2016-02-06, 13:26
Medlem
Stanikz, rekommenderar du programmeringskursen?
Vem hade du som lärare i Datorteknik? kan du berätta något om hur de muntliga förhören var upplagda?
Citera
2016-02-09, 09:11
Medlem
Någon som har erfarenhet av prövningar? Jag pluggar på Hermods och ska göra en prövning i Religion 1 snart och även samhällskunskap 2 så småningom. Tänker typ, hur många frågor det är och hur länge? Vore verkligen skitschysst om någon kunde hjälpa mig

Om någon behöver hjälp med svenska 2, engelska 6, psykologi 2, sociologi 1 så kan jag hjälpa!
Citera
2016-02-09, 11:39
Medlem
Mina slutprov har tagit ungefär 15-20 minuter och dom går igenom frågor från inlämningsuppgifterna man gjort.
Citera
2016-02-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BFM
Mina slutprov har tagit ungefär 15-20 minuter och dom går igenom frågor från inlämningsuppgifterna man gjort.

Okej, tack för svaret! Alltså skriftligt?
Citera
2016-02-10, 11:29
Medlem
Är det möjligtvis någon som har uppdragen i

Sociologi
Historia 2a
Samhällskunskap 3
Matematik 3b

Jag kan hjälpa till med

Affärsjuridik
Historia 1b
Ledarskap och organisation
Marknadsföring
Personlig försäljning 1
Personlig försäljning 2
Privatjuridik
Religionskunskap 2
Rätten och samhället
Rättspsykiatri
Samhällskunskap 2
Servicekunskap
Citera
2016-02-10, 12:10
Medlem
Läsa upp betyg på Hermods matte, fysik

Finns ett tidigare inlägg från mig där jag skriver om att vilja läsa datavetenskap. Dock så måste jag läsa vissa ämnen för att kunna söka till datavetenskap. Var på studievägledning idag och fick reda på att med min 3 åriga ekonomiska linje, så låg jag ganska bra till.
Engelskan var det inga problem, den är klar.

Det visade sig dock att jag hade gått ut matte 3c.

Summering:

Det jag måste läsa nu är
Matematik 4 och fysik 1 och 2

Arbetar heltid.

Det jag tänkte läsa gemensamt nu är matematik 4 + fysik 1 på Hermods.

Som jag fattade det rätt så ska man med sin lärare bestämma vilken takt man ska studera.

Nu vänder jag mig till er som studerat på Hermods och även er som är duktiga på matte.

Hur är det att studera på Hermods om man ska läsa upp matematik 4 och fysik 1.
Är det en flygande takt dvs sätter man någon schema eller är det i normal takt. Tänkte läsa på distans?

Hur är fysik 1 och 2? Svårt eller? Ser att det är mycket matte där också.

Sedan gällande matte. Om man nu på 90-talet läste matte 3c. Är det svårt att efter så många år hoppa på matte 4. Fick reda på att Matte 4 är mer idag än vad matte d var då.
Har börjat repetera men känner inte att man glömt något, men man vet aldrig vad man ger sig in på förrän man börjar det

Tacksam för lite hjälp då det är tusen tankar och tusen frågor som snurrar nu.

Fick även reda på om man inte klarar det på komvux då hamnar man sist i kön och man blir inte prioriterad om man vill läsa igen. Vilket i mina värld innebär att man måste klara det från första början.
Citera
2016-02-10, 14:13
Medlem
Har läst några ämnen via Hermods, bland annat MaB och då valde man om man ville läsa det på tio eller 20 veckor.
Vet inte om det är möjligt att sätta upp ett individuellt schema med läraren men normalt så får man ett schema man ska följa, dvs under två veckor ska du läsa sidorna 8-74 i läroboken och lösa talen, sen ska du göra en inlämningsuppgift för att visa att du lärt dig och så upprepar du det tills alla uppgifter är klara. När alla inlämningsuppgifter är gjorda så avslutar man kursen med nationella provet och en muntlig genomgång via Hermods egna videosystem.

Det med att man blir nedprioriterad om man inte klarar av det första gången vet jag inte om det stämmer, har kompisar som läst samma kurs flera gånger då de inte klarade dom första gången. Och detta utan problem att bli antagen.
Citera
2016-02-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy

Sociologi
Historia 2a
Samhällskunskap 3
Matematik 3b

Jag kan hjälpa till med

Affärsjuridik
Historia 1b
Marknadsföring
Personlig försäljning 1
Personlig försäljning 2
Privatjuridik
Religionskunskap 2
Rätten och samhället
Rättspsykiatri
Samhällskunskap 2
Servicekunskap

Jag har i Sociologi. Iallafall Uppdrag 1 och 2, och snart 3.
Citera
2016-02-10, 14:58
Medlem
Jag läste upp matte 2,3,4 samt fysik 1-2 och kemi 1 på distans via komvux. Det jag tyckte var jobbigast i början var att man inte hade någon lärare som kunde hjälpa en. Dock hittade jag filmer på youtube där dom går igenom momenten man har vilket är väldigt bra! Samt att jag laddade ner en app som heter Mathleaks, vilket jag nästan tycker är ett måste om man pluggar matte på distans så slipper man fasta på uppgifter. Matte 4 kan vara svårt ibland, men inte så svårt som jag föreställt mig faktiskt. Fysik 2 var nog den svåraste kursen utav dom alla. Se till att du läser igenom teorin noga och verkligen förstår! Repterar du nu bör det nog inte vara några problem när du börjar
Citera
2016-02-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thundergirl
Jag har i Sociologi. Iallafall Uppdrag 1 och 2, och snart 3.

Ok, kan du PMa över de två du har och det tredje och fjärde när du öppnat dom, det hade varit jätte snällt!
Citera
2016-02-10, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SandyRandy

Sociologi
Historia 2a
Samhällskunskap 3
Matematik 3b

Jag kan hjälpa till med

Affärsjuridik
Historia 1b
Marknadsföring
Personlig försäljning 1
Personlig försäljning 2
Privatjuridik
Religionskunskap 2
Rätten och samhället
Rättspsykiatri
Samhällskunskap 2
Servicekunskap

Vad menar du med att du har uppdrag till de kurser? Menar du att du har läst dessa kurser och att du har alla uppgifterna som man behöver göra?

Sen undrar jag ifall någon som vet ifall man kan läsa in 1-2 kurser under sommarlovet på distans?Och hur går proven till i dessa kurser när man pluggar på distans?
Citera
2016-02-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSteal
Vad menar du med att du har uppdrag till de kurser? Menar du att du har läst dessa kurser och att du har alla uppgifterna som man behöver göra?

Sen undrar jag ifall någon som vet ifall man kan läsa in 1-2 kurser under sommarlovet på distans?Och hur går proven till i dessa kurser när man pluggar på distans?

Du kan läsa kurser under sommaren. Proven är muntligt piss enkelt. 99% går läraren bara genom vad du har gjort under uppdragen.

Låna böckerna från biblioteket, slipper du betala. Sök studiebidrag. PROFIT
Senast redigerad av jeezy05 2016-02-10 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in