Citat:
Ursprungligen postat av
Gerrikaro
Ni verkar vara väldigt but hurth av någon anledning. Jag får ett otrevligt svar tillbaka av en enkel fråga och så tar även du hans parti. Patetiskt!
Om du nu är så mogen så kan du väl själv förklara varför folk som jag skulle dra ner aktiekursen då jag varken har paniksålt eller skrivit något skit om aktien.
Bete er som folk för fan istället för arroganta skitstövlar som tror alldeles för mycket om sig själva och passar på att trycka ner en nybörjare som ställer en enkel fråga.
Du fick kanske ett väl kort men dock inte otrevligt svar på din fråga och drog därefter ur dig en lång laddning, det var det jag reagerade på.
Nu är du igång och kallar mig patetisk också. Egentligen också utan anledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gerrikaro
Jaha okej då fattar jag.
Men jag tycker att det var väldigt många på flashback och avanza forum som fortsatte att rekommendera köp även vid de högsta nivåerna. De menade det som att kursen skulle fortsätta stiga mot fyrsiffrigt främst med hänsyn till bolagets utvecklingsmöjligheter på både smartphone marknaden och betalningskorts marknaden.
Om vi tar det här forumet som exempel så var det endast kurt-sune och ett fåtal andra som trodde att fpc skulle krascha såhär.
Vart var alla proffsen då som kunde förutspå det här?
Du kan inte läsa aktierekar som man läser travtips, på aktiemarknaden är det "alla mot alla" och dom flesta talar ofta i egen intresse.
En aktie som Fingerprint går igenom flera faser och i slutet kommer sådana som du in och skjuter i väg kursen ytterligare en sista bit. Ungefär som en bostadsbubbla, på slutet är det mass-psyskos.
Det kan vara en tillfällig dip eller så har ni sett ATH och folk börjar se om sitt hus, plockar hem sina vinster och letar andra case.
För din del gäller det att hålla huvudet kallt och bestämma dig för vad du ska göra med ditt innehav och inte dras med i ev panik och göra det klassiska misstaget att köpa på toppen och sälja på botten.
Vore jag som dig med tanke på din kunskapsnivå skulle jag försöka se till att få tillbaka satsade pengar, ev ta en liten förlust och sedan köpa aktier i lite stabilare a-liste bolag och pyssla lite med det tills du blir mer varm i kläderna.