2016-02-01, 19:29
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Den helt fantastiska inspelningen av Taake - Nattestid ser porten vid I från Kveld.

Helt klart en fantastisk låt, men jag tycker ändå kveld-versionen saknar debutens djup och mystik.

Lyssnar för övrigt på Gorgoroths enda riktigt bra platta, Destroyer.
Citera
2016-02-01, 19:43
Medlem
rock0s avatar
Job For A Cowboy
Citera
2016-02-01, 23:15
Medlem
Men ändå kul att smaken är så förbannat olika. :-)

Jag har nästan svårt att förstå att man inte kan gilla Eucharist, en hel del guldkorn och härligt retro medan vissa här totalsågar dem utmed fotknölarna. ;-)

Visst är inte "A Velvet Creation" någon påkostad produktion rent ljudmässigt, efterföljaren "Mirrorworlds" har en bättre produktion men sticker inte ut på samma sätt.

Sedan rekommenderar jag Spotify istället för Youtube rent ljudmässigt.

Deras forna Varberg kollegor Eternal Lies är mera rakt på sak, aggressiv gasen i botten musik med några undantag, kanske ingen unikt men ett jäkla röj i vissa låtar, sångaren låter så jävla förbannad. ;-) Precis som Eucharist har även Eternal Lies en riktigt vass trummis som varit med i en hel del MDM band och t.o.m. turnerat med hyfsat välkända Nightrage.

Undrar hur många mer guldkorn man missat genom årens lopp, säkert en hel massa.
Citera
2016-02-04, 21:29
Medlem
LVX156s avatar
Dags för lite nostalgimusik. Diabolical Masquerade, närmare bestämt. Lyssna på riffet vid 0:34 och falsetten vid 1:21. Så jävla bra låt.

Diabolical Masquerade - Under The Banner Of The Sentinel
https://www.youtube.com/watch?v=uRBWmYrAQyg&index=5&list=PLDghf7rZ8r4af3WY D34SPnOhBVdMctA6T
Citera
2016-02-05, 21:03
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Enkel fråga om Mgla: är With Hearts Toward None i klass med Exercises In Futility så att den också är värd att köpa?
Citera
2016-02-05, 23:44
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Nej, köp Groza istället.
Den är mycket bättre än With Hearts Toward None.

NS : Cultus - Daadkrachtig

https://www.youtube.com/watch?v=whptNYd_aQQ
Citera
2016-02-06, 00:18
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Alla ni dödsskallar och satansdyrkare, vad lyssnar ni på förutom black och death? Det är min erfarenhet att inga musikälskare har bredare smak än de som lyssnar på mer extrema former av metal, och jag vill testa den tesen.

NP: Black Fast - The Coming Swarm
https://youtu.be/9jlDI3VBaQ0?t=9m30s

Diverse untz untz untz; goa, psytrance, hardstyle gammal eurodance väldigt blandat egentligen, en del mainstream grejer också om det är bra
Lite svensk folkmusik och närliggande genrer, älskar skogspolskor
Lite hiphop mest nyare svenskt orten skit och sån där amerikansk purple drank stilen

Vad gäller metal så lyssnar jag nästan uteslutande på black och då mest på skogs/natur/Pagan/NS grejer, watain och sånt e jag inte jätteintresserad av

Annars lyssnar jag nog till 75-90% på musik som jag själv gör, det är då en blandning av allt ovanstående så det är väl ganska eklektiskt. Vet inte riktigt hur det har blivit så kanske för att jag avskyr streaming

Din teori verkar stämma helt ok hittills

NP: Chi A.D - Pathfinder, bara för att liksom
Citera
2016-02-06, 00:25
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
NS : Vonülfsrëich - Sepulchral Spell (Triumph Of Death)
Arkaisk black metal

https://www.youtube.com/watch?v=RupsFh5BWsY

Det där låt jävligt lovande första 25 sekunderna synd att det blev så segt sen
Citera
2016-02-06, 13:25
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Nej, köp Groza istället.
Den är mycket bättre än With Hearts Toward None.

NS : Cultus - Daadkrachtig

https://www.youtube.com/watch?v=whptNYd_aQQ

Jag köpte den trots allt, ganska untrue av mig att köpa en digital utgåva haha. Har lyssnat igenom den två gånger och tycker den är riktigt bra, blir nog ett inköp av alla deras utgåvor.
Citera
2016-02-06, 15:25
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag köpte den trots allt, ganska untrue av mig att köpa en digital utgåva haha. Har lyssnat igenom den två gånger och tycker den är riktigt bra, blir nog ett inköp av alla deras utgåvor.

With hearts towards none är grymt bra såklart. Precis som Albert skrev så är den ändå det släppet av Mgla som är minst bra. Dock ett väldigt bra köp. Borde vara inhandlingsplikt på samtliga Mgla-släpp.
Lyssnar på Mörk Gryning - Return Fire. Satan vilken energi! Och vilken oerhörd tragik det blev från och med deras fjärde fullängdare. Ungefär samma själslig skada som Ulver lyckades tillfoga på en med "Themes from...."-plattan.
Senast redigerad av Glanton 2016-02-06 kl. 16:17.
Citera
2016-02-07, 19:50
Medlem
SuffragiaAryanass avatar
Ett bortglömt/underskattat band är Thule från Island.
Samlingen "Anthology" är väl värd att kolla upp

Smakprov i form av låten "Þegar Tunglið Er Fullt"
https://www.youtube.com/watch?v=sYBz5Qj79-k
Senast redigerad av SuffragiaAryanas 2016-02-07 kl. 19:54.
Citera
2016-02-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Alla ni dödsskallar och satansdyrkare, vad lyssnar ni på förutom black och death? Det är min erfarenhet att inga musikälskare har bredare smak än de som lyssnar på mer extrema former av metal, och jag vill testa den tesen.

...

Förutom Black och Viking metal blir det:
Filmmusik: Goblin, Morricone, Bruno Nicolai, Joe Hisaishi Div. Lynch rullar.
Klassisk heavy metal: Sabbath, Maiden osv.
Visor/trubadur: Olle Adolhsson, Owe Thörnqvist, Cornelis, Winnerbäck osv.
Punk/rock: en drös med skate & trallpunk från när jag var ung. Samt lite klassisk rock som Zeppelin, the doors osv...

Är jag ensam om att sky Death som pesten? Har mycket svårt för denna genre.
Undantagen är: Amon Amarth och... ehh... ja just det... lite, lite gamla fina In Flames.

Kan inte riktigt sätt fingret på vad det är men jag känner bra en meningslöshet för hela genren.

NP Aurvandil - Still He Walks
Senast redigerad av Darknorsk 2016-02-08 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in