2016-02-11, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och du tror alltså domstolarna skulle hitta på en förklaring själva, utan att någon av parterna föreslår det? Gå tillbaka till din fantasivärld.
Domstolarna hittar på? Är det nån med ren hybris som hittat på och anser sig förmer är det du.
Rätten utgår från exakt det jag skrev: Professionalism och vetenskap med påföljande rimlighet.
2016-02-11, 20:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Domstolarna hittar på? Är det nån med ren hybris som hittat på och anser sig förmer är det du.
Rätten utgår från exakt det jag skrev: Professionalism och vetenskap med påföljande rimlighet.
Och det parterna säger. Vi är överens, domstolar hittar inte på, särskilt inte förklaringar som tilltalade kan komma med själva.
2016-02-11, 20:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Och det parterna säger. Vi är överens, domstolar hittar inte på, särskilt inte förklaringar som tilltalade kan komma med själva.
I detta fall tiger självaste herrn varar teknisk bevisning och offret själv får "tala". Utifrån detta bedöms vad som vetenskapligt finns i sammanhanget - där är rimligheten och trovärdigheten med andra ord.

Inte långsökta fantasifall som inte funnits ens historiskt sett - dvs det som du hittar på.
2016-02-11, 21:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Nerijus hejarklack som kritiserar Hovrätten. Vad i hela friden skulle man gjort? Det finns inga BEVIS att blodfläckarna ska ha planterats, det finns överhuvudtaget ingenting som pekar mot en annan gärningsman och den "stackars" litauern kan knappast haft så jävla otur att exakt allt pekar mot honom. Det finns ingen domstol i hela världen som hade friat den här mannen med den bevisningen. Inte en chans i helvetet.

Killen har en stor förklaringsbörda, men pantad i huvudet som han var i rätten så svarade han "jag vet inte" på frågorna. "JAG VET INTE". Hur jävla dum får man vara? Förberedde inte Inger honom? Han måste ha vetat att han var tvungen att säga någonting.

Som tilltalad måste man inte säga något. Om det dessutom är så att de andra två var involverade och han måhända uppfattar sig förråd av de uppgifter de lämnat så kanske han fogar sig som en ensam GM och skadeståndsansvarig. För någon tid i varje fall. Och låta brodern och frun vandra vidare bäst de kan.
2016-02-11, 21:01
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Rättfärdigar det att en hovrätt ljuger?

Vadå ljuger? Sluta upp med dina patetiska inlägg. Du skriver samma dynga hela tiden. Det finns ingen jävla konspiration. Det är bara i din lilla fantasivärld.

Hur ville du att Hovrättens dom skulle se ut? "Vi friar Nerijus trots att det finns mängder med DNA från honom på Lisa Holms tillhörigheter, att han inte ha något trovärdigt alibi eller att vittnen sett honom köra vid tidpunkterna när han anser sig själv vara hemma. Det kan ju trots allt vara en konspiration."
2016-02-11, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
I detta fall tiger självaste herrn varar teknisk bevisning och offret själv får "tala". Utifrån detta bedöms vad som vetenskapligt finns i sammanhanget - där är rimligheten och trovärdigheten med andra ord.

Inte långsökta fantasifall som inte funnits ens historiskt sett - dvs det som du hittar på.
Det finns ingen teknisk bevisning till att NB begick mer än griftefridsbrott. Det rättsläkarna skriver är deras slutsats av omständigheter. Och tejpen användes inte i sadistiskt syfte. Det är din fantasi, det tekniska motsäger det.
2016-02-11, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Bunkerläkaren har tillfångatagit en kvinna och han har planerat det under en mycket lång tid, har ingen likhet med det här fallet. Nerijus kände sig trygg där han var van att vara, visste att byssjan aldrig användes av någon. Han kunde inte heller åka på någon längre utflykt, dels känner han inte så väl till andra områden, vet ej var han kan gömma kroppen osv, sen kan han inte direkt ge sig iväg några timmar utan att IB och AB ska börja undra och misstänka något. Jag tror absolut att han under söndagen planerade att göra något mot nån av tjejerna på fiket, om han fick chansen. Han var rastlös, ut och in hemma, ute på "jobb". Han var ute och rekognoserade. Lisa var nog perfekt, liten, nätt och med långt, ljust hår, utseende som påminner om joggerskan dagen innan. Ofta är offret en slags symbol för en kvinna/kvinnor som han själv upplevt att han blivit skadad eller kränkt av.
jag misstror inte alls beskrivningen av Nerijus som en sexuell sadist, detaljerna i mordet talar verkligen för det, anser jag. Det finns b.la en känd seriemördare där hans första mord påminner väldigt mycket om mordet på Lisa. Dennis Rader, kallades BTK (bind, torture, kill). Den 15 januari 1974 mördade han sina första offer, fyra personer i en familj. I källaren upptäcktes det värsta: 11-åriga Josephine hängd – halvt naken, som Lisa och med munkavle. Runt omkring i huset fann man sperma, men han hade inte sexuellt antastat något av sina offer. Alla hade blivit strypta med snöre från en persienn. Han mördade många fler efter det. Efter 30 år så erkände han morden.
Han följer det klassiska mönstret på den sexuella predatorn - det är helt uppenbart i en sammantagen bild.
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Som tilltalad måste man inte säga något. Om det dessutom är så att de andra två var involverade och han måhända uppfattar sig förråd av de uppgifter de lämnat så kanske han fogar sig som en ensam GM och skadeståndsansvarig. För någon tid i varje fall. Och låta brodern och frun vandra vidare bäst de kan.
Har du hittat länkar till intervjuerna?
Medlem
Citat:
Och du är så uppenbart okunnig inom detta område så jag har bett dig tidigare att förkovra dig på en betydligt mer vetenskaplig nivå - aka inte minsta trovärdighet. Det enda du rapar är " sexualsadister plågar inte döda eller medvetslösa"..

Utöver detta så är det enligt följande: Sexualsadism är en njutning i ett sammanhang. Vi vet inte tiden innan tejpen applicerades - som högst troligt är hans crescendo eftersom han även njuter av döden likaväl som plågandet innan, vi vet inte ett skit vad han sysslade med. Att hon varit livrädd råder ingen tvekan, dvs att hon plågats och därmed ger livstidsdomen likaväl en fingervisning om ett extremt lidande som passar ypperligt i sammanhanget kring den vidriga Nerijus.

Jag har sagt det förut men säger det igen. Det kan vara så att Lisa om hon stod på tå kunde avlasta hängsnaran lite grand. Händerna kan i det skedet varit fria att krafsa på snaran. Kanske så att hon till en del fick loss den. Då kom tejpen väl till pass för att förhindra att hon fick av den helt. Om det inte fanns några spår av Lisas fingrar på tejpen berodde det kanske på att en barmhärtig medvetslöshet inträdde. Men jag bara funderar lite. XO kommer naturligtvis att hävda att med säkerhet är det inte så.
2016-02-11, 21:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns ingen teknisk bevisning till att NB begick mer än griftefridsbrott. Det rättsläkarna skriver är deras slutsats av omständigheter. Och tejpen användes inte i sadistiskt syfte. Det är din fantasi, det tekniska motsäger det.
Nej det är inte min fantasi - det är utifrån vetenskap via professor samt tingsrätten och hovrättens dom. Utöver detta min egen insikt i området.

Nån gång är det dags att ge upp - du är överbevisad.
2016-02-11, 21:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag har sagt det förut men säger det igen. Det kan vara så att Lisa om hon stod på tå kunde avlasta hängsnaran lite grand. Händerna kan i det skedet varit fria att krafsa på snaran. Kanske så att hon till en del fick loss den. Då kom tejpen väl till pass för att förhindra att hon fick av den helt. Om det inte fanns några spår av Lisas fingrar på tejpen berodde det kanske på att en barmhärtig medvetslöshet inträdde. Men jag bara funderar lite. XO kommer naturligtvis att hävda att med säkerhet är det inte så.
Självklart. Snöret var spänt när tejpen kom på, och det var det spända snöret som dödade Lisa. Det kunde inte ha spänts efter att tejpen kom på och dödat Lisa.
2016-02-11, 21:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Vadå ljuger? Sluta upp med dina patetiska inlägg. Du skriver samma dynga hela tiden. Det finns ingen jävla konspiration. Det är bara i din lilla fantasivärld.

Hur ville du att Hovrättens dom skulle se ut? "Vi friar Nerijus trots att det finns mängder med DNA från honom på Lisa Holms tillhörigheter, att han inte ha något trovärdigt alibi eller att vittnen sett honom köra vid tidpunkterna när han anser sig själv vara hemma. Det kan ju trots allt vara en konspiration."

Tala inte om fantasivärld när du själv verkar tro att en tilltalad i ett allmänt brottmål har en förklaringsbörda likt det som kan gälla i specialstraffrätt eller civilmål. När du gör det i det nedlåtande tonläget verkar DU löjlig. Eller på ren bonnsvenska...tappad bakom en vagn eller bakom flötet..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in