Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-10, 18:45
  #1
Medlem
Hej, jag vet inte om jag skriver detta rätt. Men det är rätt svårt att hitta rätt på flashback nuförtiden.

Jag är oerhört sugen på att ge mig in på personrån. Det är en sådan tanke som jag inte har kunnat släppa och som bara intresserar mig mer och mer.
Det jag är ute efter är helt enkelt tips; jag skulle gärna inte råna någon pensionär eller sådan som inte förtjänar det. Jag vill helst råna någon i 25-50-års åldern.
Förutsättningarna är följande: Jag bor i en mellanstor stad, jag är ostraffad. Jag har ett vapen som är skjutklart (En colt .45, bara tre kulor dock) och jag har även ett som bara är en replika. Jag har även en del knivar och en batong,.
Jag har ungefär fyra orter som jag kan ta mig till utan att folk undrar.

Jag är inte alls ute efter pengar eller något sådant, jag vill bara ha kul.

Har ni några tips om hur och när man ska göra det? Tack för tips.
Citera
2016-02-10, 18:49
  #2
Avstängd
USandAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narusegawa
Hej, jag vet inte om jag skriver detta rätt. Men det är rätt svårt att hitta rätt på flashback nuförtiden.

Jag är oerhört sugen på att ge mig in på personrån. Det är en sådan tanke som jag inte har kunnat släppa och som bara intresserar mig mer och mer.
Det jag är ute efter är helt enkelt tips; jag skulle gärna inte råna någon pensionär eller sådan som inte förtjänar det. Jag vill helst råna någon i 25-50-års åldern.
Förutsättningarna är följande: Jag bor i en mellanstor stad, jag är ostraffad. Jag har ett vapen som är skjutklart (En colt .45, bara tre kulor dock) och jag har även ett som bara är en replika. Jag har även en del knivar och en batong,.
Jag har ungefär fyra orter som jag kan ta mig till utan att folk undrar.

Jag är inte alls ute efter pengar eller något sådant, jag vill bara ha kul.

Har ni några tips om hur och när man ska göra det? Tack för tips.

Hm.. Lämna inga spår efter dig.
Ska du vara maskerad? Och ensam?
Citera
2016-02-10, 18:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USandA
Hm.. Lämna inga spår efter dig.
Ska du vara maskerad? Och ensam?

Att jag inte ska lämna spår efter mig borde vara underförstått. ^^
Ja, jag kommer vara maskerad och ensam.
Citera
2016-02-10, 18:54
  #4
Avstängd
USandAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narusegawa
Att jag inte ska lämna spår efter mig borde vara underförstått. ^^
Ja, jag kommer vara maskerad och ensam.

Ska du bara springa hem efter?
Citera
2016-02-10, 18:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USandA
Ska du bara springa hem efter?

Nej.
Citera
2016-02-10, 18:57
  #6
Medlem
Koljarovs avatar
Nu gick trollradarn igång igen, undrar varför???
Citera
2016-02-10, 18:57
  #7
Avstängd
USandAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narusegawa
Nej.

Vart ska du då? Till nästa offer?
Citera
2016-02-10, 18:58
  #8
Medlem
Attacherads avatar
Ska du göra det i te.x. ett spel ska du ta dig tid att välja mål med omsorg så att du dels får större inblick i mönster och eventuellt kan finna riskbeteenden samt att du försäkrar dig om att du har högt grad av vinning i det.

Att råna en kriminell eller knarklangare kanske är en god idé om du förutser att personen har kontanter eller annat av värde på sig. Om möjligt ska du så fort som möjligt oskadliggöra offret med t.ex. el-pistol eller annat vapen så att personen tuppar av. Ju mindre offret minns desto mer gynnas du.

Ovan är givetvis bara en förklaring på hur man lätt och ledigt i ett spel som t.ex. GTA kan råna någon. Det ska absolut inte tolkas som uppmaning till brott.
Citera
2016-02-10, 18:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Nu gick trollradarn igång igen, undrar varför???


Ja. Jag köper det. Men jag undrar fortfarande det jag skrev i första inläggett.
Citera
2016-02-10, 19:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USandA
Vart ska du då? Till nästa offer?

Jag har bara ingenstans där jag har bråttom till. Men det är alltid någonstans och någon.
Citera
2016-02-10, 19:03
  #11
Medlem
Pröva i Årsta!
Citera
2022-05-11, 16:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narusegawa
Hej, jag vet inte om jag skriver detta rätt. Men det är rätt svårt att hitta rätt på flashback nuförtiden.

Jag är oerhört sugen på att ge mig in på personrån. Det är en sådan tanke som jag inte har kunnat släppa och som bara intresserar mig mer och mer.
Det jag är ute efter är helt enkelt tips; jag skulle gärna inte råna någon pensionär eller sådan som inte förtjänar det. Jag vill helst råna någon i 25-50-års åldern.
Förutsättningarna är följande: Jag bor i en mellanstor stad, jag är ostraffad. Jag har ett vapen som är skjutklart (En colt .45, bara tre kulor dock) och jag har även ett som bara är en replika. Jag har även en del knivar och en batong,.
Jag har ungefär fyra orter som jag kan ta mig till utan att folk undrar.

Jag är inte alls ute efter pengar eller något sådant, jag vill bara ha kul.

Har ni några tips om hur och när man ska göra det? Tack för tips.

Ta på svarta kläder och mask, ta med replika. Baxa regplåtar och sätt på dem på din egna bil, åk till annan ort och pakera bilen utanför en bankomat (helst några dagar efter löning) vänta tills kvällen då det är minimalt med folk. Vänta tills nån stackare ska ta ut pengar och då kommer du upp bakom och sätter replikan mot ryggen och gärna med engelska röst beordra han att stoppa in kortet igen och ta ut alla sina pengar. Ta också hens mobil så han inte kan ringa polisen, säg sen åt han att räkna till 100 medans du springer till din bil och åker iväg. Boom 15-30k beroende på vem du rånar, inget riktigt vapen behöver då rädslan är tillräckligt, om du inte är 150cm då vill han inte lyda och slåss istället skulle jag rekommendera att ge upp och springa annars slå till han med replikan om den är av hårt material.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback