Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Han har varit tämligen hetsig mot Iran (faktiskt en av få saker han är konsekvent i), sagt att USA bör erövra olja i Mellanöstern och vill förbjuda muslimer. Jag kan på sätt och vissa hålla med, dock, i att han ger intryck av att vara en mindre krigshetsande figur än många andra bland det där jävla avskummet men jag låter mig inte luras av det. Tror du verkligen att en man av Trumps karaktär och personlighet kommer att vara principiellt emot krig någonstans när väl judarna i det Vita Huset börjar massera hans axlar och viska fina ord "behind his ear"?
Den "demokratiska vägen" är död i USA sedan länge.
Jag tror du underskattar Trumps karaktär. Det är
just precis en person av Trumps karaktär, som dessutom vägrar låta sig finansieras av judiska intressen, som kan stå emot när de börjar viska i hans öron. När han pratar om Iran pratar han om att det är en dålig uppgörelse
finansiellt för USA. Det är ju Trumps budskap: "Frihandel" och dåliga uppgörelser med omvärlden gör att USA dräneras på resurser, på jobb, osv. Trump har aldrig pratat om att gå i krig med Iran.
Senast igår talade han i South Carolina. Han pratade om de galna krigsinsatserna i MÖ. Han sa att det sista USA behöver är en "ny Bush". Han sa att han vill satsa på militären, men att han
hoppas att de inte behöver använda den. Han frågade publiken om det inte vore skönt att komma överens med Ryssland. Publiken applåderade! (De jublade inte, men applåder är en bra början)
Trump förändrar debatten och tonläget i USA. Hans insatser för en bättre värld är enorma.
Titta själv:
https://www.youtube.com/watch?v=JiYX1igWwGY