Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag tror du underskattar Trumps karaktär. Det är
just precis en person av Trumps karaktär, som dessutom vägrar låta sig finansieras av judiska intressen, som kan stå emot när de börjar viska i hans öron. När han pratar om Iran pratar han om att det är en dålig uppgörelse
finansiellt för USA. Det är ju Trumps budskap: "Frihandel" och dåliga uppgörelser med omvärlden gör att USA dräneras på resurser, på jobb, osv. Trump har aldrig pratat om att gå i krig med Iran.
Senast igår talade han i South Carolina. Han pratade om de galna krigsinsatserna i MÖ. Han sa att det sista USA behöver är en "ny Bush". Han sa att han vill satsa på militären, men att han
hoppas att de inte behöver använda den. Han frågade publiken om det inte vore skönt att komma överens med Ryssland. Publiken applåderade! (De jublade inte, men applåder är en bra början)
Trump förändrar debatten och tonläget i USA. Hans insatser för en bättre värld är enorma.
Titta själv:
https://www.youtube.com/watch?v=JiYX1igWwGY
Trump behöver se det här programmet:
http://www.svtplay.se/video/6356038/forintelsen-historiens-varsta-brott/forintelsen-historiens-varsta-brott-sasong-1-avsnitt-3
Trump är inspirerad av nutida nazism, han passar därför mycket bra med Putin. Fattar inte hur amerikaner tänker, men vi ser återigen, som på 1930-talet att man kan utnyttja en fattig massa till vad fan som helst!
Jag visste att Obama var en värdelös, rabblande nolla. Nu får världen betala priset! Det var viktigt att han klarade av att genomföra reformer, massan hade inte tid att vänta. Det konstiga är, att den massa som, likt en del SD-are i Sverige, hoppas på sossepolitik, lär bli besvikna. De kommer att bli ännu fattigare, muslimerna får skulden, judar och andra. Helt galet!
Det är ingens fel att någon är fattig, men politiker ska utjämna olyckan. Den politiker som inte fixar detta, börjar snegla på syndabockar. Fy fan! Jag blir tokig på det obildade USA!
För övrigt har USA en kulturell fattigdom i de breda lagren som tillåter att man invaderar utan att ta kulturell hänsyn, men så fungerar krig. Man räddar inte konst och kultur med bombning. Kulturella barbarbarer står vår värld, det ser mörkt ut.