2016-02-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Vad är bolaget värd då enligt dig? Det skulle ju hjälpa din blankning.
Eftersom min blandning av Fingerprint gav mig plus i kassan så gick tydligen min värdering rätt.

Hur mycket Fingerprint är värt vet ingen, just därför jag inte vill äga den typen av bolag.
2016-02-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Vad är bolaget värd då enligt dig? Det skulle ju hjälpa din blankning.
Handen på hjärtat, hur mycket pengar har du tappat på finger , antono o liknande ?
2016-02-09, 18:08
Medlem
Skylarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Jag avvaktar 310kr nivån.

Trevligt att se dig tillbaka här på dagisen.

Idag vände den upp strax över 310 kr. Blev det något köp?

Själv köpte jag en del mellan 314 och 329 kr. Men jag utesluter inte att vi kommer ner på dessa nivåer redan denna vecka.
2016-02-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det är ju folk som dig!

Folk som mig? Ge en vettig förklaring istället för att skriva ett värdelöst svar din omogna dip shit.
2016-02-09, 19:23
Medlem
Tror nog att aktien just nu är ganska omskakad och söndertrasad av återkommande blankningar och medföljande volatilitet. Tar nog ett bra tag innan aktien återhämtat sig och börjar klättra uppåt mot 500-600 nivån. Kanske vi får se kurser uppåt 500 kr efter Q2 om nu FPC levererar som de prognostiserat.

Vid Q3 bör bolaget kunna avläsa utvecklingen 2017, i alla fall de första 4-6 månaderna då förhoppningsvis bör kursen då vinna på FA 2016 och en positiv framförhållning 2017.

Tror själv på ett positivt utfall 2016 med en kurs kring 140 kr/aktie (efter split 5:1) runt årskiftet
2016/2017.
2016-02-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Psykologi styr aktiers värde. Vet man däremot det verkliga värdet på bolaget och vad man är villig att betala så kan man sitta lugnt och vänta tills priset blir det rätta.

Så vad är det verkliga värdet enligt dig?
Jag förstår inte riktigt vad som hände, strax innan prognosen den 9de december så gav Carnegie en riktkurs på ca 800kr ifall prognosen skulle vara omkring 8 miljarder kronor i omsättning. En eller två dagar efter så gav de istället en säljrekommendation med någon jävligt konstig motivering som jag inte förstod mig på.
Nåja, jag har inte direkt gått all in och har inte panik så det är ju lugnt men jag skulle ju vilja lära mig vad det beror på.
2016-02-09, 19:36
Medlem
Jumalautas avatar
Hur ser insynshandeln ut nu när kursen dalat rejält? Köper ledningen?
2016-02-09, 19:38
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylarker
Idag vände den upp strax över 310 kr. Blev det något köp?

Själv köpte jag en del mellan 314 och 329 kr. Men jag utesluter inte att vi kommer ner på dessa nivåer redan denna vecka.
Köpte vid 317kr och sålde till 350kr.

Fin cashish och återigen ligger utanför handeln.
Låt oss se hur aktiekursen utvecklas. Stänger den imorgon under 380kr ser jag det som ett negativt tecken kortsiktigt. Är botten nådd, ska resan börjas mot tidigare toppar.

Hoppas det gick bra för dig idag. Lycka till!
2016-02-09, 19:43
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Eftersom min blandning av Fingerprint gav mig plus i kassan så gick tydligen min värdering rätt.

Hur mycket Fingerprint är värt vet ingen, just därför jag inte vill äga den typen av bolag.

Det kan också ha varit tur. Läser man dina inlägg från tiden du påbörjade din blankning, så känns det som du chansade... En trisslott.

Aja, gick du plus på blankningen så får du vara glad. Plus är alltid bättre än att ligga back.
2016-02-09, 19:48
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrikaro
Jag förstår inte riktigt vad som hände, strax innan prognosen den 9de december så gav Carnegie en riktkurs på ca 800kr ifall prognosen skulle vara omkring 8 miljarder kronor i omsättning. En eller två dagar efter så gav de istället en säljrekommendation med någon jävligt konstig motivering som jag inte förstod mig på.
Nåja, jag har inte direkt gått all in och har inte panik så det är ju lugnt men jag skulle ju vilja lära mig vad det beror på.
Att fråga honom om värderingen är som att anställa Ryan Giggs som tränare.

Jag skulle kolla på mera seriösa platser om du önskar göra en värdering på bolaget. Vill du lära dig mer så rekommenderara jag aktieguiden.
2016-02-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrikaro
Jag vet inte Fingerprints äkta värde eftersom jag inte prövat att räkna ut ett värde.
Bolaget klarar endast ett av mina kriterier för att jag vill äga det och det kriteriet är att det numera är tillräckligt stort.
Annars är företaget för ungt, dålig ledning, ingen utdelning så alltså ingen höjd utdelnig de senaste 10 åren, företaget är för ungt för att ha gått 20 år i plus vilket oxå är ett kriterium för att jag skulle vilja äga.
2016-02-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho

Det kan också ha varit tur. Läser man dina inlägg från tiden du påbörjade din blankning, så känns det som du chansade... En trisslott.

Aja, gick du plus på blankningen så får du vara glad. Plus är alltid bättre än att ligga back.
Ja jag såg det som en trisslott då jag bara slängde in en mindre summa (kommer inte ihåg men tror det var över 8 tusen jag slängde in).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in