren.
Citera
2016-02-12, 19:41
Medlem
Nu kommer jag in i tråden efter att bara ha läst några sidor tillbaka. Det kan ibland ha sina fördelar men retar vissa. Ber om ursäkt för det!

Livremmen känns fundamental i ärendet. Om jag inte missminner mig ansågs BO blivit strypt med denna? Livremmen är enligt uppgift endast 80 centimeter lång. Vet man säkert att remmen inte tillhörde BO?

Fanns det tecken på ritualmord?
Har man kollat i kretsarna runt skelettkvinnan som rör sig på gravplatser nattetid?
Senast redigerad av Reda 2016-02-12 kl. 20:35.
Citera
2016-02-12, 20:32
Medlem
Det är lustigt att det blivit fart i det här fallet igen.... jag var faktiskt i närheten när det skedde (bodde vid räntmästaregatan).. jag hade en del vanföreställningar vid tillfället och kände under en stund att jag var nära flickan.. cykel hade jag inte... men några bitar av idkortet har jag kvar..
jag stod vid ett rött dagis när jag träffade flickan.. nära danska vägen,, men kan inte säga 100% att jag träffade henne
Citera
2016-02-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Det är lustigt att det blivit fart i det här fallet igen.... jag var faktiskt i närheten när det skedde (bodde vid räntmästaregatan).. jag hade en del vanföreställningar vid tillfället och kände under en stund att jag var nära flickan.. cykel hade jag inte... men några bitar av idkortet har jag kvar..
jag stod vid ett rött dagis när jag träffade flickan.. nära danska vägen,, men kan inte säga 100% att jag träffade henne

Såg du ett par eller en ensam flicka vandra från Redbergsvägen mot Redbergsplatsen/Nobelplatsen eller in på Östra kyrkogården?
Citera
2016-02-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Såg du ett par eller en ensam flicka vandra från Redbergsvägen mot Redbergsplatsen/Nobelplatsen eller in på Östra kyrkogården?

Ja alltså jag träffade flickan vid dagiset, danska vägens dagis. Mitt minne är dåligt från den dagen,, och dagarna efteråt. Hade olidlig ångest, blandat med förtjusning.. skräckblandad förtjusning.

Men jag dödade henne inte även fast mitt samvete ville få mig att erkänna, för att liksom bli av med det. Det var en tuff period..
Citera
2016-02-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Ja alltså jag träffade flickan vid dagiset, danska vägens dagis. Mitt minne är dåligt från den dagen,, och dagarna efteråt. Hade olidlig ångest, blandat med förtjusning.. skräckblandad förtjusning.

Men jag dödade henne inte även fast mitt samvete ville få mig att erkänna, för att liksom bli av med det. Det var en tuff period..

Det måste vara bingohallen du kallar dagis din lustigkurre!
Citera
2016-02-12, 21:50
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Utredarna vet vem mördaren är men kan inte bevisa det. Den mannen har både varit misstänkt från början och även varit häktad.
Bältet kommer ifrån mördaren och man vet också vem som har gett mördaren bältet vilket var en väldigt magerlagd kvinna med vad som räknas som världens äldsta "yrke".
Citera
2016-02-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Utredarna vet vem mördaren är men kan inte bevisa det. Den mannen har både varit misstänkt från början och även varit häktad.
Bältet kommer ifrån mördaren och man vet också vem som har gett mördaren bältet vilket var en väldigt magerlagd kvinna med vad som räknas som världens äldsta "yrke".

Ägna dig åt att skriva noveller i veckopressen där du kan få betalt för dina fantasier!
Citera
2016-02-12, 22:16
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

Vad kan utredarna veta som inte kan bevisas Inget vetande utan bevis, det är bara tro i annat fall Det är inte utredarnas sak att bevisa vem mördaren är, det är åklagaren som ska göra det och kan han inget bevisa så återstår bara tron.

Frågan blir alltså: Vad tror utredarna och är det intressant överhuvudtaget?
Citera
2016-02-12, 22:32
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ägna dig åt att skriva noveller i veckopressen där du kan få betalt för dina fantasier!

Det kommer in en tomte i tråden "VILD PUNG" och försöker blanda bort korten genom att mellan raderna erkänna brottet och det sväljer du med hull och hår.

Men när det kommer en skribent med seriösa uppgifter så avfärdar du det som "fantasier". Give me a break...
Citera
2016-02-12, 22:51
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Vad kan utredarna veta som inte kan bevisas Inget vetande utan bevis, det är bara tro i annat fall Det är inte utredarnas sak att bevisa vem mördaren är, det är åklagaren som ska göra det och kan han inget bevisa så återstår bara tron.

Frågan blir alltså: Vad tror utredarna och är det intressant överhuvudtaget?
Märka ord är den ointelligentes sätt att hävda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in