2016-02-11, 20:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Detta är inget jävla sexualsadistiskt mord det är ett försök till våldtäkt men han har väl inte fått upp kuken. Och döda henne är han ju tvungen att göra för han är ju igenkänd
Han ordnade alltså med snaran medan Lisa stod snällt bredvid och tittade på.
2016-02-11, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kom vid ett annat tillfälle. Hon hade inte hjälmen på sig när hon tejpades.

Nej men hon hade hjälmen på sig när hon hängdes därav blodet och när han sedan lyfter ner henne för att forslac iväg hennes döda kropp så märker han att hon blöder ur munnen. Tar av henne hjälmen och tejpar för att stoppa blodflödet. Varför tror ni annars varför polisen inte hittat något spår av Lisa i hans bil vid transporten till Martorp där han tänkt elda upp henne?
2016-02-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad menar du med hypotetiskt? Vad ser det ut som då? Lisa hittades med nerdragna byxor, strypt, hängd och blottad hud. Sen har han dessutom skvätt ut lite sperma överallt. Ska det verkligen vara så svårtippat för enstaka individer.

"Ser ut som" = hypotetiskt.
Och hur det ser ut? Det ser ut som att LH blivit strypt/hängd. Det är uppenbart att hon blivit mördad. Kläderna har dragits/hasats upp, respektive ned av okänd anledning. Det är känt att NB bajsat och onanerat i angränsade lokaler, men det finns inga andra svar om tidpunkt för detta än NB:s egen utsaga att det skett tidigare än den dagen LH försvann.
2016-02-11, 20:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Nej men hon hade hjälmen på sig när hon hängdes därav blodet och när han sedan lyfter ner henne för att forslac iväg hennes döda kropp så märker han att hon blöder ur munnen. Tar av henne hjälmen och tejpar för att stoppa blodflödet. Varför tror ni annars varför polisen inte hittat något spår av Lisa i hans bil vid transporten till Martorp där han tänkt elda upp henne?
Snöret var spänt när Lisa tejpades, hon var alltså inte nedtagen.
2016-02-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Det var ny information för mig. Kanske inte så förvånande så som denna utredning verkar skött. Tunnelseende och nu även jäv. Det är inte annat än att man börjar fundera på hur väl Lars Johansson personligen känner till omgivningen och de inblandade. Kanske ingår han i jaktlaget?

Kanske det, eller inte långt ifrån..
2016-02-11, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han hade inte klart för sig att tejpen sattes på ett sannolikt dött offer.
Härligt att du i din grandiosa tillvaro anser dig veta mer än två domstolar som dömt till mord med sexuellt motiv (99% var det väl mer sannolikt enligt din egen teori) samt nu även Nerijus själv hur han tänker..
Det påminner om en rimstuga med en massa hittepå.

Nej, jag tror nog mer på den rimlighet som rätten dömer utifrån - på bas av vetenskap och beprövad erfarenhet.
2016-02-11, 20:49
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Nerijus hejarklack som kritiserar Hovrätten. Vad i hela friden skulle man gjort? Det finns inga BEVIS att blodfläckarna ska ha planterats, det finns överhuvudtaget ingenting som pekar mot en annan gärningsman och den "stackars" litauern kan knappast haft så jävla otur att exakt allt pekar mot honom. Det finns ingen domstol i hela världen som hade friat den här mannen med den bevisningen. Inte en chans i helvetet.

Killen har en stor förklaringsbörda, men pantad i huvudet som han var i rätten så svarade han "jag vet inte" på frågorna. "JAG VET INTE". Hur jävla dum får man vara? Förberedde inte Inger honom? Han måste ha vetat att han var tvungen att säga någonting.
2016-02-11, 20:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som två tummar i samma röv och skrivet med identiskt samma innehåll som sammanfaller exakt med mitt inlägg inom samma minut - tack för det. Jag begriper inte hur förbannat svårt det ska vara att inse hur sexualsadismen finns i detta vidriga mord.

Ja, det var väl en träffsäker beskrivning. Nej, det är så uppenbart och jag förstår faktiskt inte hur man frångår och dribblar med att det inte handlar om ett sexualsadistiskt mord. Det är ju det kräket tänder på.
2016-02-11, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han talar om mördare i allmänhet men du återkommer till sexualsadisten som faktiskt få av de kända stämmer in på bilden. De kan ha uppfattats som trevliga av grannar eller arbetskamrater men väljer väl sällan offer där i närheten? Jämför "bunkerläkaren" han avbröt när han insåg att offret blev efterfrågat. Men teorin skulle kunna hålla om han trott att Lis var typ en kriminell som egentligen inte hörde hemma på platsen. Men knappast att han planerat att göra något med någon tjej från fiket i allmänhet (såvitt inte någon slags relation fanns där).
Bunkerläkaren har tillfångatagit en kvinna och han har planerat det under en mycket lång tid, har ingen likhet med det här fallet. Nerijus kände sig trygg där han var van att vara, visste att byssjan aldrig användes av någon. Han kunde inte heller åka på någon längre utflykt, dels känner han inte så väl till andra områden, vet ej var han kan gömma kroppen osv, sen kan han inte direkt ge sig iväg några timmar utan att IB och AB ska börja undra och misstänka något. Jag tror absolut att han under söndagen planerade att göra något mot nån av tjejerna på fiket, om han fick chansen. Han var rastlös, ut och in hemma, ute på "jobb". Han var ute och rekognoserade. Lisa var nog perfekt, liten, nätt och med långt, ljust hår, utseende som påminner om joggerskan dagen innan. Ofta är offret en slags symbol för en kvinna/kvinnor som han själv upplevt att han blivit skadad eller kränkt av.
jag misstror inte alls beskrivningen av Nerijus som en sexuell sadist, detaljerna i mordet talar verkligen för det, anser jag. Det finns b.la en känd seriemördare där hans första mord påminner väldigt mycket om mordet på Lisa. Dennis Rader, kallades BTK (bind, torture, kill). Den 15 januari 1974 mördade han sina första offer, fyra personer i en familj. I källaren upptäcktes det värsta: 11-åriga Josephine hängd – halvt naken, som Lisa och med munkavle. Runt omkring i huset fann man sperma, men han hade inte sexuellt antastat något av sina offer. Alla hade blivit strypta med snöre från en persienn. Han mördade många fler efter det. Efter 30 år så erkände han morden.
2016-02-11, 20:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Härligt att du i din grandiosa tillvaro anser dig veta mer än två domstolar som dömt till mord med sexuellt motiv (99% var det väl mer sannolikt enligt din egen teori) samt nu även Nerijus själv hur han tänker..
Det påminner om en rimstuga med en massa hittepå.

Nej, jag tror nog mer på den rimlighet som rätten dömer utifrån - på bas av vetenskap och beprövad erfarenhet.
Och du tror alltså domstolarna skulle hitta på en förklaring själva, utan att någon av parterna föreslår det? Gå tillbaka till din fantasivärld.
2016-02-11, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Nerijus hejarklack som kritiserar Hovrätten. Vad i hela friden skulle man gjort? Det finns inga BEVIS att blodfläckarna ska ha planterats, det finns överhuvudtaget ingenting som pekar mot en annan gärningsman och den "stackars" litauern kan knappast haft så jävla otur att exakt allt pekar mot honom. Det finns ingen domstol i hela världen som hade friat den här mannen med den bevisningen. Inte en chans i helvetet.

Killen har en stor förklaringsbörda, men pantad i huvudet som han var i rätten så svarade han "jag vet inte" på frågorna. "JAG VET INTE". Hur jävla dum får man vara? Förberedde inte Inger honom? Han måste ha vetat att han var tvungen att säga någonting.
Ja, jag tror hon faktiskt kört den linjen och hakat på hans nekande då det finns flera fall som starkt kritiserats där det varit övervägande rimligt att det varit gärningsman men som blivit friade. Har länkats i tråden från juridiksida av Grandioso.
2016-02-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore

Rättfärdigar det att en hovrätt ljuger?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in