Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nä, det är inte konstigt att de letar efter dna. Aivars borde också varit rätt frekvent förekommande på platsen. Såvitt inte platsen städats (och ändå kan se rörig ut om det är en byggarbetsplats).
Ja de flesta dömda sexualsadister är män (ibland med bistånd av kvinnor som Detroux där hans fru även dömdes) och de flesta synes inte plocka ut sina offer i närheten där de bor eller arbetar. Jag ifrågasätter heller inte att sådana som är välordnade utåt kan vara GM, men man är knappast välordnad om man gör arbetsplatsen nära bostaden till brottsplas och dessutom dumpar saker tillhöriga offret alldeles utanför bostaden. Såvitt man inte vill åka dit (det var det jag menade med att göra något brottsligt i det fördolda...i detta fallet ligger spåren av brottet fullt synliga på farstukvisten så att säga.. Det är ju logiskt om GM vill åka dit/torska av något skäl men i såfall verkar det obegripligt att han inte börjar prata. Såvitt inte orsaken till mordet är något annat som han föredrar att inte prata om..
En viss typ av mördare söker alltid offer i närområdet, där de är bekanta med allt och känner sig trygga. Skribenten
#develi beskrev en organiserad mördare bra här. Sen måste man förstå att under gärningen är han så totalt fokuserad vid det och fokusering avtar sen i "dölja-kroppen-fasen" och slänga bort småsakerna. Då ska det gå snabbt, han vill bara bli av med dessa och tänker inte så mycket, har bråttom hem för att allt ska verka som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, precis - perfekt beskrivning av en organiserad mördare som har minst medel i IQ till skillnad från en oorganiserad med låg IQ.
Den organiserade förövaren har förmåga till social kompetens, är oftast gift och har ett strukturerat liv. De är transportabla och har bil. De uppfattas som trevliga av omgivningen, charmerande och inställsamma. Allt detta passar in på NB.
Fortsättningsvis har dessa en plan och agerar tre-stegs (plats där offret angrips/blir kontaktad, brottsplats samt dumpningsplats) De ägnar sig åt att bedra offret - dvs ägnar sig åt tricks likande "Kan du visa mig vägen till medelplana?". De letar potentiella offer för att kunna slå till, väljer ut de mest sårbara och lättillgängliga. Det är Mr Nice guy som ingen trodde kunde vara en mördare.