2016-02-12, 12:08
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Sunni vs Shia

De brukar först hålla ihop, innan de ger sig på varandra. Det är vi etniska svenskar som sitter löst till i första vågen.
Citera
2016-02-12, 12:29
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
De brukar först hålla ihop, innan de ger sig på varandra. Det är vi etniska svenskar som sitter löst till i första vågen.

Som jag misstänkte då, först tar de bort oss - sen varandra, för mindre olikheter.
Frågan uppstår vem / vilka som kommer gå "vinnande" ur detta inbördeskrig...
Citera
2016-02-12, 12:58
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
Som jag misstänkte då, först tar de bort oss - sen varandra, för mindre olikheter.
Frågan uppstår vem / vilka som kommer gå "vinnande" ur detta inbördeskrig...

Om man ser på deras egna länder som ledtråd, så är svaret "ingen".

Och framför allt inte mänskligheten. Glöm drömmen om en högteknogisk och lycklig framtid. De med lägst IQ har lägst impulskontroll, och förökar sig mest. Jag är för humanism och medmänsklighet, men det måste göras med förnuft. Vi går bakåt.
Citera
2016-02-12, 13:02
Bannlyst
När? Troligtvis inte under vår livstid.
Citera
2016-02-12, 13:12
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JekyllandHyde

Baserat på vad? Muslimerna har rensat i Europa två gånger hittills under modern tid: Norra Cypern och ex-Jugoslavien. Och FN har sett till att de har fått behålla sina rov.

Vad föregick dessa utbrott? Jo, samma migration och flykt från sig själva som vi ser i Europa nu (med Sverige som elit, där vi snabbt håller på att bli en minoritet i vårt eget land.)
Citera
2016-02-12, 13:15
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Snälla ni... Lova att ni kommer att försvara oss. Vi kvinnor kan också försöka, men jag bör först lära mig kampsport och se till att ha en väska med diverse lagliga försvarsprylar. Jag har ju döttrar! Vi vågar knappt gå ut! /orolig mor.

Säg detta till din kommun och skräd inte på orden. Tala ut direkt från hjärtat till kommunchefen och ta med så många du kan som kopia på dina mail. Det har jag gjort. De är dessvärre dåliga på att kommunicera på ren svenska och på samma medborgarspråk men gör det ändå, visa att du bryr dig och är allvarligt oroad och rädd.
Citera
2016-02-12, 13:17
Medlem
Jag är övertygad om att vi kommer att se enskilda strider redan i år!
Citera
2016-02-12, 14:00
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:

INTE under vår livstid ?

Det vi ser nu är bara början, början på vår egen undergång. Varje dag väller 1000-tals nya in över gränsen, dessa invandrare / flyktingar som vi möter är helt olik de tidigare, de hade en viss standard, de här nya asylsökande som kommer gör det i ett syfte, att förstöra landet...de beter sig som djur, totalt ociviliserade...så här var inte invandrarna som kom på 1990-talet eller tidiga 2000-talet..möjligen var det lite bråk ibland i skolan med dem, de här nya som kommer sitter nakna och skiter på golvet i skolan...man kan undra varför de är så, är det bara de mest ociviliserade som tar sig hit ?
Citera
2016-02-12, 14:22
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Snälla ni... Lova att ni kommer att försvara oss. Vi kvinnor kan också försöka, men jag bör först lära mig kampsport och se till att ha en väska med diverse lagliga försvarsprylar. Jag har ju döttrar! Vi vågar knappt gå ut! /orolig mor.

Innan kristendomen kom och förstörde allt, så hade skandinavien kvinnliga krigare.

Vi kan också se på de modiga kurdiska kvinnorna, som är ISIS mardröm. De är heller inte unika i modern tid, och kvinnor lär vara väldigt skarpa på prickskytte.

(Men helst vill vi se en fredlig repatriering. Vi är redan tillräckligt få, och krig är ett fruktansvärt slöseri med liv.)
Citera
2016-02-12, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Baserat på vad? Muslimerna har rensat i Europa två gånger hittills under modern tid: Norra Cypern och ex-Jugoslavien. Och FN har sett till att de har fått behålla sina rov.

Vad föregick dessa utbrott? Jo, samma migration och flykt från sig själva som vi ser i Europa nu (med Sverige som elit, där vi snabbt håller på att bli en minoritet i vårt eget land.)
Helt olika förutsättningar. Tror du seriöst att svenskarna kommer bli minoritet i Sverige så är du ärligt talat lite blåst.
Citera
2016-02-12, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmekanikern
INTE under vår livstid ?

Det vi ser nu är bara början, början på vår egen undergång. Varje dag väller 1000-tals nya in över gränsen, dessa invandrare / flyktingar som vi möter är helt olik de tidigare, de hade en viss standard, de här nya asylsökande som kommer gör det i ett syfte, att förstöra landet...de beter sig som djur, totalt ociviliserade...så här var inte invandrarna som kom på 1990-talet eller tidiga 2000-talet..möjligen var det lite bråk ibland i skolan med dem, de här nya som kommer sitter nakna och skiter på golvet i skolan...man kan undra varför de är så, är det bara de mest ociviliserade som tar sig hit ?
Massinvandring kommer inte pågå länge till.
Citera
2016-02-12, 14:31
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Helt olika förutsättningar. Tror du seriöst att svenskarna kommer bli minoritet i Sverige så är du ärligt talat lite blåst.

Är jag? Kolla lite siffror på SCB, om du tror att svenskar är en outsinlig källa. Jag har skrivit lite inlägg om det tidigare, och idag så har bara runt 60% av nyfödda två föräldrar födda i Sverige. Vilket alltså även inkluderar andra generationens invandrare.

Invandringen är dubbelt så stor som antalet barn som föds.

Så frågan är vem av oss det är som inte kan räkna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in