Finns ett tidigare inlägg från mig där jag skriver om att vilja läsa datavetenskap. Dock så måste jag läsa vissa ämnen för att kunna söka till datavetenskap. Var på studievägledning idag och fick reda på att med min 3 åriga ekonomiska linje, så låg jag ganska bra till.
Engelskan var det inga problem, den är klar.
Det visade sig dock att jag hade gått ut matte 3c.
Summering:
Det jag måste läsa nu är
Matematik 4 och fysik 1 och 2
Arbetar heltid.
Det jag tänkte läsa gemensamt nu är matematik 4 + fysik 1 på Hermods.
Som jag fattade det rätt så ska man med sin lärare bestämma vilken takt man ska studera.
Nu vänder jag mig till er som studerat på Hermods och även er som är duktiga på matte.
Hur är det att studera på Hermods om man ska läsa upp matematik 4 och fysik 1.
Är det en flygande takt dvs sätter man någon schema eller är det i normal takt. Tänkte läsa på distans?
Hur är fysik 1 och 2? Svårt eller? Ser att det är mycket matte där också.
Sedan gällande matte. Om man nu på 90-talet läste matte 3c. Är det svårt att efter så många år hoppa på matte 4. Fick reda på att Matte 4 är mer idag än vad matte d var då.
Har börjat repetera men känner inte att man glömt något, men man vet aldrig vad man ger sig in på förrän man börjar det
Tacksam för lite hjälp då det är tusen tankar och tusen frågor som snurrar nu.
Fick även reda på om man inte klarar det på komvux då hamnar man sist i kön och man blir inte prioriterad om man vill läsa igen. Vilket i mina värld innebär att man måste klara det från första början.