2016-02-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Det hoppas jag verkligen inte. Jag är helt emot att ta in gamla legendarer på viktiga poster inom klubben. Går det bra så är det ju kul för alla men går det dåligt så blir allt så mycket svårare än om det är en hired gun..

Kolla bara på Håkan Milds tid som sportchef i Göteborg. Jag är övertygad om att han fått sparken bra mycket tidigare om han inte varit just Håkan Mild. Grejen är ju den att en trotjänare som Håkan är kompis sen decennier med allt ifrån tunga sponsornamn till tongivande supportrar och allt däremellan..

För alla med lite koll på hur en organisation som AIK Fotboll fungerar i praktiken med vänskapskorruption,skjuta tuffa beslut på framtiden hellre än att behöva göra sig impopulär etc etc så är det väldigt många minus med att ta in en legendar som Mjällby..

På det mer personliga planet så är Johan i mina ögon en av tidernas största AIK-hjältar och jag skulle fan börja tjura över att se honom ivägjagad ala Sanny Åslund som för övrigt en gång i tiden var ett väldigt aktat namn hos äldre AIK:are..
Är du mot Alm och Nesh, av samma anledning?
2016-02-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
För mig som utomstående är Alms avtryck som spelare knappast jämförbart med Mjällbys eller Novakovics. I rollen som assisterande tränare sitter man ju dessutom ganska skyddad från kritik utifrån om man jämför med huvudtränaren eller sportchefen, om man inte beter sig som en jävla idiot (Hans Gren) så kan man försvinna ut bakvägen med sitt "legacy" så gott som intakt.

Bara tanken på att Daniel Andersson skulle gå samma öde till mötes som Håkan Mild gör mig illamående.
2016-02-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Den forne Hammarbyspelaren Alm kan naturligtvis inte jämföras statusmässigt med Johan Mjällby. Nebo är närmare men ändå en bit bort och som Dalemale påpekar så är ass tränare en betydligt mer undanskymd roll i permanent skugga av huvudtränaren..

Alm sitter kvar för att han trots allt levererat fullt acceptabla resultat dock utan att nå hela vägen. En del är väldigt förtjusta i Alm. Andra mindre. Vissa inte alls..

Om det skulle gå riktigt dåligt så kan ledningen sparka Alm utan att behöva springa gatlopp mellan horder av uppretade nostalgiker. Det skulle man få göra om Johan Mjällby sparkades..
2016-02-10, 16:15
Medlem
snillet_1s avatar
Någon som har hört om Goitom på sistone? Den tionde februari och ännu ingen ny klubb mig veterligen.
Senast redigerad av snillet_1 2016-02-10 kl. 16:31.
2016-02-10, 16:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Någon har hört om Goitom på sistone? Den tionde februari och ännu ingen ny klubb mig veterligen.

Kinas fönster har öppet i två veckor till.
2016-02-10, 16:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Den forne Hammarbyspelaren Alm kan naturligtvis inte jämföras statusmässigt med Johan Mjällby. Nebo är närmare men ändå en bit bort och som Dalemale påpekar så är ass tränare en betydligt mer undanskymd roll i permanent skugga av huvudtränaren..
Den gamle Djurgårdsspelaren Nebo kommer säkert bli huvudtränare nån dag.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kinas fönster har öppet i två veckor till.
Förvisso, men nu har Henok vart klubblös i månader och deras fönster har varit öppet ett tag så det är märkligt att han vid skrivande stund fortfarande inte hittat en ny klubb. Undrar verkligen vart han slutar upp nånstans.
2016-02-10, 17:41
Medlem
Goitom lär nog ha en del erbjudanden som han just nu väljer mellan.

Allsvenskan är nog uteslutet.
2016-02-10, 21:29
Medlem
civilians avatar
Ryktas, som ni säkert redan läst, om Atta till Elfsborg utifall att Holmén drar till Ryssland. Känns spontant som en jävligt bra ersättare. Ser dock hellre Holmén stanna ett tag till, tror att han skulle fungera fint ihop med Jörgen Horn.
2016-02-11, 12:03
Medlem
Antonssons framtid i FCK är väldigt oklar. Lär inte bli mycket speltid i vår och det har snackats om MLS. Vad huvudpersonen själv anser?

"Ett härligt lag [IFK Göteborg min anm]. Jag vet inte om de vill ha mig, men vill de det så lyssnar jag självklart. De får väldigt gärna höra av sig. Det är bara Blåvitt som gäller i Sverige, det finns inget annat."
2016-02-11, 12:57
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Antonssons framtid i FCK är väldigt oklar. Lär inte bli mycket speltid i vår och det har snackats om MLS. Vad huvudpersonen själv anser?

"Ett härligt lag [IFK Göteborg min anm]. Jag vet inte om de vill ha mig, men vill de det så lyssnar jag självklart. De får väldigt gärna höra av sig. Det är bara Blåvitt som gäller i Sverige, det finns inget annat."
Nu passar det att flörta med oss, så lättlurade är vi inte. Du valde fck före Blåvitt när det vankades spel i Norden. Nej tack, luffare.
2016-02-11, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Nu passar det att flörta med oss, så lättlurade är vi inte. Du valde fck före Blåvitt när det vankades spel i Norden. Nej tack, luffare.

Dessutom skulle det garanterat kosta mer än det smakar i det här läget. Hade blivit en ny Majstorovic. Nej, satsa på islänningen istället.
2016-02-11, 15:25
Medlem
Joshua Nadeau, fransk mittback från AEL Limassol, är klar för Gefle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in