2016-02-04, 12:16
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Vad tycker ni om nya Shadow setet till DH? Jag hittade den här builden: http://www.diablofans.com/builds/69873-2-4-gr92-dh-shadow-impale och har allt utom quiver och bracers. Ganska medelmåttiga stats på mina delar och saknar en hel del AR.

Försökte göra en grift 55 men klarade inte tiden riktigt. Jag vet inte om jag gör fel men tycker builden är så frustrerande att spela? Har ju verkligen ingen aoe över huvudtaget så kommer det väldigt många små mobs känns det som att jag blir swarmad och dör. Single target dmg är ju väldigt bra och när det är enstaka stora mobs så funkar det perfa men blir svinjobbigt i rifts med massa getingar/såna små krälare etc.

Ska hursom ge det ett till försök senare (märkte även i riften att jag glömt ge min templar hans skills )

Impale-settet är endast till för grupp nu, och är DHs bästa grupp-specc dessutom. Men solo ska den vara hästlängder bakom t ex. mara eller nats. Tidigare spelade man med FoK-kniven och fick lite aoe på det sättet men som sagt, kass solo specc.
Citera
2016-02-04, 12:41
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Impale-settet är endast till för grupp nu, och är DHs bästa grupp-specc dessutom. Men solo ska den vara hästlängder bakom t ex. mara eller nats. Tidigare spelade man med FoK-kniven och fick lite aoe på det sättet men som sagt, kass solo specc.

Ville göra grift 55 för conquest. Funderar på om jag helt enkelt kan byta kniven jag har (hatred return) mot den andra som ger fan of knives-skada och sedan bara byta marked for death mot fan of knives. Känns som att jag har lite svårt att implementera mark of death alls just nu ändå. Som sagt väldigt udda spelstil solo just nu. Gör väldigt mycket dmg men blir ju lite homo när det är typ 40-50 mobs som rushar mot mig. Efter "nerfen" mot trash i rifts känns det rätt värdelöst att döda annat än bossar ändå så har ju oddsen mot mig.

Hade hoppats på att shadow setet hade varit lite "tankigare" än det är, typ riktig melee-DH istället för vault spam. För övrigt rätt trixigt tycker jag att attackera framåt och vaulta bakåt hela tiden, har ju hänt mer än en gång jag vaultar in i skit jag ska bort från om man säger så
Citera
2016-02-04, 16:39
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FadELynx
Tjena.
Är en ps4-användare som har lite funderingar kring crusader.

Har inte spelat aktivt sen 2-3 patcher sedan, när kuben kom.

Har en wizard som jag är helt ok nöjd med, klarar torment 8ca,
men vill bygga upp en crusader att ha som melee-karaktär. Kollade lite på det nya light-setet med hammerdin och det verkade helt ok..andra ideer? Alla karaktärer är på 70 btw, paragon-level 300ish

edit: En lite allmän fråga angående om att farma utrustning, är det fortfarande värt att fortsätta slakta efter en rift guardian är död, eller bäst att bara hoppa ut och starta om ?

Vill du slå på saker och samtidigt vara väldigt svårt att döda så rekommenderar jag dig invokersetet. Tankigt och när du får din 6-setsbonus kommer du att slå som en pansarvagn.

Dock lite udda gearing då vapenskadan inte alls påverkar utan du skall ha +thornsdamage som secondrary på alla items och en gul gem i vapen. För det bästa vapnet rullar man till och med bort vapenskadan, men oj vad ont man gör.

Det är den builden som länkas till dig lite tidigare, men som sagt, gearingen är lite udda för att göra så bra ifrån sig som möjligt och på slutet struntar man nästan helt i vita mobs, men roligt det är det.
Senast redigerad av N3ss3 2016-02-04 kl. 16:44.
Citera
2016-02-04, 18:40
Medlem
Började precis spela d3 på ps4. Har endast lirat wow tidigare men jag undrar vid vilken level som man kan börja sätta ut skills points, bygga talents som man gjorde vid varje ny level på world of Warcraft.
Citera
2016-02-04, 19:44
Medlem
Schizofrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IYI
Började precis spela d3 på ps4. Har endast lirat wow tidigare men jag undrar vid vilken level som man kan börja sätta ut skills points, bygga talents som man gjorde vid varje ny level på world of Warcraft.

Du får nya skills med varje level, sedan börjar du få runor att lägga in i varje skill. Vid lvl 10, 20, 30 och 70 får du en passive skill point att lägga in bland alla dina passive skills.
Citera
2016-02-05, 02:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Kanske passat en annan forumdel men har en liten fråga om G-sync i D3, har allt inställt rätt så vitt jag vet men fpsen går högre än vad min framrate är. Kör lite nu och flera gånger fått 140fps trots att g-sync är aktiverad och skärmen ställd på 120Hz i alla settings i nvidia control panel
Senast redigerad av Out-of-Step 2016-02-05 kl. 03:01.
Citera
2016-02-05, 03:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Kanske passat en annan forumdel men har en liten fråga om G-sync i D3, har allt inställt rätt så vitt jag vet men fpsen går högre än vad min framrate är. Kör lite nu och flera gånger fått 140fps trots att g-sync är aktiverad och skärmen ställd på 120Hz i alla settings i nvidia control panel
Glömde givetvis bort att man kan cappa fps in-game... Ska testa imorgon!

Flyter åtminstone på riktigt jävla bra i combat, av någon anledning försvann även allt lag från fps drops!? Körde 60Hz Vertical Sync tidigare och kunde droppa från 60fps till 40fps i combat. Nu med G-sync @120Hz pendlar det melllan 105-130fps utan något lag
Senast redigerad av Out-of-Step 2016-02-05 kl. 03:56.
Citera
2016-02-05, 13:29
Medlem
Någon som lirar på konsol? Hur är det nu? Lirade för längesen och då var det många fuskare som härjade runt!
Har dom uppdaterat spelet på konsol så det finns mer equipment och dyligt mot PC?
Citera
2016-02-05, 13:43
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Någon som lirar på konsol? Hur är det nu? Lirade för längesen och då var det många fuskare som härjade runt!
Har dom uppdaterat spelet på konsol så det finns mer equipment och dyligt mot PC?

Samma patcher som kommer till PC kommer också till konsol, dock finns inte seasons.
Det svämmar över av fuskare på konsol tyvärr. Så är inte direkt kul att lira public. Insåg hur mycket det sög när jag testade och klippte en 150grift på under 2min. oneshottade allt och var odödlig.
Citera
2016-02-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Samma patcher som kommer till PC kommer också till konsol, dock finns inte seasons.
Det svämmar över av fuskare på konsol tyvärr. Så är inte direkt kul att lira public. Insåg hur mycket det sög när jag testade och klippte en 150grift på under 2min. oneshottade allt och var odödlig.

Ok! Då är det som det var förut alltså... Ökade typ 2000 paragonlvls på 10 sekunder...
Citera
2016-02-11, 18:03
Medlem
Kyotos avatar
Finns det fungerande map hack i detta spel?
Citera
2016-02-11, 19:04
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Glömde givetvis bort att man kan cappa fps in-game... Ska testa imorgon!

Flyter åtminstone på riktigt jävla bra i combat, av någon anledning försvann även allt lag från fps drops!? Körde 60Hz Vertical Sync tidigare och kunde droppa från 60fps till 40fps i combat. Nu med G-sync @120Hz pendlar det melllan 105-130fps utan något lag

märks att du inte har kört höga grifts med lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in