2016-02-01, 12:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Det är för mig en helt förbluffande sjuk grej med bok. Det måste ju vara helt värdelöst att läsa det dom säger, dom är ju kul ibland i podcasten, men att läsa det i text?

Det är ju inte orden i sig dom säger som är roliga, utan när dom är kul är det ju pga det sättet det sägs/framförs.

Bok är helt obegripligt val.
På Bokus kan man läsa en av sidorna som innehåller transkription. Här är en skärmdump av den: http://m.imgur.com/QlkKjxw

Minns det avsnittet, men det gör sig inget vidare i textform. Talspråket gör det hackigt att läsa, och humorn kommer inte fram eftersom att det inte är explicit det som sägs som är roligt utan trions dynamik. Slutligen kan jag inte släppa hur fult omslaget är, det är verkligen inget jag skulle vilja ha liggandes framme.
Citera
2016-02-01, 20:47
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
På Bokus kan man läsa en av sidorna som innehåller transkription. Här är en skärmdump av den: http://m.imgur.com/QlkKjxw

Minns det avsnittet, men det gör sig inget vidare i textform. Talspråket gör det hackigt att läsa, och humorn kommer inte fram eftersom att det inte är explicit det som sägs som är roligt utan trions dynamik. Slutligen kan jag inte släppa hur fult omslaget är, det är verkligen inget jag skulle vilja ha liggandes framme.
Känner så också, trodde boken skulle ha nytt material
Citera
2016-02-05, 15:23
Medlem
Jag söker ett gammalt avsnitt där jag tror det endast är Woolke och Mathie. Charmkvark kanske är med i det.

Det enda jag kommer ihåg av avsnittet är att de snackar om gräsklippare.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2016-02-05, 19:27
Medlem
snikvards avatar
Haha fan vad jag skrattade i slutet av senaste avsnittet när Johan spelat in en spritfull Wookie
Citera
2016-02-05, 19:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfTobbE
Jag söker ett gammalt avsnitt där jag tror det endast är Woolke och Mathie. Charmkvark kanske är med i det.

Det enda jag kommer ihåg av avsnittet är att de snackar om gräsklippare.

Någon som kan hjälpa mig?
Det är inte avsnittet tillsammans med Swedish Mealtime? http://tackforkaffet.se/avsnitt/tfk-57-estelle/ Har för mig att de pratade om att göra andra hushållssysslor argt, bl.a. klippa gräset.
Citera
2016-02-06, 08:59
Medlem
Någon som kan hjälpa mig att hitta avsnittet då woolke tror jag, pratar om skrattanfall i fel situationer i skolan. Det handlade även nått om rökkastare när någon jude "kom in i rummet" Osvosv!

MVH
Citera
2016-02-06, 12:09
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludrigoo
Någon som kan hjälpa mig att hitta avsnittet då woolke tror jag, pratar om skrattanfall i fel situationer i skolan. Det handlade även nått om rökkastare när någon jude "kom in i rummet" Osvosv!

MVH
Avsnittet när Woolke berättar om hur han och hans kompis inte kunde sluta skratta när de satt i aulan och lyssnade på en judisk överlevare från ett koncentrationsläger? Minns ej vilket nummer det är, men testa sök på lite nyckelord på sajten.
Citera
2016-02-06, 15:26
Medlem
Bemwindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludrigoo

MVH
Är ganska säker på att det är 157 - Smutsig
Som förövrigt är det roligaste avsnittet dom gjort!
Citera
2016-02-09, 10:58
Medlem
mrvecks avatar
Någon som vet varför Jimmy tagit bort sitt instagram-konto? Har han börjat flippa totalt nu grabben?
Citera
2016-02-09, 14:46
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Någon som vet varför Jimmy tagit bort sitt instagram-konto? Har han börjat flippa totalt nu grabben?
Även fast det känns lite töntigt att bry sig om sociala medier. Men det är ju ändå en reklampelare. Så nyfiken blir man ju. Blir vi väl varse om i nästa avsnitt.
Citera
2016-02-09, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är inte avsnittet tillsammans med Swedish Mealtime? http://tackforkaffet.se/avsnitt/tfk-57-estelle/ Har för mig att de pratade om att göra andra hushållssysslor argt, bl.a. klippa gräset.

Nej det är inte det avsnittet. Hittar inget annat avsnitt med hjälp av sökfunktionen på deras hemsida heller.
Citera
2016-02-09, 17:03
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Märkligt. De har ju hållt på med Instagram sedan dag 1 av podden typ, och nämner det alltid i slutet av varje avsnitt. Konstigt att bara plocka bort kontot då efter all tid som är investerat i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in