2016-02-08, 19:42
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Enkel fråga om Mgla: är With Hearts Toward None i klass med Exercises In Futility så att den också är värd att köpa?

Glöm vad Albert säger. Ingen av de du nämner är kanske Mglas bästa men de är så in i helvete bra båda två och man ska förstås ha allt med bandet.

Angående tidigare listningar av bra band som inte spelar Black Metal lyssnar jag för tillfället poå Katatonias - Discouraged Ones och detta är fan bland det bästa Sverige kan erbjuda i albumväg.
Citera
2016-02-08, 23:18
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Glöm vad Albert säger. Ingen av de du nämner är kanske Mglas bästa men de är så in i helvete bra båda två och man ska förstås ha allt med bandet.

Angående tidigare listningar av bra band som inte spelar Black Metal lyssnar jag för tillfället poå Katatonias - Discouraged Ones och detta är fan bland det bästa Sverige kan erbjuda i albumväg.

Håller med. På Discouraged ones hittade Katatonia ett gyllene mellanläge innan dagens era och efter den tidiga doom/black eran (eller vad fan man ska kalla det). Kall och deprimerande platta som sig bör.

På tal om Amon Amarth, som det skrevs om i positiva ordalag nyss så finns det om det bandet en ocean av negativa saker att säga. Nöjer mig dock med detta:
Dom är fittdåliga! Har alltid varit och kommer alltid vara.
När Sabaton-killarna vill vara lite farliga. Då åker Amon amarth på.
Citera
2016-02-09, 11:54
Medlem
NP: Grá - Kraft
https://www.youtube.com/watch?v=_m970k2dfMI
Citera
2016-02-09, 17:26
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darknorsk
Förutom Black och Viking metal blir det:
Filmmusik: Goblin, Morricone, Bruno Nicolai, Joe Hisaishi Div. Lynch rullar.
Klassisk heavy metal: Sabbath, Maiden osv.
Visor/trubadur: Olle Adolhsson, Owe Thörnqvist, Cornelis, Winnerbäck osv.
Punk/rock: en drös med skate & trallpunk från när jag var ung. Samt lite klassisk rock som Zeppelin, the doors osv...

Är jag ensam om att sky Death som pesten? Har mycket svårt för denna genre.
Undantagen är: Amon Amarth och... ehh... ja just det... lite, lite gamla fina In Flames.

Kan inte riktigt sätt fingret på vad det är men jag känner bra en meningslöshet för hela genren.

NP Aurvandil - Still He Walks

Nej jag också och jag vet exakt vad du menar med meningslöshet, jag tycker tillochmed gamla morbid angel suger.
Känns som att hela genren saknar typ stringens och att dom sitter och känner sej tvingade att hitta på texter till musiken bara för att, typ.
Plus de totalt nynn ovänliga tritonus 2000 riffen då

Black Metal e egentligen jävligt mkt mer sellout och lättlyssnat och untrue när man tänker efter
Citera
2016-02-09, 22:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Nej jag också och jag vet exakt vad du menar med meningslöshet, jag tycker tillochmed gamla morbid angel suger.
Känns som att hela genren saknar typ stringens och att dom sitter och känner sej tvingade att hitta på texter till musiken bara för att, typ.
Plus de totalt nynn ovänliga tritonus 2000 riffen då

Black Metal e egentligen jävligt mkt mer sellout och lättlyssnat och untrue när man tänker efter

Kan ju lätt kännas så när man enbart sitter och lyssnar på sådant man blir tipsad om i Sweden Rock och Close Up.
Och att black metal skulle vara sellout handlar ju även det om vad man lyssnar på, och jag antar att du i ditt fall syftar på Nuclear Blast-produktionsband.

Sluta grina din jävla snorunge och skämma ut dig med att påstå att gamla Morbid Angel suger, vafan gör du ens i den här tråden isf?

Dagens kids.. håll er till Trivium och Dragonland.

NP: Lvxcaelis - The watchers
Sellout-bm.
Citera
2016-02-09, 22:52
Medlem
NP: Dråpsnatt - Orostider
https://www.youtube.com/watch?v=AB5GcWKiZ48
Citera
2016-02-09, 23:51
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Kan ju lätt kännas så när man enbart sitter och lyssnar på sådant man blir tipsad om i Sweden Rock och Close Up.
Och att black metal skulle vara sellout handlar ju även det om vad man lyssnar på, och jag antar att du i ditt fall syftar på Nuclear Blast-produktionsband.

Alltså black metal, tillochmed de kvltigaste 90-talsgrejerna, är ju fan så mycket mer melodiska, stämningsfulla och tralliga än iaf all döds jag har hört... Jag kan gå i skogen med mp3an full av Burzum, Blot Mine och sjukt burkiga Sorhin-demos i timmavis och tycka det är hur fett som helst, däremot pallar jag knappt en hel låt med Last Days of Humanity, möjligen nån av enminutarna.

Samma sak när folk ska spela "klassisk" döds, det låter och känns exakt lika jävla meningslöst, bara mesigare oftast.

Citat:
Sluta grina din jävla snorunge och skämma ut dig med att påstå att gamla Morbid Angel suger, vafan gör du ens i den här tråden isf?

Men käften farfar jag tycker ju det och har tyckt sen jag köpte Covenant begagnad 99... Tyckte omslaget såg farligt och ockult ut. Tji, brajdöds och 0.5 bra låtar fick jag för mina 89:- (grämvärd summa i den åldern).

Citat:
Dagens kids.. håll er till Trivium och Dragonland.

Att döma av ditt nick så e jag äldre än du
Citera
2016-02-11, 03:52
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Ny låt med Panphage.

NS : Panphage - Konungr / Lopt

https://www.youtube.com/watch?v=5we-D7-Vy70
Citera
2016-02-12, 02:56
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Gamla Morbid Angel suger ju, det är ett faktum. Det är ett par låtar på "Blessed Are The Sick" och "Covenant" som är svinbra, resten suger röv.

Tacka vet jag plattor som:

Autopsy - Mental Funeral
Immolation - Dawn of Possession
Demigod - Slumber Of Sullen Eyes
Pestilence - Consuming Impulse
Convulse - World Without God
Sorcery - Bloodchilling Tales
Incantation - Onward to Golgotha
Suffocation - Effigy of the Forgotten
Megaslaughter - Calls From the Beyond
Master - Master
Citera
2016-02-12, 10:07
Medlem
Frank Friendlys avatar
Tur man inte kollar den här tråden längre.
Citera
2016-02-12, 13:40
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Gamla Morbid Angel suger ju, det är ett faktum. Det är ett par låtar på "Blessed Are The Sick" och "Covenant" som är svinbra, resten suger röv.

Tacka vet jag plattor som:

Autopsy - Mental Funeral
Immolation - Dawn of Possession
Demigod - Slumber Of Sullen Eyes
Pestilence - Consuming Impulse
Convulse - World Without God
Sorcery - Bloodchilling Tales
Incantation - Onward to Golgotha
Suffocation - Effigy of the Forgotten
Megaslaughter - Calls From the Beyond
Master - Master

Samtliga du nämner är ju givetvis obligatoriska klassiker bortsett ifrån Sorcery och Master som är obotligt trist döds HELT utan några som helst idéer.
Men alltså komigen nu.. Altars of Madness? Att påstå att den skulle suga röv är ju bara att lura sig själv eller så vill man spela tuff. Det är ju som att gå runt och skrika att Bathory är överskattad, men som egentligen är den vi ska tacka för all svensk bm/dm som kom efteråt.
MA var otroligt före sin tid vad gäller grymt svärtad death metal och ser man inte det så är man inte bara musikaliskt handikappad, man gillar heller inte döds på riktigt. Punkt.

Morbid Angel - maze of Torment.
Citera
2016-02-12, 14:43
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Ny låt med Panphage.

NS : Panphage - Konungr / Lopt

https://www.youtube.com/watch?v=5we-D7-Vy70

Bra låt, men vad fan är det för sampling?! Chrille P! Nästan buskisvarning där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in